RVS versus chroom bumpers
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-09-2012 21:04 #117703
door Davy Rutten
RVS versus chroom bumpers is gemaakt door Davy Rutten
Ik weet dat er op dit forum al veel gezegd is over de RVS bumpers,
de meeste mensen lijken tevreden.
Is dit nog steeds zo? Zijn er ook mensen waar de wagen dagelijks buiten in weer en wind staat?
Ik heb gehoord dat de RVS bumpers dunner zijn dan de orginele, is dit ook zo?
Ik stel me daardoor ook wel wat vragen over de stevigheid, de orginele waren best wel stevig,
is dit ook zo bij de RVS versie?
Ook een nadeel van de RVS is dat als men de onderdelen van de bumper niet apart verkoopt,
dus als je een bumperhoek kapot rijdt, je een volledig nieuwe bumper moet kopen...
De meeste bestellen hun bumpers bij Harrington,
heeft er ook iemand ervaring met www.sgbumperscar.com ?
Zouden dit niet dezelfde bumpers zijn, maar dan rechtstreeks van de fabrikant?
de meeste mensen lijken tevreden.
Is dit nog steeds zo? Zijn er ook mensen waar de wagen dagelijks buiten in weer en wind staat?
Ik heb gehoord dat de RVS bumpers dunner zijn dan de orginele, is dit ook zo?
Ik stel me daardoor ook wel wat vragen over de stevigheid, de orginele waren best wel stevig,
is dit ook zo bij de RVS versie?
Ook een nadeel van de RVS is dat als men de onderdelen van de bumper niet apart verkoopt,
dus als je een bumperhoek kapot rijdt, je een volledig nieuwe bumper moet kopen...
De meeste bestellen hun bumpers bij Harrington,
heeft er ook iemand ervaring met www.sgbumperscar.com ?
Zouden dit niet dezelfde bumpers zijn, maar dan rechtstreeks van de fabrikant?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-09-2012 17:12 #117761
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic RVS versus chroom bumpers
rvs bumpers zijn inderdaad dunner. En dus minder stevig. De pasvorm is ook niet altijd geweldig, als ik de berichten op dit forum herinner. Ik heb er echter geen eerstehand ervaringen mee.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-09-2012 20:42 #117778
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic RVS versus chroom bumpers
Losse RVS bumperdelen zijn wel te krijgen hoor. Ik meen in Engeland (Harrington group)
RVS blijft niet altijd mooi, je zal het moeten bijhouden. En ik heb begrepen dat de pasvorm ronduit belabberd is.
Tja, echt chroom is niet te versmaden. Waak wel voor imitatie.
Je ziet wel eens bumpers aangeboden die zijn overgebleven na vervanging door RVS!
Laten verchromen dan? In Nederland erg duur maar Polen e.d. stuk goedkoper
Of:
chroomspuiten.weebly.com/
gr marcel
RVS blijft niet altijd mooi, je zal het moeten bijhouden. En ik heb begrepen dat de pasvorm ronduit belabberd is.
Tja, echt chroom is niet te versmaden. Waak wel voor imitatie.
Je ziet wel eens bumpers aangeboden die zijn overgebleven na vervanging door RVS!
Laten verchromen dan? In Nederland erg duur maar Polen e.d. stuk goedkoper
Of:
chroomspuiten.weebly.com/
gr marcel
Amazon Combi '66
16-09-2012 20:48 #117781
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RVS versus chroom bumpers
Heb zelf RVS bumpers onder mijn Amazon zitten.
Pasvorm is niet ideaal, en het was niet even eronder zetten .
Ze zitten er nu drie jaar op en zijn mooier dan de verchroomde varianten na drie jaar (die ik ook nieuw kocht).
Bovendien kostten de RVS exemplaren maar de helft.
Of SGbumpers nou de producent is betwijfel ik.
De website komt niet heel professioneel over qua vormgeving en ze gebruiken een Yahoo contactadres.
Ik zou m'n geld er niet naar overmaken.
Wel denk ik dat alle RVS bumpers uiteindelijk bij dezelfde bron vandaan komen.
Maar is dat niet gewoon Harrington? Of kopen die het ook weer ergens in.
Pasvorm is niet ideaal, en het was niet even eronder zetten .
Ze zitten er nu drie jaar op en zijn mooier dan de verchroomde varianten na drie jaar (die ik ook nieuw kocht).
Bovendien kostten de RVS exemplaren maar de helft.
Of SGbumpers nou de producent is betwijfel ik.
De website komt niet heel professioneel over qua vormgeving en ze gebruiken een Yahoo contactadres.
Ik zou m'n geld er niet naar overmaken.
Wel denk ik dat alle RVS bumpers uiteindelijk bij dezelfde bron vandaan komen.
Maar is dat niet gewoon Harrington? Of kopen die het ook weer ergens in.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-09-2012 21:21 #117786
door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic RVS versus chroom bumpers
Ik heb contact gehad met de Harrington group, en ze zeggen dat ze geen aparte bumperdelen verkopen,
alleen een volledige voor- OF achterbumper. Ze geven als reden dat je geen RVS delen in contact mag laten komen met chroom delen omdat dat een chemische reactie zo veroorzaken...
ik was me aan het afvragen, zijn de achteruitkijkspiegels van de amazone en 140 ook niet gemaakt van RVS?
En de "chroom" rand rond de ramen van de portieren van een 140 zijn net zoals de voor en achterbumpers van een 140 zijn niet gemaakt van RVS, neem ik aan? Weet iemand van welk materiaal ze gemaakt zijn?
Mijn ervaring is dat de spiegels meestal wel mooi blijven, en dit in tegenstelling tot de raamranden en bumpers van een 140
@Lars: Staat jouw wagen in weer en wind, of komt hij enkel buiten bij mooi weer?
Wat is jouw mening op het feit dat ze dunner zijn? Valt dit op? Volgens de Harrington site zouden ze sterker zijn dan de orginele... Lijkt me sterk
Waren jouw chroom bumpers die je hebt vervangen opnieuw gechromeert? Of waren het bumperdelen die je nu nieuw kan kopen? Van de "nieuwe" heb ik nog slechte ervaringen gehoord...
Ik zou mijn bumpers ook niet bestellen bij SGbumpers, ik heb ondertussen ook een offerte teruggekregen, en ze zijn niet veel goedkoper dan harrington. De bumpers op zich zijn wel een pak goedkoper maar de verzending kost 350 dollar... Wat doe je dat als er iets mis is met de bumpers als je ze aankrijgt...
Volgens mij is Harrington niet de producent, maar komen ze allemaal uit Taiwan, iets wat me, om eerlijk te zijn, wel een beetje tegenhoud...
alleen een volledige voor- OF achterbumper. Ze geven als reden dat je geen RVS delen in contact mag laten komen met chroom delen omdat dat een chemische reactie zo veroorzaken...
ik was me aan het afvragen, zijn de achteruitkijkspiegels van de amazone en 140 ook niet gemaakt van RVS?
En de "chroom" rand rond de ramen van de portieren van een 140 zijn net zoals de voor en achterbumpers van een 140 zijn niet gemaakt van RVS, neem ik aan? Weet iemand van welk materiaal ze gemaakt zijn?
Mijn ervaring is dat de spiegels meestal wel mooi blijven, en dit in tegenstelling tot de raamranden en bumpers van een 140
@Lars: Staat jouw wagen in weer en wind, of komt hij enkel buiten bij mooi weer?
Wat is jouw mening op het feit dat ze dunner zijn? Valt dit op? Volgens de Harrington site zouden ze sterker zijn dan de orginele... Lijkt me sterk
Waren jouw chroom bumpers die je hebt vervangen opnieuw gechromeert? Of waren het bumperdelen die je nu nieuw kan kopen? Van de "nieuwe" heb ik nog slechte ervaringen gehoord...
Ik zou mijn bumpers ook niet bestellen bij SGbumpers, ik heb ondertussen ook een offerte teruggekregen, en ze zijn niet veel goedkoper dan harrington. De bumpers op zich zijn wel een pak goedkoper maar de verzending kost 350 dollar... Wat doe je dat als er iets mis is met de bumpers als je ze aankrijgt...
Volgens mij is Harrington niet de producent, maar komen ze allemaal uit Taiwan, iets wat me, om eerlijk te zijn, wel een beetje tegenhoud...
16-09-2012 21:55 #117790
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic RVS versus chroom bumpers
De bumpers van de 140/164 zijn van aluminium, je kunt ze polijsten en dan zijn ze weer een hele tijd goed.
Wat is het onderhoud wat aan RVS nodig is ?? Behoudens schoon maken ??
Wat is het onderhoud wat aan RVS nodig is ?? Behoudens schoon maken ??
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
16-09-2012 22:04 #117791
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic RVS versus chroom bumpers
Ik heb de rvs er nu 6 jaar opzitten. Zijn nog als nieuw. De ama staat dag en nacht, zomer en winter buiten.
2 tot 3x per jaar even een lap met was er over heen. Wel opletten dat je een zachte doek gebruikt. Kransjes kan je er wel uit polijsten.
Ik ben heel tevreden met rvs en voor mij daarom geen chroom meer.
Cees
2 tot 3x per jaar even een lap met was er over heen. Wel opletten dat je een zachte doek gebruikt. Kransjes kan je er wel uit polijsten.
Ik ben heel tevreden met rvs en voor mij daarom geen chroom meer.
Cees
- Davy Rutten
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-09-2012 22:14 #117794
door Davy Rutten
Beantwoord door Davy Rutten in topic RVS versus chroom bumpers
Dank u voor uw bijdrage Cees!
Mag ik vragen welke was jij gebruikt voor het onderhoud?
Mag ik vragen welke was jij gebruikt voor het onderhoud?
16-09-2012 22:31 #117796
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RVS versus chroom bumpers
In de beginjaren na de restauratie stond hij in de winter gestald. Dat werd steeds minder.
Op een gegeven moment had ik een parkeerplek in een open parkeergarage en nu staat hij onder een carport.
Dit was hoe de bumpers eruit zagen in 2003.
En dit was in 2008:
En dit was hoe hij eraf ging in 2009:
Die bumper had ik in 2002 nieuw gekocht bij een bekende onderdelenleverancier. Ik weet niet of de kwaliteit van nieuwe delen inmiddels beter is. In de eerste jaren tot 2007 hebben ze niet veel te verduren gehad.
Overigens verschilt het enorm per deel. De hoek rechtsvoor was er het ergste aan toe, de rest ging nog wel. Achter was het middendeel het eerste slecht.
Ik zou zo weer RVS kopen in plaats van chrome.
Zie hier een plaatje van de mindere pasvorm:
Allemaal niet onoverkomelijk, maar wel wat meer werk om hem er echt mooi onder te krijgen.
Doordat hij wat dunner is, komt het voor mijn gevoel wat nauwer dat de bumpersteunen goed staan en dan de stelplaatjes precies goed zitten. Ik had niet genoeg tijd om links en rechts mooi aan te laten sluiten bij monteren en de kier aan de linkerkant zit er sinds 2009 nog steeds (schaam).
Aan de andere kant sluit hij wel perfect aan, dus het kan wel.
Op een gegeven moment had ik een parkeerplek in een open parkeergarage en nu staat hij onder een carport.
Dit was hoe de bumpers eruit zagen in 2003.
En dit was in 2008:
En dit was hoe hij eraf ging in 2009:
Die bumper had ik in 2002 nieuw gekocht bij een bekende onderdelenleverancier. Ik weet niet of de kwaliteit van nieuwe delen inmiddels beter is. In de eerste jaren tot 2007 hebben ze niet veel te verduren gehad.
Overigens verschilt het enorm per deel. De hoek rechtsvoor was er het ergste aan toe, de rest ging nog wel. Achter was het middendeel het eerste slecht.
Ik zou zo weer RVS kopen in plaats van chrome.
Zie hier een plaatje van de mindere pasvorm:
Allemaal niet onoverkomelijk, maar wel wat meer werk om hem er echt mooi onder te krijgen.
Doordat hij wat dunner is, komt het voor mijn gevoel wat nauwer dat de bumpersteunen goed staan en dan de stelplaatjes precies goed zitten. Ik had niet genoeg tijd om links en rechts mooi aan te laten sluiten bij monteren en de kier aan de linkerkant zit er sinds 2009 nog steeds (schaam).
Aan de andere kant sluit hij wel perfect aan, dus het kan wel.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-09-2012 22:47 #117799
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic RVS versus chroom bumpers
Dat lijkt wel gewoon verchroomd ipv rvs.
Rvs blinkt zo omdat het goed gepolijst is maar dat er stukken vanaf vallen zoals bij chromen bumers nog nooit gezien :shock:
Rvs blinkt zo omdat het goed gepolijst is maar dat er stukken vanaf vallen zoals bij chromen bumers nog nooit gezien :shock:
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl