Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-07-2012 08:47 #116060
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Als je ANWB woonplaats service hebt afgesloten komen ze wel voor je deur.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27-07-2012 08:59 #116062
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Ik heb woonplaatsservie en ze kwamen 2 jaar geleden gewoon om mijn Hyundai bus open te maken hoor...ik zou even bellen met de Wegenwacht.
De 144 en 240 maakte ik regelmatig open met behulp van een grote schroevendraaier om het portier aan de bovenkant open te houden en een sterk stuk ijzerdraad (bijv. een hengsel van een verf-emmer) die je een lusje geeft aan de onderkant. Een beetje in de vorm buigen tot je bij het knopje kunt. Of het bij de amazon ook gaat weet ik niet, maar ik denk dat het me wel zou lukken. (En ja, ik was erg vaak zo dom, dus dan wordt je er goed in!)
De 144 en 240 maakte ik regelmatig open met behulp van een grote schroevendraaier om het portier aan de bovenkant open te houden en een sterk stuk ijzerdraad (bijv. een hengsel van een verf-emmer) die je een lusje geeft aan de onderkant. Een beetje in de vorm buigen tot je bij het knopje kunt. Of het bij de amazon ook gaat weet ik niet, maar ik denk dat het me wel zou lukken. (En ja, ik was erg vaak zo dom, dus dan wordt je er goed in!)
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-07-2012 09:14 #116064
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Ik ga maar eens wat proberen met een ijzerdraadje via de bovenkant van de deur. ANWB wordt niets, daar ben ik geen lid van, heb ik eigenlijk ook nog nooit nodig gehad
. Alvast bedankt voor jullie wijze raad.
Gr Bart
Gr Bart
Gr Bart
27-07-2012 10:08 #116066
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Het voordeel van de route via de bovenkant van de deur is dat je goed kunt zien wat je doet. Het nadeel is meer kans op beschadigingen. Zoals al gezegd is, zijn lang niet alle cilinders nog even fris na zoveel jaar.
Ik zou het in de volgende volgorde proberen:
1. "alternatieve sleutel"
Probeer andere sleuteltjes, achterkanten van theelepels, kleine schroevendraaiers in alle sloten.
Ik heb sloten meegemaakt die zelfs met een schroevendraaier open gingen.
2. haak binnendoor het pinnetje open
Steek een stevig draad met een haakje eraan langs het likrubber en dan even hengelen.
Je kunt zoals al is genoemd een spaak, emmer hengsel of elektra draad gebruiken. Een stomerij kleerhanger wil ook nog wel eens goed werken. Zie onderstaand plaatje voor de orientatie waar je moet hengelen.
3. via de deurstijl
De bovenkant van de deur iets naar je toe halen en dan via de zijkant een stevig draad met een haakje om het knopje hengelen.
Tot zover mijn inbraak tips
Succes!
Ik zou het in de volgende volgorde proberen:
1. "alternatieve sleutel"
Probeer andere sleuteltjes, achterkanten van theelepels, kleine schroevendraaiers in alle sloten.
Ik heb sloten meegemaakt die zelfs met een schroevendraaier open gingen.
2. haak binnendoor het pinnetje open
Steek een stevig draad met een haakje eraan langs het likrubber en dan even hengelen.
Je kunt zoals al is genoemd een spaak, emmer hengsel of elektra draad gebruiken. Een stomerij kleerhanger wil ook nog wel eens goed werken. Zie onderstaand plaatje voor de orientatie waar je moet hengelen.
3. via de deurstijl
De bovenkant van de deur iets naar je toe halen en dan via de zijkant een stevig draad met een haakje om het knopje hengelen.
Tot zover mijn inbraak tips
Succes!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-07-2012 10:13 #116068
door Bart Dirven
Gr Bart
Beantwoord door Bart Dirven in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
IK heb al diverse andere sleutels geprobeerd maar "helaas" hiermee krijg ik de deuren en achterklep niet van het slot af.
Hengelen langs het likrubber zal ik ook nog eens proberen.
Hengelen langs het likrubber zal ik ook nog eens proberen.
Gr Bart
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-07-2012 21:45 #116083
door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
waarom vraag je niet even aan Frank Smeekens of hij een idee heeft, zijn garagebedrijf zit ook in Ulvenhout en hij heeft een zeer ruime ervaring met de klassieke Volvo's.
groet
Marcel
groet
Marcel
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-07-2012 23:27 #116087
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Hi Bart,
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal af en toe. Ik was jaren geleden de gelukkige met een huurautootje in de buurt van Legoland met twee kleine kinderen op de achterbank.
Dit is zo gepiept met het goede gereedschap. Veel garagebedrijven hebben dat liggen. Dus als de ANWB (het blijft tenslotte een fietsersvereniging) niet wil, bel dan een beetje rond. Nieuwere auto's hadden een beschermplaat in de deur om zo diefstal langs deze weg te voorkomen.
Maar misschien is het intussen al gelukt.
Een andere manier, die autodieven vroeger ook gebruikten, is een stukje ijzerdraad aan het eind van een lus voorzien en dan via de bovenzijde van de ruit naar binnen en "hengelen" tot je de lus om de sluitknop hebt. Even een korte ruk en het doosje is open.
In de originele versie van "the Mechanic" met Charles Bronson is dit fraai te zien.
Succes,
Teun
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal af en toe. Ik was jaren geleden de gelukkige met een huurautootje in de buurt van Legoland met twee kleine kinderen op de achterbank.
Dit is zo gepiept met het goede gereedschap. Veel garagebedrijven hebben dat liggen. Dus als de ANWB (het blijft tenslotte een fietsersvereniging) niet wil, bel dan een beetje rond. Nieuwere auto's hadden een beschermplaat in de deur om zo diefstal langs deze weg te voorkomen.
Maar misschien is het intussen al gelukt.
Een andere manier, die autodieven vroeger ook gebruikten, is een stukje ijzerdraad aan het eind van een lus voorzien en dan via de bovenzijde van de ruit naar binnen en "hengelen" tot je de lus om de sluitknop hebt. Even een korte ruk en het doosje is open.
In de originele versie van "the Mechanic" met Charles Bronson is dit fraai te zien.
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-07-2012 07:48 #116089
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
ik ben zo blij dat ik een zoemer in de 245 heb zitten zowel voor mijn lichten alswel voor de sleutel in contact laten zitten als je uitstapt. Ik hoop voor je dat met minimale en het liefst helemaal geen schade de deur weet te openen.
- Jos Klaassens (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-07-2012 09:24 #116090
door Jos Klaassens (GAST)
Beantwoord door Jos Klaassens (GAST) in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Is mij vroeger zelfs twee keer gebeurd. Beide keren gelukkig voor mijn huis waar ik de reservesleutels heb liggen. Sindsdien hangt het reservesleuteltje voor de sloten aan mijn huissleutelbos
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-07-2012 11:07 #116093
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Dom, dom, dom, sleutels in de auto en ....
Ook ik heb een dergelijk probleem gehad tijdens een vakantie ergens hoog in het noorden van Zweden, sinsdien heb ik een set reserve sleutels verstopt in de motorruimte, de motorkap kun je van buiten af open maken, althans bij een amazon ,bij een katterug gaat dit niet, dan moet je een andere plaats zoeken.