beginnede roest wielkastranden amazon '67

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-06-2012 13:38 #114514 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
Hallo Hans,

Haha! Ja. Klinkt idd te mooi om waar te zijn. :D Maar ik ga het wel proberen! Want stel dat het echt zo goed werkt.
En ja... Als er gaten inzitten dan komen die tevoorschijn. En dat kan ook met een slijptol. Is alleen zo grof geweld... En zo lawaaiig! ;)

Het gaat mij er om dat ook echt alle roest weg is. Poriediep zoals ze zelf zeggen. En dat is volgens mij de beste basis om mee verder te werken.

Ik zal een paar foto's voor jullie maken gedurende het proces.

Grtz,
Roel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-06-2012 20:26 #114579 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
op de website van Brunox, het middeltje dat Tom gebruikt, zag ik dat je een gratis monster kan aanvragen, dit heb ik vandaag al binnen gekregen (30ml verpakking, kwastje & balpen :P ).
tijd voor wat praktijkexperimentjes dus.

wie ook benieuwd is naar dit middel kan een gratis monster aanvragen via:
www.brunox.nl/acties/3

even voor de duidelijkheid: ik kende dit product nog niet, ik heb geen aandelen ervan en ik geef ook (nog) geen garantie.

Groet, Hans

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-06-2012 21:37 #114582 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
Ik heb er al wat langer mee gewerkt: je moet wel ongeveer drie lagen aanbrengen en dan aflakken...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2012 17:56 #114618 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
Beginnede - of liever gezegd beginnende- roest blijkt bij oude autos helaas bijna altijd roest in een ver gevorderd stadium te zijn,die zich bij de aanschaf nog even onder de dikke plamuurlagen schuil houdt ,maar dan genadeloos in sneltreinvaart toeslaat en dan wordt het -alle middelen ten spijt- dweilen met de kraan open!

Het is in het algemeen verstandiger om een auto voor de aanschaf door een deskundige te laten inspecteren en daar wat geld aan uit te geven ,dan later grote kosten te moeten maken.

Welke behandeling je ook kiest,zelfs duur mooi laswerk: neem het maar van mij aan ,het is uitstel van executie.De roest komt toch terug.Sterker nog hij is niet eens weggeweest !Hoe meer je er aan uit geeft,hoe groter de desillusie.

• Roel Jansen (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-06-2012 20:09 #114624 door Roel Jansen (GAST)
Beantwoord door Roel Jansen (GAST) in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
Nou Niek... In wat voor bui ben jij vandaag? Niet een heel constructieve... We hebben het over auto's van meer dan veertig jaar uit een tijdperk dat alleen de lak het staal moet beschermen tegen roest. Dus laten we wel zijn, ik kan auto's laten inspecteren tot ik een ons weeg, binnen mijn budget is die Amazon zonder roest niet te vinden.

En ik ben ook wel benieuwd wat je met deze bijdrage aan Aad zijn topic probeert te bewerkstelligen? Dat we nu totaal gedemotiveerd de moed opgeven en onze Volvo onder onze bips laten wegroesten? Mij niet gezien! Want het behoud van de auto is ook onderdeel van de hobby. Een hobby waar ik bijzonder veel plezier aan beleef.

En ja... Uiteindelijk zal ze overlijden... Maar tot die tijd zal ik mijn uiterste best doen om de roest tegen te gaan. En gezien de hoeveelheid onderwerpen over roestpreventie en manieren om roest te lijf te gaan ben ik niet de enige.

Gelukkig maar want ik kan altijd wel goede tips gebruiken! ;)

Grtz,
Roel

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2012 21:45 #114629 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
Ach, alles is alleen uitstel op die manier gezien.
Ik ga ervan uit dat ik van de auto's na een opknapbeurt (of zelfs een restauratie) een aantal jaren kan genieten en dan begint het opknappen/restaureren weer.... :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-06-2012 22:31 #114632 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
De bedoeling van mijn opmerking zal degene die de vraag stelde waarschijnlijk wel duidelijk zijn!

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-06-2012 06:58 #114637 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
ook het leven van een Volvo is tijdelijk,
en haar roestdood is onvermijdelijk.
maar stel dat ze niet dood zou gaan,
dan zou ze domweg niet bestaan.
wees blij dus dat ze ooit zal sterven.
en laat het je rijplezier niet bederven!

vrij naar "over 100 jaar" va het Klein Orkest

Groet, Hans

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-06-2012 12:49 #114659 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67

Beginnede - of liever gezegd beginnende- roest blijkt bij oude autos helaas bijna altijd roest in een ver gevorderd stadium te zijn,die zich bij de aanschaf nog even onder de dikke plamuurlagen schuil houdt ,maar dan genadeloos in sneltreinvaart toeslaat en dan wordt het -alle middelen ten spijt- dweilen met de kraan open!

Het is in het algemeen verstandiger om een auto voor de aanschaf door een deskundige te laten inspecteren en daar wat geld aan uit te geven ,dan later grote kosten te moeten maken.

Welke behandeling je ook kiest,zelfs duur mooi laswerk: neem het maar van mij aan ,het is uitstel van executie.De roest komt toch terug.Sterker nog hij is niet eens weggeweest !Hoe meer je er aan uit geeft,hoe groter de desillusie.

Yeh wright en die inspecteur kan door de lak heen kijken, dacht het niet. Al ga je met een lak dikte meter aan het werk dan nog. En echt niet dat ze elke millimeter in op of onder de auto gaan controlerne op roest.

M.a.w. koop dus nooit een oldtimer, gegarandeerd dat je de portomenee moet trekken tzt, daarom is het ook een hobby wat zo verschrikkelijk veel geld kost op lange termijn. Maar als je eenmaal verslaafd bent aan sleutelen en oude auto's neem je dat voor lief. Daarom attendeer ik anderen die een oldtimer kopen uit financieel oogpunt ook op het feit dat het geld kost ondanks dat je een perfecte auto hebt.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-06-2012 03:49 - 16-06-2012 17:58 #114682 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic beginnede roest wielkastranden amazon '67
[
Laatst bewerkt 16-06-2012 17:58 door Rob Baeten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD