beginnede roest wielkastranden amazon '67
- Roel Jansen (GAST)
-
- Premium lid
-
Haha! Ja. Klinkt idd te mooi om waar te zijn.
Maar ik ga het wel proberen! Want stel dat het echt zo goed werkt.En ja... Als er gaten inzitten dan komen die tevoorschijn. En dat kan ook met een slijptol. Is alleen zo grof geweld... En zo lawaaiig!
Het gaat mij er om dat ook echt alle roest weg is. Poriediep zoals ze zelf zeggen. En dat is volgens mij de beste basis om mee verder te werken.
Ik zal een paar foto's voor jullie maken gedurende het proces.
Grtz,
Roel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
tijd voor wat praktijkexperimentjes dus.
wie ook benieuwd is naar dit middel kan een gratis monster aanvragen via:
www.brunox.nl/acties/3
even voor de duidelijkheid: ik kende dit product nog niet, ik heb geen aandelen ervan en ik geef ook (nog) geen garantie.
Groet, Hans
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Het is in het algemeen verstandiger om een auto voor de aanschaf door een deskundige te laten inspecteren en daar wat geld aan uit te geven ,dan later grote kosten te moeten maken.
Welke behandeling je ook kiest,zelfs duur mooi laswerk: neem het maar van mij aan ,het is uitstel van executie.De roest komt toch terug.Sterker nog hij is niet eens weggeweest !Hoe meer je er aan uit geeft,hoe groter de desillusie.
- Roel Jansen (GAST)
-
- Premium lid
-
En ik ben ook wel benieuwd wat je met deze bijdrage aan Aad zijn topic probeert te bewerkstelligen? Dat we nu totaal gedemotiveerd de moed opgeven en onze Volvo onder onze bips laten wegroesten? Mij niet gezien! Want het behoud van de auto is ook onderdeel van de hobby. Een hobby waar ik bijzonder veel plezier aan beleef.
En ja... Uiteindelijk zal ze overlijden... Maar tot die tijd zal ik mijn uiterste best doen om de roest tegen te gaan. En gezien de hoeveelheid onderwerpen over roestpreventie en manieren om roest te lijf te gaan ben ik niet de enige.
Gelukkig maar want ik kan altijd wel goede tips gebruiken!
Grtz,
Roel
Ik ga ervan uit dat ik van de auto's na een opknapbeurt (of zelfs een restauratie) een aantal jaren kan genieten en dan begint het opknappen/restaureren weer.... :lol:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
en haar roestdood is onvermijdelijk.
maar stel dat ze niet dood zou gaan,
dan zou ze domweg niet bestaan.
wees blij dus dat ze ooit zal sterven.
en laat het je rijplezier niet bederven!
vrij naar "over 100 jaar" va het Klein Orkest
Groet, Hans
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Beginnede - of liever gezegd beginnende- roest blijkt bij oude autos helaas bijna altijd roest in een ver gevorderd stadium te zijn,die zich bij de aanschaf nog even onder de dikke plamuurlagen schuil houdt ,maar dan genadeloos in sneltreinvaart toeslaat en dan wordt het -alle middelen ten spijt- dweilen met de kraan open!
Het is in het algemeen verstandiger om een auto voor de aanschaf door een deskundige te laten inspecteren en daar wat geld aan uit te geven ,dan later grote kosten te moeten maken.
Welke behandeling je ook kiest,zelfs duur mooi laswerk: neem het maar van mij aan ,het is uitstel van executie.De roest komt toch terug.Sterker nog hij is niet eens weggeweest !Hoe meer je er aan uit geeft,hoe groter de desillusie.
Yeh wright en die inspecteur kan door de lak heen kijken, dacht het niet. Al ga je met een lak dikte meter aan het werk dan nog. En echt niet dat ze elke millimeter in op of onder de auto gaan controlerne op roest.
M.a.w. koop dus nooit een oldtimer, gegarandeerd dat je de portomenee moet trekken tzt, daarom is het ook een hobby wat zo verschrikkelijk veel geld kost op lange termijn. Maar als je eenmaal verslaafd bent aan sleutelen en oude auto's neem je dat voor lief. Daarom attendeer ik anderen die een oldtimer kopen uit financieel oogpunt ook op het feit dat het geld kost ondanks dat je een perfecte auto hebt.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-