P1800 op brug opkrikken

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Meer
27-02-2012 08:25 #111075 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic P1800 op brug opkrikken
Bedankt voor alle informatie,
ik ga op mijn gemak een kijken en in ieder geval stevig hout onder de schotels van de hefpunten van de brug leggen. Nog een vraagje over de reactie armen, ik neem aan dat het beste opkrikpunt de gaffel op de carosserie is waar de arm in gemonteerd is.
Zou je aan de voorkant de opkrikpunten onder de onderkant van de draagarmen (dus onderop de schotel van de veer en schokbreker kunnen zetten?
Die dragen uiteindelijk ook het gewicht van de auto.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 09:25 #111077 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic P1800 op brug opkrikken
Hierbij een nog iets duidelijke foto van de kriksteun aan de achterkant.

Ik zou hem gewoon zowel voor als achter op de originele kriksteunen pakken zonder houten klossen.
Mochten deze steunpunten er voor niet meer op zitten, dan kun je hem gewoon onder het voorste dwarsbalkje pakken.

De brug is voorzien van in hoogte verstelbare voeten met een rubber pad. Dat gaat meer dan prima.
Gewoon hoog genoeg uitdraaien zodat de arm van de brug de dorpel niet raakt.
Houten klussen kunnen alleen maar schuiven en er tussenuit klappen. Hooguit zou je een klein plankje kunnen doen wat niet groter is dan de voet van de brug en goed in het midden ligt.

De draagarm zou ik niet gebruiken. Dan loop je het risico op beschadiging van je schokbreker bevestiging en er is niet echt een mooi plat vlak. Bovendien is dat geen vast punt t.o.v. de body.

Bijlagen:

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 12:44 #111085 door Arnold de Groot
Lars en anderen, bedankt.
Prettig om tips te krijgen om op een juiste en veilige wijze de auto omhoog te brengen. Ik heb tot nu toe geen ervaring met een twee koloms brug.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-02-2012 23:26 #111112 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800 op brug opkrikken
De steunpunten zijn nu duidelijk, waar je met een twee kolomsbrug verder op moet letten is dat je de armen hebt gepositioneerd dat je de paddestoelen/brugsteunen, voldoende omhoog draait zodat de armen van de brug niet de dorpels raken al sje de draagarmen omhoog laat gaan.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2012 11:43 #111121 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic P1800 op brug opkrikken
En als ik me niet vergis moet je even goed opletten welke kant je de voorkant van de auto op laat wijzen. Het is me echter ontschoten hoe je dat bepaalt.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-02-2012 13:26 #111129 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800 op brug opkrikken
In principe staat de 2-kolommer in de rijrichting, de lange uitschuifbare zitten achter, de knik-dragers voor.
Omdat de wagen voor zwaarder is door motor e.d. staat de wagen met de achterkanthet meest buiten de staanders.

Wijst zich vanzelf.

Waar kom je vandaan ?

Imn Arnhem kan ik het een keer samen met je doen, indien gewenst.

Hoor het wel.

Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Arnold de Groot
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-02-2012 19:42 #111171 door Arnold de Groot
Hallo Ed (en alle anderen) geweldig al deze reacties. Ik woon bij Delft, maar met alle tips moet het lukken. Het was me al wel opgevallen dat de auto's op de twee bruggen altijd met de voorkant naar een richting staan. En met een beetje gevoel voor mechanica dat ook de gewichtsverdeling niet onbelangrijk is. Nu alleen nog ' even' al het werk doen. Maar ik blijf het enorm op prijs stellen dat iedereen de moeite doet om anderen verder te helpen. Voorlopig is het nog eenrichting verkeer maar ik hoop in de toekomst ook nog anderen van dienst te zijn.
Mvg
Arnold

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD