P1800 op brug opkrikken
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Ik wil mijn P1800E op de brug zetten voor diverse werkzaamheden. Maar de brug in de stalling is van het type met 4 verstelbare armen. De koker balken van een P1800 liggen dichter bij elkaar dan de minimum afstand van de hef punten van de brug.
Kan iemand mij zeggen wat de beste plaatsen zijn om de auto op te krikken met de brug?
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Aan de achterkant MITS je dorpels kneiterhard zijn op het dunne randje onder de dorpel als dit materiaal in goede staat is is het erg sterk omdat de dikke binnendorpel en de buitendorpel hier aan elkaar gelast zijn.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Het is een 2 koloms-brug, ik zat te denken aan de plaatsen waar de achterwiel ophanging zit of dergelijke. Ik krijg de steunen niet op de voor en achter kokers. Je zou hooguit kunnen kiezen voor of achter op de kokers bij de krik steun maar dan heb ik nog alternatieven nodig. In ieder geval wil ik d druk verdelen al was het maar om de coating niet te beschadigen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en verdere tips blijven welkom.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Arnold de Groot" schreef:
Hallo,
Het is een 2 koloms-brug, ik zat te denken aan de plaatsen waar de achterwiel ophanging zit of dergelijke. Ik krijg de steunen niet op de voor en achter kokers. Je zou hooguit kunnen kiezen voor of achter op de kokers bij de krik steun maar dan heb ik nog alternatieven nodig. In ieder geval wil ik d druk verdelen al was het maar om de coating niet te beschadigen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en verdere tips blijven welkom.
Arnold
Probeer hem aan de achterzijde op de plekken te pakken waar de reactiearmen aanvast zitten. Daarvoor loopt een brede koker. Met wat houten klossen gaat dat prima. Op de randen zou ik hem in ieder geval NOOIT plaatsen.
Als voorbeeld wat plaatjes van mijn 1800ES
( Meer info/foto's )
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Gebruik dus de balken en niet de dorpel of kriksteun zelf.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Siang Phoa" schreef:
een waarschuwing: afgelopen zomer is mijn Amazon ondeskundig op de krik/brug gezet en dit was het resultaat.
Gebruik dus de balken en niet de dorpel of kriksteun zelf.
Hoi Siang,
Vervelend! De kriksteun zelf is prima te gebruiken, maar dan wel met de originele krik. Nu worden ze inderdaad onnodig verbogen.