sleutel vijfkante benzinetankdop
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 23:22 #99946
door Jan van Vliet
sleutel vijfkante benzinetankdop is gemaakt door Jan van Vliet
Ik ben de sleutel van mijn benzinetankdop kwijt. Het betreft de bekende afsluitbare vijfkantige benzinetankdop van de amazone. Het is die dop waar dat slotklepje met het opschrift "Volvo "op zit.
Ik meen dat die doppen nieuw in de € 70 kosten, in ieder geval te duur om ze zonder meer van de tank af te zagen en een nieuwe te kopen.
Ik heb geen reservesleutel en heb geen idee hoe ik aan een passende nieuwe of gebruikte sleutel kan komen. Ik weet dat op de sleutel een nummer staat maar dat nummer heb ik nooit genoteerd. Ik neem aan ( maar dat weet ik niet zeker) dat je met een sleutelnummer een sleutel kunt laten namaken.
Zou het te doen zijn om een aantal sleutels van soortgelijke doppen te passen of is dit onbegonnen werk. Ik heb geen idee hoeveel verschillende sleutels de fabrikant van zulke dopsloten maakt. Tien, twintig ???? geen idee.
Wie weet een tip of oplossing.
m.vr.Volvo gr.
Jan
Ik meen dat die doppen nieuw in de € 70 kosten, in ieder geval te duur om ze zonder meer van de tank af te zagen en een nieuwe te kopen.
Ik heb geen reservesleutel en heb geen idee hoe ik aan een passende nieuwe of gebruikte sleutel kan komen. Ik weet dat op de sleutel een nummer staat maar dat nummer heb ik nooit genoteerd. Ik neem aan ( maar dat weet ik niet zeker) dat je met een sleutelnummer een sleutel kunt laten namaken.
Zou het te doen zijn om een aantal sleutels van soortgelijke doppen te passen of is dit onbegonnen werk. Ik heb geen idee hoeveel verschillende sleutels de fabrikant van zulke dopsloten maakt. Tien, twintig ???? geen idee.
Wie weet een tip of oplossing.
m.vr.Volvo gr.
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 23:30 #99948
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Staat me iets bij dat er een lipje om te buigen valt.. Maar daar zal je nu dan ook wel niet bij kunnen!
Heb zelf een soort gelijk probleem bij de combi. Weliswaar niet de sleutel afgebroken, maar draaien doet ie écht niet!
Ben benieuwd naar de antwoorden!
Heb zelf een soort gelijk probleem bij de combi. Weliswaar niet de sleutel afgebroken, maar draaien doet ie écht niet!
Ben benieuwd naar de antwoorden!
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 10:56 #99954
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Je zou eens kunnen informeren bij een 'echte' sleutelmaker, de sleutelmaker waar ik regelmatig kom maakt de meest waanzinnige dingen.. Misschien kan zo iemand zelfs een passende sleutel (loper?) maken zonder dat hij er een voorbeeld van heeft?
Ik weet niet waar in 't land je je bevindt, maar als Hengelo (OV) niet te ver is wil ik wel eens informeren bij 'm?
Ik weet niet waar in 't land je je bevindt, maar als Hengelo (OV) niet te ver is wil ik wel eens informeren bij 'm?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 22:04 #99999
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Eric, bedankt voor je aanbod maar ik woon in Zuid-Limburg dus naar Overijsel rijden is niet echt economisch verantwoord voor dit probleempje.
Ik hoopte dat iemand mogelijk kon vertellen hoeveel verschillende sleutels er ongeveer in omloop zijn bij dat soort eenvoudige sloten en of het zinvol zou zijn om met een redelijke kans op slagen bij meerdere Amazone-kennissen even hun tankdopsleutel te mogen lenen zodat ik aan een voorbeeld of nummer zou kunnen komen.
Er zal best een sleutelmaker zijn die het slot kan openen en een sleutel kan namaken maar de vermoedelijke kosten hiervan zullen waarschijnlijk niet in verhouding staan tot de aanschafkosten van een nieuwe tankdop ( met sleutel).
Mogelijk dat iemand nog een andere oplossing heeft.
Ik hoopte dat iemand mogelijk kon vertellen hoeveel verschillende sleutels er ongeveer in omloop zijn bij dat soort eenvoudige sloten en of het zinvol zou zijn om met een redelijke kans op slagen bij meerdere Amazone-kennissen even hun tankdopsleutel te mogen lenen zodat ik aan een voorbeeld of nummer zou kunnen komen.
Er zal best een sleutelmaker zijn die het slot kan openen en een sleutel kan namaken maar de vermoedelijke kosten hiervan zullen waarschijnlijk niet in verhouding staan tot de aanschafkosten van een nieuwe tankdop ( met sleutel).
Mogelijk dat iemand nog een andere oplossing heeft.
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 22:09 #100000
door Paul Franse
Life is what you make it!
Beantwoord door Paul Franse in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Als je wellicht op de technische ochtend van jouw regio komt (12-02 in Weert) dan kan ik in ieder geval mijn sleutel meenemen om te proberen. Als anderen in de regio dit ook willen doen vergroten we je kansen.....
Wellicht tot dan,
Paul Franse
Wellicht tot dan,
Paul Franse
- Ben Bergmans
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-01-2011 21:10 #100029
door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Goed idee van Paul. Ik kom ook langs met sleutel.
Toen ik mijn kattenrug kocht, zaten er geen sleutels bij. Wel een tankdop met slot. Van een van mijn vroegere Volvo's had ik nog de sleutel van de dop. Geprobeerd en natuurlijk paste hij niet. Maar langzaam iets er uit trekkend kreeg ik het slot wel open. De dop gebruik ik nog steeds al doe ik hem niet meer op slot.
Dus misschien tot ziens 12 februari bij Han in Weert.
Toen ik mijn kattenrug kocht, zaten er geen sleutels bij. Wel een tankdop met slot. Van een van mijn vroegere Volvo's had ik nog de sleutel van de dop. Geprobeerd en natuurlijk paste hij niet. Maar langzaam iets er uit trekkend kreeg ik het slot wel open. De dop gebruik ik nog steeds al doe ik hem niet meer op slot.
Dus misschien tot ziens 12 februari bij Han in Weert.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
28-01-2011 23:54 #100034
door Jan van Vliet
Nu ik deze enthousiaste reacties van de regioleden zie kan ik niet anders dan ook naar Weert komen. Jullie zetten mij wel aan het werk want de dop zit nog op de tank. Aangezien ik niet met deze auto kan rijden ga ik dus de tank uitbouwen en neem hem mee naar Weert. Wie A zegt moet ook B zeggen. Je moet tenslotte wat over hebben voor je hobby en zeker als deze enthousiast gedeeld wordt door mede regioleden.
Tot de twaalfde.
Ik doe dus bij deze gelijk een verzoek aan de andere naar Weert komende volvo vrienden om een sleutel mee te nemen en loof een Limburgse vlaai uit voor degene die de passende sleutel heeft.
m.vr.volvogr.
Jan
Tot de twaalfde.
Ik doe dus bij deze gelijk een verzoek aan de andere naar Weert komende volvo vrienden om een sleutel mee te nemen en loof een Limburgse vlaai uit voor degene die de passende sleutel heeft.
m.vr.volvogr.
Jan
- Paul Franse
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 20:07 #100047
door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Jan, als je je even aanmeldt voor deze technische ochtend (
regiozuid@volvoklassiekervereniging.nl
), dan benaderen we nog even alle deelnemers. Tot zaterdag 12-02, Paul Franse.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-01-2011 21:41 #100051
door Jan van Vliet
Heb mij aangemeld Paul. Tot 12/02 in Weert (met benzinetank)
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-01-2011 10:56 #100056
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic sleutel vijfkante benzinetankdop
Jan, misschien is het handiger om de tank vol te tanken via het gat van de tankvlotter; 5 schroefjes los, voltanken en de vervolgens de tankvlotter terugplaatsen. Lijkt mij minder werk dan een complete tank uitbouwen.
Han.
Han.