- Berichten: 210
roest bij voorruit
- Steven Bleeker
- Afwezig
- Elite-lid
en leek mij een mooi moment om de lekkage van mijn trouwe combi (1967) aan te pakken.
want zowel de voor- als achter- als beide zij-ruiten. kwam wat water naar binnen als het goed regent.
meeste rubber was ook net zo hard als het metaal .
dus ff wat rubber besteld bij het VOD en aan de slag.
nu zijn alle ruiten eruit en ziet het er redelijk uit (bijna geen roest) alleen de voorruit is minder.
daar is een groot deel van de sponsing (zo noem je toch het gedeelte waar de ruit op rust?) is roestig.
heb al bij een aantal bedrijven gevraagt. maar dat lijkt wel een dure investering te worden. minimaal 600 euro voor alleen het plaatwerk.
het is me inderdaad al duidelijk geworden dat je er geen plaat werk voor kan krijgen. en dat je alles zelf moet buigen. dus dat is ook inderdaad arbeidsintensief en duur.
dus ik denk stiekem om het zelf te gaan doen. maar met mijn lascursus van 1 dag (bij rustbusters). denk ik dat dit iets te veel voor me is. ook omdat ik bij mijn ouders niet beschik over het juiste gereedschap. en je wil toch ook je trouwe viervoeter geen prutswerk geven.
dus aan jullie de vraag. wat is het slimste om te doen. of lijkt het jullie leuk om te doen liefst samen met mij (leer ik er ook weer wat van) en uiteraard voor een redelijke vergoeding. dan hoor ik graag van jullie.
ik zal straks nog even proberen een foto te plaatsen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Het mooiste zou zijn om een stuk sponning uit een donor-amazon te halen en dat dan in je combi te lassen. Dat scheelt een hele hoop ellende: de juiste vorm zit er al in. Het is alleen nogal een uitdaging om een goedkope donorauto te vinden waarvan die randen niet rot zijn.. Daar moet je geluk mee hebben.
Verder zag ik deze link hier op het forum ook langskomen:
www.lasklus.nl
Geen idee wat zoiets kost maar als ik de site bekijk gok ik op 'een goede prijs/kwaliteit verhouding'. Maar daar leer je zelf dan weer niet zoveel van..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Afwezig
- Elite-lid
- Berichten: 210
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Als je met een komstaalbortsel (zo'n rond geval in de boormaschine) over de roet gaat dan zullen er ongetwijfeld nog wat extra gaten tevoorschijn komen.
Recentelijk heb ik de auto van Gijs Kirkels (arme student) onder handen genomen met een vergeljkbaar probleem. De meeste gaten heb ik "vol kunnen storten". Op een paar plaatsen zelf een stukje plaatwerk gebogen en erin gelast. Was ca. 2 avonden werk ~6uur.
Als je nog geen ervaren lasser bent is ook zo'n klus best te doen, immers alles zit niet in het zicht dus als het niet 100% mooi is dan wordt het uiteindelijk door de raamrubber afgedekt / gecamoefleerd.
Succes, Han.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Zo zag mijn raamrand er uit!
Nadat ik het geluk had om een donor met goede rand te vinden zag het er zo uit.
Dit heb ik met TIG gelast, erg lastig omdat je met TIG meer warmte inbrengt dan met MIG, had ik maar een goed MIG apparaat!
Dus als je over een MIG apparaat kan beschikken heeft dat de voorkeur.
Succes met de reparatie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 303
Neem maar even kontact met me op ,dan komen we er wel uit.
Gr Jan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven Bleeker
- Afwezig
- Elite-lid
- Berichten: 210
na heel veel wikken en wegen ga ik de klus toch uitbesteden aan de spuiter.
ik was namelijk van plan om het toch de voorruit ook te laten spuiten als ie klaar was.
en het financiële voordeel wat ik zou halen door zelf de lassen was echt minimaal, het is voornamelijk het spuiten wat het duur maakt. moet ik dat toch ook echt maar een keer gaan leren.
toch allemaal heel erg bedankt voor alle reacties. en volgende keer hoop ik wat meer ervaring te hebben om het zelf te kunnen doen (liever natuurlijk dat het nooit meer voorkomt bij mijn amazonetje).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gijs Kirkels (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 109
kwam ook water binnen als hij in de regen stond, en er bleken 3 roestgaten onder de voorruit te zitten.
meteen een nieuwe voorruit bij gehaald en met behulp van Han Misdom alles bijgewerkt en opgeknapt. die heeft mij ook geholpen met het las en spuitwerk, en de binnenplaatsing van de auto. zie de foto's:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gijs Kirkels (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 109
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
En nu weer verder over de roest, zie Aanpassen middenconsole Amazon voor de middenconsole.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.