schuifdak amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-08-2003 19:37 #61945 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Wilco (en anderen)N.a.v. niet goed dichtschuiven van de Coenen schuifdak in mijn Amazone ben ik via het forum bij jou (jullie) aangekomen.Één van de twee koperen nokjes die het schuifdak dak tegen het rubber omhoogduwt is kapot gegaan. Dat nokje scharniert niet goed meer. Als het schuifdak dicht is hangt het nu scheef.Nu nog even dat nokje. Dat bestaat uit een koperen busje dat vast zit aan het dak van de auto (in het gedeelte waarin het dak heen en weer schuift natuurlijk). Uit dat busje komt dat nokje dat dus heen en weer beweegt. Bij mij zit het koperen busje niet meer vast, waardoor het nokje dus niet meer reageert op de sluithendel van het schuifdak (ter hoogte van de binnenverlichting). Het is mij een raadsel hoe ik dat busje vast kan zetten. Moet dat soms van binnenuit door het hemeltje los te maken? Dat lijkt mij een lastig klusje.Tenslotte, die twee rubber (of hardplastic) geleiders. Die heb ik nog wel, zij het dat ze verweerd zijn. Moeten die geleiders over de achterste of juist over de voorste ijzeren zijkantjes van het schuifdak?Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn. Evemntueel heb ik enkele digitale foto's om de zaak te verduidelijken. Maar dan moet het verder per mail.Met vriendelijke groeten,Ron van Toorrjvantoor@planet.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2003 10:38 #61944 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Inmiddels heb ik het schuifdak gemaakt. Het hemeltje losgepeuterd. Het koperen bus en daarin het nokje was helemaal goed, maar het gaatje waar de bus doorheen gaat (dus in de dak zelf) was door de jaren heen te groot geworden. De koperen bus had daardoor teveel ruimte en hield het dak niet meer op z'n plaats. Met een sluitring de bus vastgezet. De rubberen of (hardplastic) geleiders op z'n plek gezet nl. de achterste zijkantejes en met een piepklien parkertje vastgezet, omdat ze volgens mij nogal eens los schieten. Alles gemonteerd en een beetje ingevet, het hemeltje weer in orde gemaakt en ik heb nu weer een prima gaand schuifdak.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.