schuifdak amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2002 18:27 #56498 door
schuifdak amazon is gemaakt door
Wie kan mij vertellen hoe het mechaniek er uitziet waarmee je het schuifdak van de amazon vergrendeld? Of beter, wie heeft het onderdeel? (het is geen slinger) Kan het onderdeel niet vinden en weet niet hoe het er uit ziet. Het schuifdak moet met de hand open geschoven worden, en naast het binnen lampje moet het vergrendel mechaniek zitten.Even als de rubbers voor het schuifdak, weet iemand een alternatief voor rubbers?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 08:28 #61954 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Er zijn twee typen in de amazon geplaatst, Coenen in de eerdere versies en Hollandia in de latere.Rubbers zijn niet meer origineel voorhanden en zul je zelf moeten maken.Het sluitmechaniek is een hendel, geplaatst aan de voorzijde in de hemel, welke het dak iets optild en tegen de rubbers vergrendeld.Hier zijn geen Volvo boeken van aangezien de daken door de dealers op aanvraag werden geplaatst (bij de genoemde firma's)Ik heb een Amazon met een Coenen dak, mocht je dit willen bekijken ben je welkom.Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 09:54 #61953 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Ik heb een Amazon met een Hollandia dak. Ik heb begin dit jaar nieuwe rubbers besteld en gekregen via Webasto-Hollandia (als je info wilt laat dat dan even weten). Het vergrendelen werkt via een hendel en een stangenmechanisme dat op 2 plekken (L/R) een nokje omlaag duwt waardoor het dak omhoog tegen de rubbers wordt geduwd. Mocht je willen kijken dan ben je welkom (Doetinchem). Het demonteren van het dak gaat eenvoudig door bij geopend dak de lijsten links en rechts weg te halen. Daarna kan je het dak (met z'n tweeen) naar voren toe uit de auto tillen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 17:20 #61952 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Bedankt voor je reactie. Volgens mij heb ik ook een hollandia schuifdak. Ik ben zeker geinteresseerd in info over Webasto - Hollandia. Wat kosten nieuwe rubbers ongeveer? Je hebt zeker geen plaatje van de hendel welke het mechaniek aanstuurt??!In iedergevel bedankt, mocht ik toevallig eens in de buurt van Doetinchem zijn, ben ik zeker geinteresseerd om eens te komen kijken en mail je dan. (woon zelf in Zwolle).Groet Robert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-09-2002 17:24 #61951 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
bedankt voor je reactie, Woon jij toevallig in de omgeving van Zwolle?Ik ben zeker geinteresseerd om eens te kijken hoe het systeem werkt.Groet Robert Weelink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2002 11:04 #61950 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Webasto-Hollandia 023-5146666. Je moet vragen naar iemand die weet van klassieke Volvo's, via de geijkte route kreeg ik eerst 0 op request. Er is een website: www.webastohollandia.nl. Ik heb ongeveer 70 euro voor een totaal pakket rubberprofielen (incl. windscherm) betaald. Ik wil wel een (dig.)foto schieten van de bedieningshendel, om op te sturen heb ik je Emailadres nodig. Overigens voor de bediening loopt een stelsel van stangetjes naar beide zijkanten, en er zit een kniehefboom-mechanisme aan weerszijden dat uiteindelijk de hefbeweging uitvoert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2002 19:48 #61949 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Hallo Wilco, Bedankt voor het telefoonnummer, ik ga meteen bellen met deze mensen van Webasto.Als je voor mij een digitale foto wilt maken van het bedienings mechaniek zal ik je erg dankbaar zijn. Je mag deze foto sturen naar r_weelink@hotmail.comHet mechaniek van stangetjes is mij bekend, deze heb ik onlangs gedemonteerd om de bak van het schuifdak schoon te maken. bedankt, en benieuwd naar de foto.Groet Robewrt Weelink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2002 14:03 #61948 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Hallo Wilcowij hebben een amazone met een Coenen schuifdak dat ook broodnodig nieuwe rubbers kan gebruiken. Ik woon in de buurt van Doetinchem. Mag ik even langskomen om te zien of de Webasto rubbers ook passen op een Coenen schuifdak??Herm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-10-2002 20:02 #61947 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Langskomen is altijd OK. Bel even: 0314-365316. Groeten, Wilco Hemink.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2002 14:02 #61946 door
Beantwoord door in topic schuifdak amazon
Sorry voor het uitblijven van een reactie. Ik heb geen gelegenheid gehad, en daarna vergeten.... Het is mij niet duidelijk waarin je precies geinteresseerd bent, de bedieningshendel? Deze scharniert om een draaipunt onderin en beweegt via een hefboom de stangen die naar opzij gaan. Als je nog info wenst laat het dan even weten. Groet, Wilco Hemink.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.