apk: laswerk, dorpels & chassis

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 18:24 #55309 door
Kom net van de garage alwaar m'n P1800S afgekeurd is. Veel laswerk!<BR>En daar baal ik wel van, had best wel wat verwacht maar het is toch wel veel. Maar goed, nu maar eens kijken of we het gefixt kunnen krijgen. Nadeel is dat ik zelf (nog) niet kan lassen. Dus ik moet het laten doen. De vraag is hebben jullie tips voor mij, het volgende moet gedaan worden:<BR>- dorpels links en rechts zijn verrot (vooraan en achteraan), geheel dus maar opknappen... (voor de amazon zijn er nieuwe dorpels, zijn die er ook voor de P1800?, zag in het VOD alleen dorpelplaat voor de P1800)<BR>- het chassis heeft voor een rotte plek, dat is ooit met een stukkie dun plaat opgelapt, dat is dus niets, dus weghalen en opnieuw stuk inlassen<BR>- aan de achterkant aan de zijkant zit ook een balk? Die is ook rot (beide kanten), er zatten iig plekken die door waren... hij zei ook iets van of je moet de trekhaak weghalen (er zit een trekhaak op..), als dat voldoende is, dan dat... <BR>Ik wil dit nu door de plaatselijke garage/lasbedrijf laten doen, ik ga zelf eerst alles eraf/weg halen om de kosten te drukken, ik heb helaas op het ogenblik niet veel geld, maar het moet wel goed... ben bang dat het toch een prijzig geintje wordt...<BR>Kortom iemand tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 20:30 #66354 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
Beste Jacco, Een goede inventarisatie en kostenopgave is een vereiste. Je moet weten waar je aan toe bent. De trekhaak er direkt vanaf slopen (die hoort niet onder een P1800)Een stappenplan maken, zowel in tijd als in geld en een goeie plaatwerker die oog voor detail heeft. De moed niet opgeven!Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 21:09 #66353 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
En nog iets: niet teveel materiaal ineens wegghalen. Dan heb je kans dat de auto doorzakt, of op zijn minst dat je spleten tussen de panelen ongelijk worden (bij evt. verkoop zal een oplettende koper (kenner) daarop controleren). Dorpels zijn structureel belangrijke delen. Haal dus één dorpel weg, en laat de rest zitten. Pas als die dorpel is vervangen ga je verder. Een goede restaurateur weet dat ook, en die last misschien zelfs tijdelijke stutbalken in de portiergaten. Wederom om vervorming van het koetswerk te voorkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 21:26 #66352 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
Je kan de auto ook op een bok vastzetten. Mark Evans van Discovery Channel doet dat met een Jaguar E-type bij A car is reborn. Kijk maar eens, nu s avonds om 20.30 uur. Vanavond was hij net bezig met laswerkzaamheden. De bok dient ervoor dat de wagen niet ontwricht, waar Lennard op doelt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2003 00:32 #66351 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
ik ben ook zo'n niet-lasser/plaatwerker/spuiter. Een paar jaar geleden was ik aan de beurt met mijn Amazon en heb de hele santekraam laten doen door een vakman met liefde voor zijn vak. het heeft me de nieuwwaarde van de auto in 1962 gekost, ongeveer evenveel als de fiscale afschrijving per jaar ( in 5 jaar) van mijn 945. Als je als rekenvoorbeeld een S60R er naast legt, schrijft die dus 15.000 euronen per jaar af. Niet alleen in de horeca is de factor 2 1/2 !! Mijn advies derhalve: laat het goed doen, dan heb je er nog eens 40 jaar relatief goedkoop plezier van en blijft het mooi op straat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2003 11:49 #66350 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
Ik ben het helemaal met Siang eens, laat het door een vertrouwde vakman doen, maak goeie afspraken zodat je weet wat er gaat gebeuren en wat het +/- gaat kosten anders ga je onherroepelijk de boot in.Zo,n vakman is Teus Voskuil in Veenedaal tel 0318-519522 veel succes Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 09:43 #66349 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
Alle waar naar z'n geld! Deze zomer was mijn Amazon afgekeurd, vanwege rotte plekken. Laswerk en spuiten was erg duur. Ik heb uiteindelijk een bedrijfje gevonden die - met veel kennis van zaken overigens - het werk deed voor een stuk minder als wat de erkende vakgarage offreerde.Je keuze wordt sterk bepaald door je beschikbare budget. Je kan ook overwegen de auto te verkopen.Als je de auto wilt (laten) opknappen kan ik je wel helpen aan het adres.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 23:11 #66348 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 23:14 #66347 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
Je moet bij Teun uit Veenendaal dan geen haast hebben. Ik heb hem laatst gebeld en hij zat toen helemaal vol tot half volgend jaar. Ik wilde daar niet op wachten. Ik ben zelf (met hulp) ermee begonnen. Miscchien heeft hij voor jou toch een gaatje, je weet het niet. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 12:15 #66346 door
Beantwoord door in topic apk: laswerk, dorpels & chassis
als ik jou was zou ik stoppen met die auto en hem slopen een p1800 goed opknappen is bijna niet te doen er zitten zoveel onbereikbare hoeken en gaten in dat een goede lasklus wel eens richting de 20 a 30 duizend euro kan gaan kostener zijn heeel weinig mensen die dit overigens kunnenlaat je niet misleiden door beunhazen die dit voor 5000 euro zeggen te klaren want dan kun je over 3 jaar weer aan de slag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.