foto van duett chassis

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2004 19:34 #71973 door
Beantwoord door in topic foto van duett chassis
Nou gelukkig maar wat dat chassisnummer betreft. Ik heb er echt over zitten zweten, want de Nederlands wet schrijft voor dat bij een auto met apart chassis, het nummer dus in dat chassis hoort te zijn geslagen. Maar niet bij Volvo dus. En de auto is geimporteerd en heeft een Nederlands kenteken, dus het zal zo wel goed zijn.

En Willy, de P210 heeft bij het A model nog een B16, en dus ook een B16-vooras, waarbij het hulpstuurhuis op het subframe gelast is. Later met de B18 uitvoering werd het hulpstuurhuis op de chassisbalk geschroeft. Mijn subframe was echter doorgeroest en ik had nog een B18 subframe liggen. Eerst nog geprobeerd of ik alles om zou bouwen naar B18 stuurinrichting, maar daarvoor moest ik zoveel nieuw kopen, dat ik heb besloten om het oude B16 hulpstuurhuis over te zetten. Dat heeft me wel een weekje meten gekost voordat ik er van overtuigt was dat ik de goede stuurgeometrie te pakken had, en daarna heb ik hem door een ervaren lasser vast laten lassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2004 20:52 #71972 door
Beantwoord door in topic foto van duett chassis
Jeetje, wat ziet dat er mooi uit!
Voor de volledigheid moet ik zeggen dat ,naar mijn weten, de PV445 officieel de Duett heet en de latere PV210 niet meer. Ook al wordt die ook Duett genoemd door iedereen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD