foto van duett chassis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 10:05 #53972
door
foto van duett chassis is gemaakt door
Zo, na alle sores met de motorsteuen, nu even tijd om op te scheppen:
www.geocities.com/bmwkees/temp/duett-chassis.jpg
www.geocities.com/bmwkees/temp/duett-chassis.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 10:23 #71982
door
Beantwoord door in topic foto van duett chassis
Dat zit er zeer netjes uit! Toch wel makkelijk zo'n 'los' chassis! <br> Ook een mooie M41 d'r op: dat wordt genieten straks!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 10:29 #71981
door
oke Kees volgens mij schep je terrecht op;-) ziet er goed uit.
zie dat de schokbrekers al aan de voorkant van de draagarmen zitten, dit is denk ik ivm schijfremmen.
ben ik met mijn duet ook mee bezig, maar ik krijg de bouten van de schokbrekers nog niet los ;-(
weet jij toevallig hoe het zit met de hoofdremcilinder, heb begrepen dat er een restdrukklep inzit die eruit gehaald moet worden als je schijfremmen hebt.
en ben jij op jou chassis een chassisnummer tegengekomen en zo ja waar zit dat dan?
zie dat de schokbrekers al aan de voorkant van de draagarmen zitten, dit is denk ik ivm schijfremmen.
ben ik met mijn duet ook mee bezig, maar ik krijg de bouten van de schokbrekers nog niet los ;-(
weet jij toevallig hoe het zit met de hoofdremcilinder, heb begrepen dat er een restdrukklep inzit die eruit gehaald moet worden als je schijfremmen hebt.
en ben jij op jou chassis een chassisnummer tegengekomen en zo ja waar zit dat dan?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 13:09 #71980
door
Die M41 zat er al in, nog met de B16. Ze hadden de bevestigingsgaten gewoon een beetje uitgevijld, met als gevolg dat de schroeven niet echt lekker zaten. Op een gegeven moment zaten er een stel los, was er 1 kwijt en een van de bevestigingsoren was afgescheurd!
Ik heb er inderdaad schijremmen opgezet. Die schokbrekerbouten zijn inderdaad verschrikkelijk! Eentje moest ik zelfs uitboren. De hoofdremcylinder had oorspronkelijk een bodemklep, maar later is dat vervangen door een rubbertje dat alleen maar de terugstroom snelheid begrenst. In alle nieuwe hrc's en revisiesetjes zit dus dat rubber. Je moet hem maar eens open maken en kijken.
Ik heb een nummer gevonden dat erg veel lijkt op een chassinummer op de beugel van de radiator. Het is niet gelijk aan het nummer in de papieren, dus heb ik het maar onder een dikke laag verf verstopt. In de papieren staat dat het nummer op het schutbord is ingeslagen, wat gelukkig wel klopt.
Ik heb er inderdaad schijremmen opgezet. Die schokbrekerbouten zijn inderdaad verschrikkelijk! Eentje moest ik zelfs uitboren. De hoofdremcylinder had oorspronkelijk een bodemklep, maar later is dat vervangen door een rubbertje dat alleen maar de terugstroom snelheid begrenst. In alle nieuwe hrc's en revisiesetjes zit dus dat rubber. Je moet hem maar eens open maken en kijken.
Ik heb een nummer gevonden dat erg veel lijkt op een chassinummer op de beugel van de radiator. Het is niet gelijk aan het nummer in de papieren, dus heb ik het maar onder een dikke laag verf verstopt. In de papieren staat dat het nummer op het schutbord is ingeslagen, wat gelukkig wel klopt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 14:46 #71979
door
Dag Kees, ziet er inderdaad goed uit. Hoe ziet de ophanging van de overdrive aan het chassis eruit?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 15:37 #71978
door
De overdrive zit aan de versnellingsbak vast. Er is geen speciale verbinding met het chassis. Achteraan de overdrive zit een kortere cardanas.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 15:47 #71977
door
Begrijp ik het dan goed dat de motor alleen via de beide motorsteunen vast staat en dat er dus geen ophanging op de versnellingsbak aan het chassis zit? Lijkt mij niet goed..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 15:56 #71976
door
Euh ja natuurlijk. Onder de versnellingsbak zit ook een steun met een rubber. Net zoals bij de normale M40. Het geheel hangt dus op 3 rubbers.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 18:17 #71975
door
voortgaand op wat op de foto allemaal te zien is wordt dit een heel mooie en gezonde auto, waarbij reeds felicitaties op voorhand. Hierbij nog volgende vraagjes: 1) de tunnel boven de cardanas is toch aangepast voor de overdrive?, ik vermoed van wel omdat die OD reeds achter je B16 zat; 2) zie ik het goed?: is je voorbrug, ad rechterkant, voorzien van een "hulpstuurhuis", en dus hoort bij een 445 ipv bij een P210 of Duett? Is het dan zo dat je een 445 aan het upgraden bent naar een Duett?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 18:20 #71974
door
Nog even terug naar het nummer van het chassis, dit verschilt van het chassisnummer.
Net als bij Amazon & P1800 werden de chassis (body's) apart geproduceerd en van een eigen nummer voorzien.
Dit verklaart het verschil
Net als bij Amazon & P1800 werden de chassis (body's) apart geproduceerd en van een eigen nummer voorzien.
Dit verklaart het verschil