roest
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 11:42 #75410
door
Beantwoord door in topic roest
Ik heb mijn bumpers laten verchromen in 1998 in Belgie. Binnen 2 jaar kwam de roest er weer door. Toen in Nederland laten doen bij Stokkermans in Leiden. Hier gaf men mij het advies om de bumpers aan de binnenkant te beschermen met epoxyprimer. Dan het chroomwerk regelmatig en zeker voor de winter in te smeren met vaseline. Dit vult de hele kleine porieën op. Je kan het vervolgens goed uitwrijven. In de winter wel regelmatig het zout eraf wassen.
De bumpers blijven nu wel mooi.
Vraag bij een verchroombedrijf hoe men te werk gaat. Welke procedures men hanteerd.
Succes.
De bumpers blijven nu wel mooi.
Vraag bij een verchroombedrijf hoe men te werk gaat. Welke procedures men hanteerd.
Succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 18:43 #75409
door
een beetje brasso op een doekje en alle ellende verdwijnt als sneeuw voor de zon.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2005 20:46 #75408
door
Vroeger werd er eerst verkopert voor er verchroomd werd dat mag nu niet meer vanwege het milieu. Hierdoor is de kwaliteit slechter geworden. In polen kan je nog wel laten verchromen met een koperlaag eronder, daar kijkt men nog niet zo naar het milieu.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2005 09:10 #75407
door
Stokkermans is niet meer helaas, vorige zomer failliet gegaan. Maar volgens mij worden door meerdere bedrijven gewoon nog koperlagen onder het chroom gedaan, zoals bij Tollenaar in Rotterdam en dat bedrijf in Stein, Limburg. Ik heb niet gecontroleerd natuurlijk, ik ga niet mijn mooie glimmende onderdelen weer opschuren om te kijken wat er voor laag onder zit!
Chroom is trouwen behoorlijk poreus. Daarom moet je het altijd insmeren, met bijvoorbeeld gewone autowas, dat is ook beter bestand tegen regen dan vaseline. De achterkant behandelen met bijv holle ruimte wax.
Chroom is trouwen behoorlijk poreus. Daarom moet je het altijd insmeren, met bijvoorbeeld gewone autowas, dat is ook beter bestand tegen regen dan vaseline. De achterkant behandelen met bijv holle ruimte wax.