embleem overdrive

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 09:52 #52469 door
embleem overdrive is gemaakt door
Wij zijn bezig met de restauratie van een combi, waarbij we de motor van onze oude amazon gaan gebruiken, een B20 met overdrive. Tussen de spullen hebben we een overdrive-embleem gevonden dat we willen gaan gebruiken. We denken dat hij links op de achterklep thuis hoort, maar willen het graag zeker weten. Is er iemand die de juiste plaats weet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 10:00 #79475 door
Beantwoord door in topic embleem overdrive
Monique, de combi is nooit geleverd met overdrive, er is dus ook geen standaard plaats voor het overdrive embleem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 10:22 #79474 door
Bedankt, Wietse, we zullen er nog eens over nadenken. Maakt het trouwens voor de waarde van de auto nog verschil of je hem in de originele kleur laat spuiten, of is elke (volvo)kleur goed? Niet dat ik van plan ben om hem ooit nog weg te doen, gezien al het werk wat er in gaat zitten, maar ik vroeg het me gewoon af. Donkergroen (94) vinden we minder mooi en we willen hem donkerblauw (96) laten spuiten.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 11:47 #79473 door
Het maakt zeker uit voor de waarde of de auto in de originele kleur wordt gespoten .Het kleurnummer staat immers op het typeplaatje.Bovendien moet je beseffen ,dat bij kleur 94 uitsluitend de lichtbruine bekleding hoort.(die nog nieuw te koop is ).Bij 96 hoort een paars rood interieur ,dat erg snel van kleur verschiet en ook niet meer nieuw te koop is.Zorg er in ieder geval voor dat de kleur vqan de auto ook bij de kleur van het imnterieur hoort.Kies altijd een originele amazon kleur die ook bij het bouwjaar hoort.Inderdaad werd de combi nooit met overdrive geleverd.Het embleem (in schriifletters) kun je het beste links onderaan op de onderklep plakken.Zo zit het ook bij de sedan uitvoeringen.Let op er zijn verschillende overdrive emblemen.Twee types voor de amazon en ook nog een type voor de 140.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 12:11 #79472 door
ik heb wel een foto met een origineel embleem op de achterklep (Volvo-Canadian). Kan je gebruiken als je het embleen toch besluit te plaatsen, ksphoa@interestate.nl

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 12:31 #79471 door
Bedankt voor de informatie.Zoals gezegd zijn we niet van plan om de auto weg te doen, maar je weet nooit wat de toekomst brengt en het zou jammer zijn als dan blijkt dat de kleur de waarde doet dalen. Onze oude amazon heeft kleur 96 en daat zit een blauw interieur in, dat is dan vast ook niet meer origineel. Ik zal het eens nakijken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 12:43 #79470 door
Als je een andere kleur kiest dan op het kenteken(bewijs) staat, zou je problemen kunnen verwachten?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 12:58 #79469 door
Staat er dan een kleur vermeld op het kentekenbewijs? Ik dacht alleen het type auto. Overigens hebben we nog geen nederlands kenteken bij de auto, dat moeten we nog regelen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 13:48 #79468 door
Dan is de kleur geen probleem.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2006 22:09 #79467 door
De onderstaande tekst komt van de website van de RDW, zo te zien is een briefje sturen genoeg voor een kleurwijziging. Zelf moet ik het over een tijdje ook gaan doen als onze amazon gespoten is.

grt Erik
Onjuiste gegevens op het kentekenbewijs

In de wet staat dat u zelf verantwoordelijk bent voor de gegevens die op het kentekenbewijs staan, ook al maakt en geeft de RDW dit bewijs uit. Het is dus belangrijk dat u bij ontvangst van het kentekenbewijs meteen controleert, of de gegevens inderdaad kloppen met de staat van uw auto.

Mochten er gegevens niet kloppen, dan kunt u het beste meteen contact opnemen met de Klantenservice RDW. De gegevens in het register worden samen met u gecontroleerd, waarna u informatie krijgt over de procedure die u het beste kunt volgen.

Als de kleurgegevens niet kloppen, kunt u het Voertuigbewijs opsturen naar de afdeling Voertuig Registratie en Documenten (VRD) met een begeleidend briefje. Bent u één of meerdere kentekendelen of kentekenplaten kwijt? Of is er één of meerdere kentekendelen beschadigd. Dan kunt u een aanvraag voor vervanging indienen. Een aanvraagformulier is verkrijgbaar op het postkantoor.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD