advies mbt roest (zie foto's)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2006 21:37 #81172
door
Beantwoord door in topic advies mbt roest (zie foto's)
@Bernard: Bedankt voor de tip. Wellicht is het inderdaad het beste om dit meteen goed te laten doen, d.m.v. lassen.
NB: Helaas was de portier waar ik vandaag naar ging kijken de verkeerde, ik zocht links, dit was rechts. Mocht iemand dus nog een portier hebben in donkerblauw, in redelijk tot goede staat, dan hou ik me aanbevolen!
NB: Helaas was de portier waar ik vandaag naar ging kijken de verkeerde, ik zocht links, dit was rechts. Mocht iemand dus nog een portier hebben in donkerblauw, in redelijk tot goede staat, dan hou ik me aanbevolen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2006 23:13 #81171
door
Als ik deze auto had, en geen geld, dan zou ik hem oplappen. Op plekken waar de APK niet in geinteresseerd is zoveel mogelijk ontroesten, plamuren en kwasten en verder alleen het broodnodige laswerk. Zo kan je de auto nog jaren op de weg houden en tegelijkertijd het roesten enigszins in bedwang houden. Maar het blijft natuurlijk broddelwerk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 19:45 #81170
door
Tsja, dat kan natuurlijk ook. Het belangrijkste is dat je zelf blij en tevreden bent met je auto. En dat-ie lekker rijdt is natuurlijk ook heel belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan het uiterlijk. Ik heb zelf 10 jaar probleemloos dagelijks in een Ama gereden; van Noordkaap tot Sahara (niet dagelijks). Ook die werd langzaamaan steeds slechter want ook ik dacht 'm wel even bij te houden met polyester en plamuur, maar op een gegeven moment kom je jezelf toch tegen; opeens gaat het in sneltreinvaart bergafwaarts... Op die ervaring was mijn vorige reactie gebaseerd. Op een gegeven moment was-ie zo slecht, inclusief gaten in de bodem, kofferbak en doorgerotte chassisbalken dat ik er geen gat
meer in zag (de APK keurder ook niet trouwens). Gelukkig heb ik 'm toen nog kunnen verkopen aan iemand die compleet verliefd werd op de rijeigenschappen en die 'm nu liefdevol volledig aan het restaureren is. Nogmaals veel succes, én plezier, met je Ama.

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 21:28 #81169
door
Vincent schrijft in een paar bijdragen met erg veel enthousiasme over zijn Amazon. Dat vind ik erg leuk. Ik zou gewoon alle roestplekken in ieder geval door een fatsoenlijke plaatwerker laten repareren en dichtlassen. Gewoon meteen alles goed aanpakken. Op die manier geniet je nog meer van het rijden in een amazon. Succes!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 22:19 #81168
door
@Hans: die Noord-Kaap en Sahara zijn wel populair hier zeg
.. Noord-Kaap zou ik ook nog wel een keer willen doen trouwens, maar dan wel in de zomer, al vond ik dat verhaal in een van de laatste VCM's over het rijden op spijkerbanden door de sneeuw ook wel interessant!
@Simo: dank je, ik ga inderdaad de eerste plekjes aanpakken, de andere dingen laat ik nog even voor wat het is.
Ik ben net trouwens weer terug uit Brabant, heb daar twee gerestaureerde deuren opgehaald. Het laswerk ziet er goed uit (buitenkant een nieuwe onderkant erop gelast, binnenbak helemaal nieuw), dus wellicht dat ik mijn meest gehavende deur binnenkort zal vervangen! De andere deur bewaar ik nog even, wellicht dat die nog een keer van pas komt. De deuren moeten natuurlijk nog wel in de primer en gespoten worden, maar dat zou toch niet al teveel hoeven kosten hoop ik
.
Het mooiste is dat de deuren van een ex-amazonrijder waren die er vanaf moest (had de deuren al gerestaureerd en vervolgens geconstateerd dat de auto te rot was om mee verder te gaan), en er daarom maar 40 euro voor vroeg (voor twee deuren!) Dat betekend dat ik me er in ieder geval geen buil aan kan vallen, al ga ik ze natuurlijk nog wel even aan een expert laten zien voor ik geld steek in het spuitwerk e.d.

@Simo: dank je, ik ga inderdaad de eerste plekjes aanpakken, de andere dingen laat ik nog even voor wat het is.
Ik ben net trouwens weer terug uit Brabant, heb daar twee gerestaureerde deuren opgehaald. Het laswerk ziet er goed uit (buitenkant een nieuwe onderkant erop gelast, binnenbak helemaal nieuw), dus wellicht dat ik mijn meest gehavende deur binnenkort zal vervangen! De andere deur bewaar ik nog even, wellicht dat die nog een keer van pas komt. De deuren moeten natuurlijk nog wel in de primer en gespoten worden, maar dat zou toch niet al teveel hoeven kosten hoop ik

Het mooiste is dat de deuren van een ex-amazonrijder waren die er vanaf moest (had de deuren al gerestaureerd en vervolgens geconstateerd dat de auto te rot was om mee verder te gaan), en er daarom maar 40 euro voor vroeg (voor twee deuren!) Dat betekend dat ik me er in ieder geval geen buil aan kan vallen, al ga ik ze natuurlijk nog wel even aan een expert laten zien voor ik geld steek in het spuitwerk e.d.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2006 22:21 #81167
door
Nog vergeten trouwens, voor mensen die nog een keer deuren gaan halen voor een twee-deurs Amazon: ze passen erin
, het is wel passen en meten, de zitting van de achterbank moet er even uit, en het past echt maar op een manier, maar dan passen er toch echt twee twee-deurs amazon deuren IN een twee-deurs amazon !! (en het hemeltje is nog heel!)

- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2006 22:22 #81166
door
gefeliciteerd met je aankoop, 20 euro per deur is echt een kopie!!!