lm velgen 145
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-01-2007 23:49 #83634
door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic lm velgen 145
<p>Bedankt voor je reactie Peter,</p><p>Het is zeker niet de bedoeling dat de velgen buiten de wielkast komen. Alleen iets meer naar buiten dan standaard vind ik niet erg. Zoals ik al zei het moet inderdaad technisch verantwoord zijn dus niet veel slijtage.</p><p> </p><p>Het lijstje wat je gaf (die PDF) laat nogal een range zien aan maten die kunnen. Er zit best wat afwijking in. Het verschil tussen enkele banden in jouw tabel is best groot; 195/60R15 en 185/70R15 zal zorgen voor een afwijking van bijna 4 %. </p><p>De banden + velgen (orginele) die ik nu heb: 185/65R15 liggen in ieder geval wel in de range, maar zorgen voor hebben een afwijking in de teller (hoeft niet alleen door de banden te komen).</p><p> </p><p>Daarnaast wil ik 14inch velgen proberen, die niet in het lijstje voorkomen. Dus vandaar de vraag, wat is de "standaard" velg en band zodat ik die als uitgangspunt kan nemen. Aan de hand daarvan kun je namelijk precies uitrekenen, welke band je om een 14' velg moet leggen om weer goed uit te komen.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
10-01-2007 00:11 #83633
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic lm velgen 145
<p>hans, dat setje met de vraagprijs van 300 euri wel eerst passen onder je auto en er mee rijden of ze niet krom zijn. zal zonde zijn als je een setje koopt en er weinig aan hebt. je kan ze niet terugbrengen maar ook niet verder verkopen voor die prijs. is zeer zeker een hoofdprijs.</p><p>cees </p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2007 10:31 #83632
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic lm velgen 145
De standaard velg is 4,5"x15" of 5,0"x15". De standaardbanden staan omschreven als 165 S15 in het manual van de 140 en 145. Is nog een oude maatvoering.
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-01-2007 12:20 #83631
door Dop Dobbel (GAST)
<p>Dank je Peter,</p><p>Ik heb begrepen dat als de wanghoogte niet vermeldstaat, bij oude banden, dat het dan veelal om 80 gaat. Klopt het dat dit dan vergelijkbaar is met een 165/80R15 is?</p><p> </p><p>Sorry Hans Latenstein voor het kapen van je topic, om weer even ontopic te gaan;</p><p>Ik weet niet wat je moest betalen voor die velgen maar ik weet een 4 van deze ATS velgen zonder banden voor 100 euro. Ik had er eerst interesse in maar denk dat ze toch te sportief staan onder een 144. Als je interesse hebt en email geeft kan ik je even mailen over de gevens van de verkoper.</p>
- Dop Dobbel (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
10-01-2007 12:48 #83630
door Dop Dobbel (GAST)
<p>Wederom bedankt Peter.</p><p> </p><p>Als ik het goed begrepen heb hebben classieke banden een hoogte van 80 indien dit niet is opgegeven. Aan de hand hiervan zou je zeggen dat de standaard band 165/80R15 is. Klopt dat?</p><p> </p><p>Hans Latenstein sorry voor het kapen van je topic, ik zal nu weer ontopic gaan:</p><p>De opmerking van Cees Visser is inderdaad wel belangrijk. Ik heb ook contact gehad met een verkoper over deze ATS velgen. Ik vind ze bij nader inzien toch te sportief voor mijn 144, dus heb er vanaf gezien. Misschien heb je zelf interesse het waren velgen zonder banden en kostte 100 euro.</p><p>Indien je interesse hebt moet je het even laten weten en je mailadres oid laten weten dan geef ik je de gegevens van de verkoper. </p><p>Suc6</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-01-2007 19:26 #83629
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic lm velgen 145
<p>iedereen hartelijk bedankt voor de info! leuk om te zien dat er meer mensen met dit item bezig zijn en welke reacties 't allemaal weer te weeg brengt!</p><p>Dop, mijn e-mail adres is
hmjlatenstein@casema.nl
; graag info! </p><p>Cees, er is geen sprake van 300,-- euro, hoor!</p>
Groet, Hans