Afwatering achterklep 1800E ? bestaat dat?
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 18:13 #86012
door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Afwatering achterklep 1800E ? bestaat dat?
<p>Ja, ik vond die wielen ook mooi staan. Wel even gemengde gevoelens er bij gehad in de zin dat ik het niet echt wielen vind die "volvo" zijn. Ik vind daar meestal een wat ingetogener beeld bij passen. Maar het totaal beeld van de auto an sich won
Je zult ze ook niet veel zien vrees ik, ik heb dit weekeinde de vorige (en eerste, intussen 61 jarige) eigenaar gebeld en die vertelde heel trots dat deze custom voor de auto gemaakt zijn. Hou op over het poetsen
zie ik niet naar uit
</p><p>Hij had ook het dashboard bekleed met de lichtbruine stoelbekleding (de orginele bekleding was natuurlijk gescheurd door de hitte daar) en was daar ook erg enthousiast over. Oeps... had ik er net uit laten halen om weer in orginele staat terug te brengen
Wel mooi geworden, met die nieuwe dashboard bekleding. </p><p>Bij mij zijn de sierstrips langs het dak/raampartijen er aan een kant het ergst aan toe. Die wil ik nog wel vervangen op korte termijn, de rest wil ik even bewaren tot ik weet hoe ik die het best kan behandelen. Ik maak me namelijk minder zorgen om de strip zelf dan om de rest van de body wat dat betreft. Die clips zitten gewoon in gaten in de body geklemd lijkt het en daar kan volgens mij gewoon water in lopen. Lijkt me niet goed als dat onderin de schermen e.d. blijft staan. Hoe heb jij dat aangepakt bij het vervangen? Zijn daar rubbertjes voor of heb je dat gewoon gekit? Voor mij is dit de eerste oude volvo, na 20 jaar liefde op het eerste gezicht voor dit model. Ik wil hem graag goed houden, vind deze outo's prachtig (de oudere met het alu dashboard zijn helemaal juweeltjes).</p><p>Wat betreft de verlichting zijn de koplampen intussen vervangen (hoe zie je dat trouwens op zo'n foto? Ik zag met de nieuwe koplampen alleen iets verschil in structuur van het glas, maar op een foto zou ik dat verschil niet zien hoor). Ik had geen idee dat er ook iets aan de knipperlichten gedaan moet worden.
Wat wel een probleem kan zijn als ik het goed begreep zijn die sidemarkers achter. Die zijn rood en dat schijnt niet altijd goed te vallen bij keuringen (verwarring met achterlichten wordt genoemd). Zijn hiervoor toevallig oranje varianten verkrijgbaar?</p><p>Volgens mij ben ik trouwens je ES op een ander forum in beeld tegen gekomen, kan dat? Een witte dacht ik? Ook een beauty als ik dat mag zeggen.</p>

Wat wel een probleem kan zijn als ik het goed begreep zijn die sidemarkers achter. Die zijn rood en dat schijnt niet altijd goed te vallen bij keuringen (verwarring met achterlichten wordt genoemd). Zijn hiervoor toevallig oranje varianten verkrijgbaar?</p><p>Volgens mij ben ik trouwens je ES op een ander forum in beeld tegen gekomen, kan dat? Een witte dacht ik? Ook een beauty als ik dat mag zeggen.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2007 20:43 #86011
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Afwatering achterklep 1800E ? bestaat dat?
Er zijn zelfs originele spaakwielen op de Jensen (1e serie) geleverd! Als je daar nog een set van hebt dan ben je spekkoper! Bij deze kleur vind ik ze trouwens prachtig staan. De sidemarkers bij mijn ES waren geen enkel probleem bij de RDW (Nieuwegein) toen ik hem liet keuren. Mochten gewoon rood licht geven.De knipperlichten/stadslichten werden afgekeurd omdat de stadslichten amber waren en die moeten volgens de RDW dezelfde kleur zijn als het dimlicht. Ik moest ze daarom vervangen door een fitting met 2 lampen en een lens met boven een wit gedeelte voor het stadslicht en onder geel voor de knipperlichten, per stuk iets van €110,00! De koplampen moesten er ook aan geloven, daar stond geen EEG keurmerk in. De originele Amerikaanse sealt beams zijn bol, daaraan kan je het zien teminste bij mijn ES.
De sierlijst langs de dakrand is zeer moeilijk te vervangen, je krijgt hem er heel moeilijk af en dan nog met veel lakbeschadigingen. De nieuwe monteren lukt bijna niet zonder die te verbuigen, en als die verbogen is krijg je hem nooit meer goed. De sierlijsten rond de voorruit zijn er alleen ongebogen in te krijgen als je de voorruit eruit haalt, en eerst de lijst in het raamrubber te doen en dan gelijk met de voorruit weer monteren. Het schijnt sommige gelukt te zijn om ze zonder de voorruit te verwijderen te plaatsen, maar het risico op verbuigen is erg groot, balen dus.... De overige sierlijsten zijn gelukkig wel makkelijk te vervangen.
De gaten voor de sierlijsten heb ik van de binnenkant gekit met carrosserie kit. Blijft plakkerig en sluit goed af Gebruik iig nooit siliconen kit, dat bevorderd roest door de zuren die erin verwerkt zijn.
En het klopt, die witte ES is van mij. Je kan hier nog meer foto's van haar zien. Klik op non original colours 1973ES. De 2e is van mij. Is een hele goeie site met alle info die je maar voor je 1800 kan wensen. Alle manuals en werkplaatsboeken staan erin plus foto's van alle verschillende 1800's die er zijn. Upload die van jou ook zou ik zeggen!
volvo1800pictures.com/
De sierlijst langs de dakrand is zeer moeilijk te vervangen, je krijgt hem er heel moeilijk af en dan nog met veel lakbeschadigingen. De nieuwe monteren lukt bijna niet zonder die te verbuigen, en als die verbogen is krijg je hem nooit meer goed. De sierlijsten rond de voorruit zijn er alleen ongebogen in te krijgen als je de voorruit eruit haalt, en eerst de lijst in het raamrubber te doen en dan gelijk met de voorruit weer monteren. Het schijnt sommige gelukt te zijn om ze zonder de voorruit te verwijderen te plaatsen, maar het risico op verbuigen is erg groot, balen dus.... De overige sierlijsten zijn gelukkig wel makkelijk te vervangen.
De gaten voor de sierlijsten heb ik van de binnenkant gekit met carrosserie kit. Blijft plakkerig en sluit goed af Gebruik iig nooit siliconen kit, dat bevorderd roest door de zuren die erin verwerkt zijn.
En het klopt, die witte ES is van mij. Je kan hier nog meer foto's van haar zien. Klik op non original colours 1973ES. De 2e is van mij. Is een hele goeie site met alle info die je maar voor je 1800 kan wensen. Alle manuals en werkplaatsboeken staan erin plus foto's van alle verschillende 1800's die er zijn. Upload die van jou ook zou ik zeggen!
volvo1800pictures.com/
- Han Kops
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-07-2007 21:43 #86010
door Han Kops
Beantwoord door Han Kops in topic Afwatering achterklep 1800E ? bestaat dat?
<p>Jee... laat ik nou denken dat die daklijsten eenvoudig waren... Ik denk dat ik er eerst maar eens mee ga rijden (als hij ooit zo ver komt... eigenlijk had ik hem al twee weken moeten hebben). Van mij hoeft het geen concours auto te worden. Trouwens, de koplampen zijn bij mij vervongen door units met een stadslicht er in??? Ik zie wat je bedoelt met die dubbele fitting op die site met je foto's. misschien hebben verschillende RDW's verschillende normen??? zou apart zijn, maar ik sluit het niet uit. Eens kijken hoe mijn auto opgeleverd gaat worden. </p><p> </p>