Schilder je auto
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2007 13:21 #86405
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Schilder je auto
<p>rene, dat vroeg ik me ook al af.</p><p>het enige dat ik kan bedenken is </p><p>spiritus = alcohol = hydrofiel (= water aantrekkend -> roest? goed drogen!)</p><p>wasbenzine = hydrofoob (= water afstotend -> minder problemen met potentiele roest)</p><p>thinner = geestverruimend = geweldig.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 19:42 #86404
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Schilder je auto
Zoiets?
klik op coatings, diversen thinners.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-09-2007 19:45 #86403
door Eugen Wulff
Zoiets?
klik op coatings, diversen thinners.Is verder ook wel een interresante site.huh? dubbel gepost?
- Bezoeker
-
17-09-2007 15:20 #86402
door
Beantwoord door in topic Schilder je auto
<p>Hoi Rene,</p><p>Ik kan me niet herinneren dat me dat ooit gebeurd is. Normaal als lak is uitgehard los je deze niet meer zomaar op tenzij je zware zuren gaat gebruiken. Misschien als je er thinner op giet en het een eeuwigheid in laat trekken. Maar als je thinner op een katoenen doek doet en de plaat vetvrij poetst dan lijkt me er weinig aan de hand. De thinner zal te snel vervliegen voordat het effect heeft op de oude lak. Maar ik weet natuurlijk 100% niet hoe het zit met lak van 40 jaar oud. Probeer het gewoon op een vierkante cm. Als je toch aan de slag moet met lak dan maakt die ene cm ook niet uit. Spiritus is leuk om je ramen te lappen en de bbq aan te maken bij gebrek aan woudloper kennis maar gebruik het niet op metaal...</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 00:01 #86401
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Schilder je auto
<p>Geen spiritus dus, hij is al een keer overgespoten maar met de franse slag en in amerika zou me god niet weten welke verf dat is, waterdragend of niet is +/- 7 jaar terug gedaan. Als de oude lak waterdragend is heeft dit dan nog gevolgen voor het gebruik maken van botenlak, ik neem aan dat als het geen waterdragende verf is de te gebruiken botenlak geen probleem moet zijn.</p><p> </p><p>Affijn heb de bestuurders deur compleet kaal van alles wat los geschroefd kan worden, nu de rest nog.</p>
- Bezoeker
-
18-09-2007 00:46 #86400
door
Beantwoord door in topic Schilder je auto
Een jaar of zeven terug en in Amerika... dan neem ik aan dat er geen waterdragende lak is gebruikt. Ik heb geen ervaring met het gebruik van botenlak op andere lak ondergronden. Maar als het een goede en harde ondergrond is dan lijkt mij dat er geen problemen kunnen ontstaan. Om het 100% zeker te weten kun je het beste even naar de leverancier van je botenlak bellen. Misschien dat je hiervoor een speciale primer moet gebruiken.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 12:28 #86399
door René Minnebo (GAST)
Ga ik doen
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-09-2007 13:02 #86398
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Schilder je auto
<p>Uit de verhalen die ik heb gelezen op internet maak ik op dat je gewoon over autolak heen kunt schilderen. Dat kan in ieder geval met industrielak, maar volgens mij ook met botenlak. Je kunt ook zo over plamuur heen schilderen volgens velen, want de industrielak sluit het luchtdicht af.</p><p> </p><p>Maar goed, dit alles schrijf ik puur op basis van wat ik gelezen heb... :-o</p>
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 16:44 #86397
door Eugen Wulff
René, Als je de boel toch al grotendeels los hebt waarom spuit je dan iig de deuren etc niet? Scheelt een hoop poetswerk (heb ik ook gedaan op m'n zolderkamertje) Als het dak nog goed is en je houd dezelfde kleur dan kun je die polijsten dan ziet het er weer gelikt uit. Woon je in de buurt van haarlem dan mag je mijn compressor en spuit wel lenen de compressor is wel wat klein om in een keer een hele auto te spuiten maar een deur of klep gaat prima.....
Bas, leuk stukje (vcm) ben benieuwd...
Bas, leuk stukje (vcm) ben benieuwd...
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-10-2007 21:47 #86396
door René Minnebo (GAST)
<p>Hé Eugen, Bedankt het aanbod maar ik heb in totaal een tank van 50 liter op de compressor maar dan nog is mijn garage niet geschikt om te spuiten. De nevel daalt neer op je werk dus moet je toch weer polijsten. en om een mooi resultaat te krijgen moet er ook weer blanke lak op wat ook weer neer slaat op de auto dus zo blijf je aan de gang. Er zitten her en der wat lichte deukjes in de auto dus ik ontkom er niet aan om hem in zijn geheel te voorzien van een nieuwe laklaag. En een zolder heb ik niet thuis, plat dak.</p><p> </p><p>Ik ga hem eerst maar is strak maken in zijn geheel schuren en dan rollen, ik blijf erin geloven dat dit voor mij een bevredigend resultaat opleverd, omdat de lak niet stuift, voorzien is van hoogglans en krasvaster is en dik op te brengen is dan spuiten. Ik ben niet gauw tevreden dus ik ga door totdat ik vind dat het goed is, ik heb tot maart/ april 2008 de tijd dan moet ie rijden.</p><p> </p><p>Maar voordat ik liters van dat spul ga kopen, ga ik eerst een stukje proberen en dan is kijken wat het doet. en dan kan ik als nog de garage voorzien van een afzuiging zodat de nevel niet neerdaald op de auto.</p>