Tips / hulp bij aankoop Amazon

Lees meer
06-02-2023 17:01 #201995 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon
Er zijn steeds opnieuw klassiekers te koop waar de bezitter na verloop van tijd moet kiezen tussen zijn vrouw of zijn auto.
Voorkomen is beter dan genezen, Het is veiliger als je je vrouw de Amazon laat kiezen, dat verzekert je van enige vergevingsgezindheid bij pech
De meeste vrouwen hebben helemaal niets met oude auto's
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Latenstein (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06-02-2023 19:51 - 06-02-2023 19:55 #201999 door Hans Latenstein (GAST)
Beantwoord door Hans Latenstein (GAST) in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon

...bedenk ook dat je maar max. 7500 km mee mag rijden per jaar.
Hoezo zou je er maar 7500km mee mogen rijden?

Een Amazon uit '64 heeft een B18A met 78 pk, enkel remsysteem, geen gedeelde stuurkolom, geen hoofdsteunen en is al bijna 70 jaar oud.
​Je overdrijft een jaar of 10, Ed 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2023 20:24 #202000 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon
Klassieker verzekeringen laten maar 7500 km toe, ev ook casco als je een taxatie laat doen, als je meer km wil rijden moet je een gewone verzekering afsluiten. 
Goed dan, 60 jaar maar wel een bijna 70 jaar oud ontwerp.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hans Latenstein (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06-02-2023 22:12 - 06-02-2023 22:16 #202002 door Hans Latenstein (GAST)
Beantwoord door Hans Latenstein (GAST) in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon
Dat weet ik Ed en daarmee is het eerste punt dus geen voldongen feit, maar een keuze qua verzekering.

Het tweede punt is gewoon een rekenfoutje van je, kan gebeuren en ik gaf er dan ook een   bij. Beetje kinderachtig om het dan opeens over de leeftijd van het ontwerp te gaan hebben. Een auto uit 1964 is 59 jaar oud en niks anders.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2023 10:56 #202008 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon
Bij de meeste klassieker verzekeringen heb je naast de KM beperking ook vaak nog een clausule waarin is opgenomen dat de auto alleen voor recreatieve doeleinden gebruikt mag worden en dus niet voor bv woon-werk.

Bij een reguliere verzekering is het vaak weer lastig om de auto tegen taxatiewaarde te verzekeren.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2023 13:04 - 07-02-2023 13:05 #202014 door Dyk
Beantwoord door Dyk in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon
Bedankt voor alle reacties. Ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, maar sta er momenteel als volgt in. 

Met mijn woon/werk verkeer van hooguit 3.000 kilometer per jaar via een dijkweggetje van maximaal 60 kilometer maak ik me qua verzekering in ieder geval geen zorgen. 

Het onderhoud en sleutelen zal toch wel een aandachtspunt zijn. Het is voor mij niet als (extra) hobby bedoeld en denk dat het daar uiteindelijk wel naar toe zal gaan met een auto van minimaal 50 jaar oud of ouder. 

Ook een heel belangrijk punt, hier onder de aandacht gebracht, is mijn vrouw…… Tja, dat is ook niet onbelangrijk. Zij wil liever een hipster Fiat 500 cabrio waar ze zelf in gaat rijden dan een oldtimer waar ik dan in rij en zij in de nieuwe Volvo S60 (wat mij dus absoluut geen straf lijkt, maar goed). 

Met jullie fijne feedback weet ik dat een Amazone (voor mij) nu geen slimme keuze is. In ieder geval niet voor iets van 8.000 euro.  Hoe jammer ik dat ook vind. 

De oldtimers heb ik echter nog niet 100% uit mijn hoofd gezet (een Volvo 244 uit 1980 of Peugeot 504 coupé uit 1973 bijvoorbeeld gezien) die zijn misschien al iets minder “werk” qua roest en wat veiliger. En nog steeds een mooier beeld op de weg en voor mijn deur   

Bedankt tot nu toe en ik hou jullie hier op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2023 22:48 - 07-02-2023 22:57 #202022 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Tips / hulp bij aankoop Amazon

Met jullie fijne feedback weet ik dat een Amazone (voor mij) nu geen slimme keuze is. In ieder geval niet voor iets van 8.000 euro.  Hoe jammer ik dat ook vind. 

De oldtimers heb ik echter nog niet 100% uit mijn hoofd gezet (een Volvo 244 uit 1980 of Peugeot 504 coupé uit 1973 bijvoorbeeld gezien) die zijn misschien al iets minder “werk” qua roest en wat veiliger. En nog steeds een mooier beeld op de weg en voor mijn deur   





 
Zonder droge stallingsruimte zou ik zeker geen zeldzame Peugeot 504 coupe kiezen. Dit zijn echte liefhebbersauto's. Deze modellen zijn bovendien extreem roestgevoelig (zeker als je ze het hele jaar voor de deur wil parkeren), ook is er is al heel lang geen enkel plaatwerk meer voor de 504 coupe verkrijgbaar. Donorauto's zijn er wegens de zeldzaamheid ook niet. Als je bv een Volvo 240 kiest, dan kan je ook maar best een complete  vetbehandeling laten geven met bv Fluidfilm of  een ander antieroestvet, onmiddelijk na aanschaf (voordat je deze gaat parkeren/gebruiken)
Bezint eer ge begint, anders sla je een weg in met een financiële put en zeer veel teleurstelling. (We hebben ooit 4x een fabrieksnieuwe 504 sedan gehad in mijn familie in de jaren 70, waarvan eentje na 9 maanden (vanaf nieuw) al opnieuw gespoten moest worden wegens roestblaasjes in de lak rondom).  

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.