Met de Amazon naar de Noordkaap

Lees meer
20-11-2021 20:45 #196686 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Mooie route, Joop. En 4 weken is natuurlijk een stuk relaxter dan 10 dagen! Zou je terug niet een "klein ommetje" via Finland maken?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2021 20:49 #196687 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Finland ws ook heel mooi, maar dan kom ik in Helsinki uit en dat is onhandig. 

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2021 21:42 #196688 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Even op bezoek bij de Kerstman in Rovaniemi (Finland) is leuk om gedaan te hebben, kan je weer aanvinken op het lijstje. Vandaar af ken je rechtsaf Zweden in of linksaf verder Finland doen.
Overigens is er in Scandinavië een veel gebruikt en geliefd Nederlands importproduct: de Gatsometer, een uitvinding van de onvolprezen Maus Gatsonides.
Oftewel de flitspaal. Wees gewaarschuwd!

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 15:15 #196703 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Naar de Noordkaap gaan en de Noorse kustlijn mijden is een beetje hetzelfde als naar Monte Carlo gaan, zonder de mooie kustlijn te zien.
Zweden en Finland zijn mooi, maar wel best saai, vegeleken met  de vele duizenden kilometer lange prachtige Noorse kustlijn en fjordenlandschap.
Maar het kost ook gewoon veel tijd om iedere keer berop en weer bergaf te rijden op die kleine smalle wegen met haarspeldbochten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2021 15:58 #196705 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Mooie rit en dank voor de tip over de boot vanuit de Eemshaven! Die hou ik in het achterhoofd!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2021 14:57 - 22-11-2021 14:58 #196720 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Beste Joop,
Wij hebben voor dezelfde ferry gekozen en varen op 1 september over en gaan ook naar de Noordkaap met de Amazon. Langs de Noorse kust heen en door Zweden terug.
Bij eerdere verre reizen en in Nederland is het en zeer betrouwbare en fijne reisgenoot gebleken.
Ik stuur een pb zodat we wat informatie kunnen uitwisselen.
Groeten en veel voorpret gewenst!
Adriaan Nagel [

122S
C70 Cabrio Soft
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2021 15:47 - 22-11-2021 15:48 #196721 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Ik heb 'vroeger' (dat is relatief gezien met mijn leeftijd van 24 niet zo lang gelden) met mijn ouders iedere zomervakantie 4 weken rondgetrokken door Noorwegen, Zweden en Finland + 1x naar de Noordkaap en ben op alle noemenswaardige plaatsen wel een keer geweest. Een must-visit vond ik zelf de Lofoten en als je het helmaal mooi wil doen dan ga je naar Andenes. Overigens een goede plaats om walvissen te spotten. Een camping daar in de buurt is Stave Camping. Ontzettend mooi aan het strand en in juli de hele dag zon met uitzicht op de zee is prachtig. Ze hebben ook hottubs/whirlpools dus op een koude nacht (want het is daar koud in de avond) ook genieten. Neem handschoenen mee (ook in juli) en een muts. 
Als je het helemaal gek wil maken is Kirkenes (dat is bijna in Rusland) nog een aanrader. Vanaf die plek vertrekken veel vissers voor het vangen van King-crabs (ik keek vroeger op Discovery 'Deadliest catch' dus dat was leuk). Vanuit dat visserdorpje organiseren ze ook tours waarmee je een aantal king-krabben gaat vangen (en daarna ook eten). Genoemde plekjes zijn eigenlijk wel voor mensen die niet houden van massa-campings/veel buitenlandse toeristen omdat die daar niet (veel) zijn: daarvoor kan je beter in Zuid-Zweden blijven waar je 'vernederlandste campings' hebt waar ik persoonlijk niks mee heb (voor Nederlanders blijf ik wel in Nederland)
Verwacht verder niet teveel van de Noordkaap (de rit heen en terug is veel indrukwekkender), maar het is gewoon cool  om een keer geweest te zijn, zeker met een Amazon!

Siang Phoa wijst terecht op de flitspalen en vergeet ook de tolwegen in Noorwegen niet. De Noren schuwen de laatste 5km voor de grens met Zweden geen tolweg  . Zoals anderen ook al noemen is een creditcard dan wel heel handig want over de prijs die ze vragen wil je niet te lang denken .

PS. in zuid-Finland vertrekt een ferry naar Stockholm dus dat is minder ongunstig dan je denkt. In de avond aan boord en in de ochtend weer verder. Wel prijzig kan ik mij herinneren.
Stuur gerust een PB als je meer wil weten.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2021 17:35 #196723 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Met de Amazon naar de Noordkaap
Ik vrees dat we niet zullen toekomen aan de Kerstman of Kirkenes (hoewel ik graag naar 'Deadliest Catch' kijk). De flitspalen kennen we nog van een vorige vakantie. Bijgaande foto is gemaakt op de Peer Gyntvege.
De tolwegen en de veerboten (dat zullen er al gauw een stuk of 30 worden) betalen we met de automatische autopass.
Weer bedankt voor alle waardevolle tips!!

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.