Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?

Lees meer
30-09-2021 09:37 #195892 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Goed plan - zeker wanneer je hier niet precies vindt wat je zoekt. Ik heb inmiddels 5 auto’s gekocht (waarvan 4 geïmporteerd) in Zweeds Lapland, benoorden Østersund zeg maar. Daar wordt niet gestrooid met zout en daar komen harde auto’s vandaan. Verder altijd met nieuwe of geldige APK (wordt bij import overgenomen door RDW) en de staat dus zodanig dat je er zelf in naar Nederland kunt rijden. Wel is het zo dat prijzen in Zweden tegenwoordig nagenoeg hetzelfde zijn als in de Benelux en Duitsland, en oldtimers zelfs zeldzamer dan hier. Ook willen sommige Zweden van de Oude Stempel niet aan buitenlanders verkopen of vragen ze hogere prijzen.

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2021 15:48 #195900 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Het klopt dat je beter via een Zweeds contact naar een auto kunt zoeken, Tradera is natuurlijk een site wat je in de gaten kunt houden. Ondanks dat je zelden een Amazon of 1800 in Zweden ziet rijden, ze zijn er echt wel !. Soms pareltjes die jaren zijn vertroeteld en zoon/kleinzoon hebben er niks mee.
aanraders zijn de onderdelenbeurzen in mei via de Zweedse zuster clubs, zoals de sale in Köping voor de 1800 en bij GCP in de nazomer. Vaak een heuse swedish rodeo, wat betekent zo veel mogelijk onderdelen van een Volvo slopen in een bepaalde tijd. Hilarisch !
zweden hebben liever de Amerikaanse slee met V8, dus goed voorbereid een reis ondernemen geeft meer kans op een goede Volvo. Good Hunting !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Patrick de Boer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-10-2021 14:55 #195912 door Patrick de Boer (GAST)
Beantwoord door Patrick de Boer (GAST) in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik had dacht ik contact met een Zweed, maar blijkbaar opeens niet meer , want ik krijg geen antwoord meer, terwijl de auto wel nog te koop staat. Ik snap er echt niets van, die Zweden hebben in ieder geval niet dezelfde handelsgeest als wij, zoveel is duidelijk. Mag ik vragen hoe jij die auto's gekocht hebt ? Gewoon gereageerd op een advertentie of via een contactpersoon in Zweden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2021 15:28 #195913 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Ik weet niet hoe Ed het doet, maar ik vind de auto's soms zelf, soms via een contactpersoon die ook de aankoop regelt. Dan laat ik ze in Zweden op mijn naam en adres aldaar zetten en is exporteren heel simpel. Dus een contactpersoon in Zweden die je kan helpen is handig en soms noodzakelijk.

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2021 17:40 #195916 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Zelf vinden is jet beste, vanuit NL is een contactpersoon die je kunt vertrouwen een voorwaarde.
mijn 1800E kwam uit USA bij LA in California, destijds in ‘87 kon ik in NL geen goede body vinden en heb via een tussenpersoon de wagen naar Duinkerken België laten verschepen en geruild tegen een Ford Sierra 6 cilinder die toen erg populair was ... toen was er voor de 1800 in Köping via Bo Oscarsson jaarlijks in mei verkoop van originele Volvo onderdelen. Aan het eind van de dag moest alles weg en heb ik nog J-type OD’s gekocht voor 100 euro !. Zweden zijn inderdaad rare jongens, het parkeerterrein stond helemaal vol met 1800’s met ma achter de wagen met een mand eten en koffie. Toen ik met m’n overdrive aankwam was het terrein leeg.... maar ja ze moesten nog een paar uur rijden om thuis te komen, werd mij verteld.
mijn contacten heb ik opgebouwd via Ronald Bingen, die alweer 20 jaar in Zweden woont en de taal vloeiend spreekt. Leuk om ff terug te blikken op hoe dat ging.
contacten zijn letterlijk goud waard

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.