Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?

  • Patrick de Boer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-08-2021 21:39 #195165 door Patrick de Boer (GAST)
Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet? is gemaakt door Patrick de Boer (GAST)
Hallo allemaal,

Ik had een paar maanden geleden in de volvo van een maat van mij gereden, en vond het wel leuk. Deze zomer bedacht ik opeens het plan om een auto te halen te combineren met een vakantie, en een epische roadtrip met mijn zoon te maken en natuurlijk langs legoland te rijden.
Nu heb ik volgens mij een mooi exemplaar gevonden, een 740 Station 2.3 GL , met keuring tot bijna in 2023 voor ongeveer 2600€ . Nu lijkt mij dat wel een goede deal, aangezien hij er zonder krasje en glanzend bij staat, maar ik vraag mij af of de auto meer of minder waard is
in Nederland. Leek mij logisch, aangezien ze in Zweden gemaakt worden maar ik vraag het toch liever aan mensen die er waarschijnlijk veel meer van af weten. Het is van een dealer en die zegt dat koppeling, riemen, accu vernieuwd zijn. Ik heb hier op het forum ook rondgekeken , maar hier staan er voornamelijk oudere wagens. En is de betrouwbaarheid van dit model echt goed ? Of zijn er dingen waar je bij dit model op moet letten ?

Alvast bedankt voor de input

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2021 06:35 - 05-08-2021 06:37 #195166 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
740's  werden veel gekocht in België, ook door pensionado's. Daar moet ook nog wel een goed exemplaar met weinig km te vinden zijn voor weinig.
Lijkt mij een stuk gemakkelijker dan Zweden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2021 10:30 #195167 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
De Volvo 740 is inderdaad een zeer fijn rijdende en heel betrouwbare auto. Let bij aankoop vooral op onderhoudsgeschiedenis. Hemeltje heeft de neiging los te laten. Verder echt een klasse-auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2021 17:42 #195251 door 12021-dummy
Beantwoord door 12021-dummy in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Ik weet dat er tegenwoordig frequent met zout gestrooid word in het zuidelijk deel van Zweden dat dichter bevolkt is hier en daar. Dat is daar veel vaker nodig dan hier. Wees dus alert op roestvorming bij 740’s uit die streken. Een 740 roest namelijk wel, vooral de onderkant kan behoorlijk poreus worden.

PV444 - 1955

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Patrick de Boer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-08-2021 19:58 #195273 door Patrick de Boer (GAST)
Beantwoord door Patrick de Boer (GAST) in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
In België en Nederland kan ik niets vinden , of heel erg duur. En een sedan is nog wel te vinden , maar de station niet. Ik heb met een volvo handelaar gesproken, hij vertelde dat mensen het model houden , dus niet inruilen. Zoek maar eens, station 700 serie , station, t/m 1987.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Patrick de Boer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-08-2021 19:59 #195274 door Patrick de Boer (GAST)
Beantwoord door Patrick de Boer (GAST) in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Ok, dank je, die van mij komt van boven Stockholm, best een eindje, dus dat zal wel goed zijn'? Ik heb de verkoper gevraagd en volgens hem geen roest, maar ik zal er zeker wel even onder gaan liggen, dank je .
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2021 20:24 #195276 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Foto's zeggen meer dan 1000 worden, 740 prima kwaliteit wagen, 2,3 onverslijtbare motor, geen roest, goed onderhouden ? doen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Afwezig
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
14-09-2021 13:11 #195670 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Ik heb een C202 die is ook uit Zweden gehaald.
Eerst wilde ik dit zelf doen maar ging wat lastig.
Kreeg steeds maar geen reactie van de tegenpartij.
Niets negatiefs in de zin voor zover ik kan zien.
De koste van het transport zouden 750 euro zijn.
Die ik nu heb gekocht is door een bedrijfje uit Berlicum geimporteerd.
Ook kun je het een en ander lezen op de website van autoweek
www.autoweek.nl/importeren/importeren-uit-zweden/
Eens goed lezen is zeker interessant voor diegene die willen importeren.

Groet Luigi.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Patrick de Boer (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-09-2021 14:07 #195672 door Patrick de Boer (GAST)
Beantwoord door Patrick de Boer (GAST) in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Hoi,

Die site had ook ik ook ontdekt ! Contact ging inderdaad wat moeilijk, tot ik in het Zweeds ging schrijven met google translate :)
Ben momenteel aan het kijken naar vliegtickets en de coronamaatregelen aan het uitzoeken. Hopelijk gaat het allemaal lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Afwezig
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
14-09-2021 14:15 #195673 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic Volvo uit Zweden halen , de moeite waard of niet?
Ik ben heel benieuwd en hoop dat je ons op de hoogte houdt.
Wat voor een auto wil je in Zweden gaan kopen?

Groet Luigi.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.