Oldtimers op de weg

Lees meer
02-06-2021 04:59 - 02-06-2021 05:03 #194320 door P. Hanot
Oldtimers op de weg is gemaakt door P. Hanot
Gisteren was het een stralende oldtimerdag, dan zijn er vele mooie auto's onderweg in NL en Belgie zou je denken. Ik geniet er onderweg ook steeds van als ik iets moois zie.
Ik ben gisteren van Zaandam naar Leuven gereden (240 km)  en terug (nog eens 240 km) met mijn PV544
Op de hele weg heb ik geen enkele auto gezien die ouder dan 20 jaar was, alleen maar Tupperware auto's tegengekomen (beetje teleurgesteld). Zijn de mooie auto's dan allemaal slapende Doornroosjes geworden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2021 22:56 #194326 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Oldtimers op de weg
Ik heb geen modern blik meer, toen onze dochter enkele jaren gelden ging verhuizen heeft ze onze moderne auto meegenomen en nooit meer teruggebracht .
Sindsdien moeten we het met een van de oldtimers doen en dat is geen straf, we hebben de keuze uit een rode, witte of een groene....
Valt me ook op dat je de laatste jaren steeds minder oldtimers tegen komt in het dagelijks verkeer. De "die hards" lijken een uitstervend ras te worden, de milieu lobby werkt niet in ons voordeel. Vooralsnog blijf ik mijn oldtimers trouw, de groene hebben we pas 33 jaar in ons bezit dus die is net ingereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 13:59 #194330 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Oldtimers op de weg
Deze maand rijd ik 40 jaar onafgebroken Amazon, kom er ook niet veel meer tegen. Het is niet anders , ik gebruik de Combi dagelijks zomer en winter. De blauwe staat binnen en wordt gebruikt voor ritten 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 14:38 - 03-06-2021 18:53 #194331 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Oldtimers op de weg
Deze ochtend op de A1 ter hoogte van Ede was het zeer druk, iedereen reed  100+
Opeens ging iedereen op de rem staan en toen ging het mis met mijn noodstop, nochtans hield ik ruim voldoende afstand, maar de tijd was te kort om pompend te remmen
Om zo weinig mogelijk auto's te raken, begon ik te tollen en kwam met een harde klap tegen de linker vangrail.
Toen ik uitstapte vreesde ik even voor complete schade.
Al bij al valt het nog mee met zo een harde klap, behalve het spatbord is er geen schade.
Een beetje sneu na een half jaar eraan gewerkt te hebben, maar gelukkig zijn er die vangrails om je op te vangen.



 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 18:36 #194332 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Oldtimers op de weg
Heel sneu!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 18:48 - 03-06-2021 18:49 #194333 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Oldtimers op de weg
Komt allemaal weer goed, fijn dat de onderdelenvoorziening voor deze klassiekers prima is.
Sommige dagen kan je maar beter in bed blijven liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 21:17 #194335 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Oldtimers op de weg
In rijd dagelijks in mijn Amazon (tenminste als ik op pad moet en dat is nu minder vaak met Corona). In Arnhem zie ik altijd meerdere klassieke Volvo's staan.. met de nadruk op staan want rijdend heb ik ze nog niet gezien. Ik heb soms het gevoel dat er in bepaalde gebieden heel erg veel klassiekers rijden in en andere gebieden weer erg weinig, maar dat zal wel aan mij liggen. 

Balen van de schade in ieder geval..... succes met het repareren. Dat komt vast goed!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 22:11 #194337 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Oldtimers op de weg
Zo'n foto is wel even schrikken, heb heel lang een Amazon en later een 164 gereden voor dagelijks vervoer, maar de laatste 15 jaar voor woon werk modern blik (natuurlijk wel Volvo).
Omdat ik veel werk in het restaureren steek vind ik het zonde om in de winter met Klassiekers te rijden, dan gebruik ik mijn 'pekelbak' een 965 die al 22 jaar in mijn bezit is.
Onverwoestbaar, nu 380K op de teller en zo langzamerhand moet het interieur - met name de bestuurderstoel - worden vernieuwd maar geen olieverbruik en bij rustig gebruik 1:10 met de automaat met OD en lock up.
In de zomer rijdt mijn vrouw voor lokaal de Amazon combi en komen de 1800E  en binnenkort de 164 wel uit het hok. De XC70 LPI gebruiken we voor de 'kilometers', inmiddels woonachtig in de Achterhoek en dan is alles in het westen ver rijden.
Als ik dan bij Ede ben is het steevast file en zou ik me in een gerestaureerde Volvo erg ongemakkelijk voelen, waag mijn klassiekers daar niet aan en ik ben blij dat de schade aan de 544 van meneer Hanot mee lijkt te vallen 
Ben in het gelukkige bezit van veel ruimte bij onze boerderij en daar kunnen voldoende wagens en onderdelen in ... momenteel bijna klaar met een 164 (al een jaar ...) en schiet de 123GT ook aardig op. Wel nog drie projecten voor 'klanten' staan en die leveren wat op en hebben dus prioriteit.
Wat mij wel zorgen baart is de verkrijgbaarheid van goede benzine (zonder ethanol) op de langere termijn, aan onze regering zal het niet liggen die zijn net zo slagvaardig met het doorvoeren van milieu maatregelen als het vormen van een nieuw kabinet en LPG is dé melkkoe van het kabinet, maar toch...
Moeten we met de VKV eigen benzine voorraden aan gaan leggen ?, of allemaal elektriek inbouwen ?.... weer een nieuw perspectief en wellicht een idee om de ALV weer eens lekker vol te krijgen, een idee voor de nieuwe voorzitter ?.
We wachten het af

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2021 22:51 - 03-06-2021 23:05 #194338 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Oldtimers op de weg
Over goede benzine op lange termijn maak ik me niet zoveel zorgen.
Momenteel probeert men experimenteel al een soort van benzine uit waterstof te produceren omdat het tanken van vloeistoffen toch voordelen biedt.
Als ik vroeger (jaren 80) verf op mijn handen had, dan waste ik dat af met benzine, daarna waren de handen vettig. Tegenwoordig is benzine een bijtend aceton-achtig goedje geworden in combinatie met een % agressieve alcohol.
Als je echt wil, zijn er nog goede toevoegingen te koop die aan moderne benzine de kwaliteiten van ouderwetse benzine toevoegen, gecombineerd  met alcoholkillers.
Tetraboost is zo een toevoeging. Veel gebruikt in de racerij en voor klassieke vliegtuigen, vooral voor het beschermend vermogen, octaanverhogend en anti veroudering bij jarenlange stilstand.
Als de overheid nu elektrisch promoot, dan kan je er zeker van zijn dat het over enkele jaren weer iets anders moet worden. Zo kreeg je 10 jaar geleden in Belgie nog subsidie als je een diesel kocht omdat dat toen als goed alternatief voor het milieu beschouwd werd t.o.v. benzine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2021 10:23 #194347 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Oldtimers op de weg
Ja die boosters of stabilisatoren gebruik ik al jaren .... goed te horen dat er alternatieven voor de benzine ontwikkeld worden

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.