deurklinken Duett

Lees meer
31-08-2016 20:34 #163099 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic deurklinken Duett
Dat is heel mooi Marcel, ik wil ook graag een set voor mijn wagen

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-08-2016 23:23 #163104 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic deurklinken Duett
Dit probleem stoorde mij ook enorm en als ik het mij goed herinner want dat is ondertussen al 25 jaar geleden; heb ik het gewoon opgelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2016 19:05 #163262 door Peter van der Geer
Beantwoord door Peter van der Geer in topic deurklinken Duett
Inderdaad, dit is de echte Volvo spirit.

Volvo Duett, 1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2021 09:52 #197078 door K.W. Stoel
Beantwoord door K.W. Stoel in topic deurklinken Duett
Dag Marcel,
Jouw bericht over de deurklinken is al weer enige jaren geleden, maar nu krijg ik er mee te maken. Zijn jouw buurmannen nog steeds actief en bereid in dezen om de plaatjes te maken, en zo ja kun je mij er aan helpen?
ik hoor het wel,
groet
klaas stoel. 11568

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
29-12-2021 10:32 #197079 door Marcel van den Eijnden
Beantwoord door Marcel van den Eijnden in topic deurklinken Duett
Hallo Klaas, toeval bestaat niet, helaas. Het is vandaag 4 jaar geleden dat mijn buurman is overleden, mijn reanimatiepoging heeft toen niet mogen baten. Dus plaatjes maken gaat niet meer lukken maar wel toevallig dat jij vandaag die vraag stelt. Geen probleem hoor, maar voor mij speciaal.

Ik kan je wel vertellen hoe hij het toen heeft gedaan: er zijn twee manieren: je kunt de uitgesleten vierkante opening verkleinen door de hoeken wat op te lassen en weer bij te vijlen totdat je een nieuw stevig vierkant huis krijgt. De andere optie is een stevig plaatje maken met een nieuwe vierkante opening. Goed uitmeten en starten met een gat te boren waar het vierkant moet komen en zo opvijlen tot een vierkant waar de stift doorheen gaat. het plaatmateriaal moet wel sterk genoeg zijn. je kunt eventueel het plaatje aan beide zijden maken.

Succes
Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2021 11:56 #197080 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic deurklinken Duett
De laatste dagen ben ik ook bezig geweest met het deurbeslag van de Duett. De klink hing naar beneden, maar uiteindelijk zelfs zo ver dat we de klink niet meer ver genoeg konden draaien, waardoor de deur steeds lastiger open ging.

Het verhaal over de 2 plaatjes herken ik daarom wel. Ik heb het opgelost zonder draaibank. Eerst de vierkante as van de klink iets opgelast en daarna weer mooi vierkant gemaakt. Daarna het 'onderste' plaatje, daar waar hij tegen het mechanisme duwt ook opgelast en gevijld. 
Nu staat de klink weer horizontaal en het openen en sluiten gaat weer als nieuw. Aan het bovenstaande plaatje heb ik geen aanpassingen gedaan.

Ook op het mechanisme voor het openen van de deur van binnenuit zat een hoop slijtage, ook die opgelast en gevijld.

Het lastigste is nog wel het openen van het mechanisme, want het in elkaar gezet en daarna vastgezet door een aantal lipjes om te buigen.

Enkele foto's ter verduidelijking:

 

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2021 12:18 #197082 door K.W. Stoel
Beantwoord door K.W. Stoel in topic deurklinken Duett
Hartelijk dank voor jullie duidelijke reactie in woord en beeld, TOP!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.