deurklinken Duett

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
28-08-2016 13:30 #162968 door Marcel van den Eijnden
deurklinken Duett is gemaakt door Marcel van den Eijnden
ik ben bezig met het opbouwen van mijn Duett en nu bezig met de deuren. nu ik de deurklinken wil monteren kom ik weer mijn grote ergernis tegen "hangende deurklinken". een mooie auto en die deurklinken hangen er dan half bij. ik zie dat bij meerdere Katteruggen en Duetten. het ligt aan het uitslijten van het vierkantje in het slot door het veelvuldig gebruik. is er een eenvoudige oplossing om dit euvel te verhelpen buiten het plaatsen van een nieuw slot?

Marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-08-2016 16:23 #162969 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic deurklinken Duett
Ik denk hier ook al heel stiekum over na, waarschijnlijk ga ik ook tegen die probleem oplopen. Ik wil het vierkantje proberen op te lassen en daarna weer op maat te vijlen

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2016 19:56 #163037 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic deurklinken Duett
Ik ken de exacte constructie niet, maar is het niet mogelijk om aan de binnenzijde een extra heveltje aan de deurkrukas (als je begrijpt wat ik bedoel) te bevestigen waar je een veer aanmaakt welke de kruk omhoog trekt? Zonodig uitvoeren met extra aanslag zodat de kruk ook weer niet te hoog komt te staan, maar netjes horizontaal.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2016 00:42 #163053 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic deurklinken Duett
Het idee van Hans is zo gek nog niet.
Ik heb ook het oplassen van het vierkantje nog eens bekeken, volgens mij wordt het toch te moeilijk om er netjes bij te komen. Volgens mij kun je beter de vierkante pen van de deurklink wat oplassen en deze dan op de maat van het versleten vierkantje vijlen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cander van der Veer
  • Cander van der Veer's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-08-2016 13:05 #163067 door Cander van der Veer
Beantwoord door Cander van der Veer in topic deurklinken Duett
Een herkenbaar probleem wordt in dit topic beschreven.

Mijn 444 heeft dezelfde kwaal. Ik hen echter nog niet de moeite genomen om het mechanisme te bestuderen. Andere zaken bij de 444 hebben een grotere prioriteit.





Misschien denk ik te simpel, maar zou epoxy of vloeibaar metaal voldoende slijtvast zijn? Als niet-lasser natuurlijk net wat eenvoudiger toe te passen. Minder duurzaam dan een las. Maar als het weer vijf jaar goed gaat ...

Mvg

Cander
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2016 09:27 #163088 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic deurklinken Duett
Ik heb dat probleem gelukkig (nog) niet. De deur met slot is nieuw aangeschaft rond 1980. Hangende deurkrukken zijn inderdaad geen gezicht.

P544B B16A, P220VE B18A
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel van den Eijnden
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
31-08-2016 10:17 #163090 door Marcel van den Eijnden
Beantwoord door Marcel van den Eijnden in topic deurklinken Duett
beste allen, op de eerste plaats dank voor de reacties. in de tussentijd hebben we niet stilgestaan en de oplossing gevonden zonder een niet slot te kopen:
we, mijn overbuurmannen en ik hebben het slot uit elkaar gehaald. het probleem zit in de twee plaatjes waar de vierkante pen van de klink doorheen gaat. het eerste plaatje vanaf de buitenkant geeft de stevigheid en het tweede plaatje geeft de klink de gelegenheid om de draai te maken. beide plaatjes gaan door het gebruik uitslijten en dat geeft de speling. we hebben een mal gemaakt van beide plaatjes en ze opnieuw gemaakt. het eerst plaatje moet gedraaid worden omdat een ring in het slothuis moet vallen (de dikte van het materiaal moet dus voldoende dikte hebben), bij het tweede plaatje is het van belang om de ruimte voor de draaiing van de klink op de goede plek te hebben. het was even prutsen maar het werkt perfect. mijn overbuurmannen zijn bereid om dergelijke plaatjes te maken voor "hangende klinken"en anderen te laten genieten van de uitvinding.
dank voor de reacties, nogmaals

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2016 13:20 #163091 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic deurklinken Duett
Dat is mooi, ik heb een nieuw slot gekocht om die reden maar dat is 4 jaar geleden.
Ik ga je onthouden; bewaren,
DANK!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cander van der Veer
  • Cander van der Veer's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
31-08-2016 14:39 #163094 door Cander van der Veer
Beantwoord door Cander van der Veer in topic deurklinken Duett
Beste Marcel,

Wat mooi dat je dit hinderlijke probleem hebt weten op te lossen en zonder dat een geheel nieuw slot aangeschaft hoeft te worden.

Graag hou ik me aanbevolen voor één setje (2 deuren).

Met een duidelijke (veel plaatjes etc.) montagehandleiding is wellicht onze eigen onderdelenmagazijn ook geïnteresseerd in jullie product.

Met vriendelijke groeten,

Cander van der Veer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2016 17:20 #163095 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic deurklinken Duett
En voor je het weet ben je een productielijn aan het opstarten :cheer:
Mooi dat er een oplossing is én leuk dat die ook nog gedeeld wordt!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.