garagevloer - laminaat?

Lees meer
17-08-2015 21:32 #153508 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic garagevloer - laminaat?
Keuzes Ronald,

Je hebt een mooie ruimte, jammer dat de kozijnen je nu tegenwerken.
En Vinyltegels of een rolletje van bijvoorbeeld de Kwantumhallen?
www.kwantum.nl/vloer/vinyl/zwar ... it-0168609

Succes met je keuze...
Ruud

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2015 23:06 #153513 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic garagevloer - laminaat?
Bij vloerbedekking of tegels van een stof of vinyl gaat niet want als je het stuur omdraait draai je zo je vloerbedekking in een wokkel.

Ik blijf erbij, neem nou zandcement en een goede coating en je bent voor jaren klaar. Er zijn heus wel mannetjes die een zandcement vloertje zwart willen leggen en coaten kun je zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-08-2015 07:43 #153519 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic garagevloer - laminaat?
Top iedereen bedankt, ik weet voldoende.

Ik laat nog "een mannetje" komen en kijken of mijn budget het aankan voor een hele nieuwe zandcement, anders profisorisch aansmeren en dan netjes doorsparen.

Een coating(wat ik graag wil) is voor de toekomst en zit er nu echt niet in.

Mijn ouders hebben vinyl en daar ga je erg makkelijk doorheen.
Tapijt valt eigenlijke af, omdat volgens mij snel vies wordt
Ik was zelf ook een betere sceptisch voor laminaat mbt vocht, dus dat wordt hem ook niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2015 09:29 #153520 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic garagevloer - laminaat?
Een stevige zandcement dekvloer is minstens 3 of 4cm dik, liefst 5. Egaline is harder en dunner.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2015 22:27 #153535 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic garagevloer - laminaat?
Zit de rest van de dekvloer nog goed vast?
Als dat zo is kan je -denk ik- de gaten opvullen met egaline, eventueel met een dun laagje over de resten van je huidige afwerkvloer.
Egaline kan je heel dun aanmaken, waardoor het te gieten is, vloeit mooi uit zodat 't gelijk waterpas ligt.
Egaline kan je veel dunner aanbrengen dan een zandcementvloer zoals Rob ook al aangeeft, waarschijnlijk staat er op de verpakking wel wat de minimum dikte is; dit is een duidelijk voordeel ivm je deuren.
Egaline lijkt mij voor nu de beste oplossing...
Een coating kan later altijd nog.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2015 23:46 #153537 door M. te Dorsthorst
Beantwoord door M. te Dorsthorst in topic garagevloer - laminaat?
Laminaat zal beschadigen, het is MDF met een dunne plastic toplaag, als je daar op aan het stuurt draait vermoed ik dat het wiel de boel snel kapot zal maken.
Ik zou adviseren om bij de doe het zelf zaak langs te gaan voor egaliseer (cement) te gaan. Dit is bedoelt tot 3-4 mm en is gemakkelijk aan te brengen. vloeibaarheid kun je een beetje mee spelen.

Hier overheen betonverf of inderdaad 2k epoxy-verf.
Betonverf werk je makkelijk bij.
Epoxy kan al vanaf €50,- per normale smalle garageopppervlakte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
19-08-2015 13:00 #153544 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic garagevloer - laminaat?
Hoi Ronald,
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de andere jaloerse reacties op je hobbyruimte. En dan nog 2 garageboxen erbij :shock: .
Ik heb "slechts" een redelijk normale garagebox.
Daar heb ik antislip plavuizen in gelegd (niet in het cement maar gelijmd). Deze vloer is hiermee niet dikker dan een laminaat-vloer zou zijn (mijn redenatie: als een laminaat-vloer zou passen, zouden plavuizen ook moeten passen.
Ik heb toentertijd een 2e keus partij antislip plavuizen (Sphinx) gekocht voor nog geen € 10,-/m2 via Marktplaats bij een tegelhandel (werden voor dat bedrag nog thuisbezorgd ook). En 15 x 15cm tegels zijn niet zo dik. Lijm en voegmiddel kosten natuurlijk ook nog wat. Je zou de vloer bij je deuren wat uit kunnen hakken als je twijfelt over de totale hoogte. Scheelt je een hoop hakwerk.
Ik heb ondertussen al best wel eens wat op de vloer laten vallen, maar nog geen beschadiging op de vloer (zo hard is de glazuur).
Succes met je keuze,
Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2015 18:45 #153552 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic garagevloer - laminaat?
Volgens mij ben je als je een Kangoo huurt in een dagje klaar, de oude dekvloer armer en een hoop stof en gruis rijker. Stofmaskers op deuren open en gaan met die banaan
Als je alles schoon hebt kan je vervolgens aan de slag met een nieuwe dekvloer, als je daar een coating doorheenmixt heb je meteen een mooie werkvloer die bestendig is tegen vocht etc. En bovendien een stuk sterker dan een traditionele cement dekvloer (en waarschijnlijk ook egaline, al weet ik dat niet zeker). Dit kan je allemaal zelf, eventueel de vloer laten vlinderen (gieten en strak trekken).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-01-2016 20:15 #157849 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic garagevloer - laminaat?
Zo we zijn weer eens een aantal maanden verder en ik was het nu goed beu.

Eerst was de planning om (zo eigenwijs als ik ben) enkel de gaten op te laten vullen. Omdat we nog steeds projecten hebben voor het huis die kwa budget prioriteit hebben op de garage, was er nog geen geld beschikbaar voor de garage vloer.

Bij de koffie bij mijn ouders had ik het over mijn plannen. Mijn vader drukte me toen op de feiten dat ik altijd zei dat je iets goed moet doen, of dat je het anders niet moet doen. Daar had hij gelijk in, alleen budget was de belemmerende factor.

Dus uiteindelijk hebben we de helft van de vloer uitgebroken en netjes met uitvlakmortel ( Ardex am100) opnieuw aangesmeerd. Bij de andere helft hebben we de gaten goedkoop opgevuld met zandcement.

Op het 2e gedeelte komt voorlopig alleen de auto te staan, wanneer deze weer beschadigd (hopelijk pas over een jaar) heb ik hopelijk genoeg budget en kan deze vloer ook fatsoenlijk worden aangepakt.

Tussen de 2 gedeeltes heb ik voorlopig een aluminium strip geplaatst.

Nu kan ik eindelijk beginnen met het maken van de werkbank :D

plaatjes:


de strip


nat zandcement


gedeelte waar de werkbank komt = nette vloer


Vandaag; overgang van oude "gerepareerde" vloer naar de nieuwe vloer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2016 14:10 #157872 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic garagevloer - laminaat?
Ruimte genoeg voor technische avond van Zuid-West Ronald!

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.