jubileum weekend

Lees meer
02-09-2014 22:36 #143148 door Joop van Putten
jubileum weekend is gemaakt door Joop van Putten
Ik heb geprobeerd kaas te maken van de berichtgeving over het jubileumweekend van eind september.
Zie hier: volvokv.nl/index.php?view=details&id=336...option=com_eventlist
Het is een verwarrend bericht met zo weinig lijn in het verhaal dat ik kop noch staart kan ontdekken. Ik was van plan woensdag of donderdag te gaan omdat ik het weekend niet kan, maar ik ontdek geen chronologisch programma overzicht.
Jammer.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 06:41 #143153 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic jubileum weekend
Beste Joop,
Ik begrijp de verwarring niet. In het stuk op de website en in het VKM staat, wellicht niet geheel chronologisch, precies beschreven wat er gedaan wordt. In grote lijnen komt het hier op neer, dat er zaterdag en zondag de Beurs is. Parallel daar aan is er op zaterdagmiddag een concours d' elegance en receptie. Rond 18.00u is er een diner,waarna om 20.00u de uitslag van de diverse verlotingen zal plaats vinden. Dan een optreden van een fantastische band.
Voor degenen die het leuk vinden om te kamperen met elkaar is er gelegenheid geboden reeds donderdag en vrijdag aanwezig te zijn op de camping. Vrijdagavond is er wel een avondrit georganiseerd. Dus beste Joop, als je alleen donderdag en vrijdag kan komen, dan is dat heel gezellig om met je te babbelen, maar er zijn dan geen spectaculaire dingen georganiseerd. Die gebeuren zaterdagavond. Ik hoop dat het nu duidelijk voor je is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 15:06 #143160 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic jubileum weekend
Het is vooral redactioneel rommelig, als je begrijpt wat ik bedoel. Geen kwaad woord over de intentie van het geheel en de organisatie als zodanig.
Een paar voorbeelden uit het stuk op de website.

De derde alinea begint met:

De receptie van het 44-jarig jubileum zal plaats vinden vanaf 17.30 uur.

Er staat niet bij op welke datum die avond is. Dat kan zowel vrijdag als zaterdag of zelfs zondag zijn.
Verderop staat dat de feestavond 15 euro kost en aansluit op de receptie. Daaruit maak ik dan maar op dat het zaterdagavond zal zijn, maar het staat er niet.

Over de internationale ontmoeting wordt met geen woord gerept. Wel op een ander stukje dat ik vind als ik het item aanklik in de agenda. Maar daar staat alleen dat er een internationale bijeenkomst is en niet wanneer en waar en hoe die wordt vorm gegeven.

Zo zijn er nog wel meer zaken die niet duidelijk zijn.
Het stuk is een wirwar van witregels en nergens is een paragraaftitel gebruikt om de verschillende onderwerpen die aan bod komen van elkaar te onderscheiden en ik tel een stuk of 8 verschillende onderwerpen.

Dat bedoel ik dus.

In de agenda staat lustrumfeest gecombineerd met internationale bijeenkomst 24-28 sept. In het jubileumstuk waar ik naar verwees staat alleen 27 en 28 september.

overigens ben ik helaas helaas verhinderd dat weekend. Ik was anders echt graag gekomen.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 17:58 #143164 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic jubileum weekend
Ik moet het helaas met Joop eens zijn: het is rommelig gepresenteerd. Jammer en de verdediging/verklaring hier vind ik ook jammer.
Naturlijk is het heel veel werk om eea te organiseren, maar de communicatie is gewoon niet top.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 22:35 #143178 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic jubileum weekend
Waarom zo doorzagen.
Als je een artikel niet begrijpt dan is het vanzelfsprekend dat je om nadere uitleg vraagt.
Ronald geeft vervolgens keurig in chronologische uitleg over het weekend.
Geeft vervolgens aan dat hij de opmerking niet begrijpt maar vind zelf ook dat het niet geheel chronologisch is verwoord.
Dan lijkt mij het voldoende om Ronald hier voor te bedanken.
Vervolgens wordt er weer kritiek geleverd en daarna wordt de kritiek nog eens bevestigd.
Wat is nou de achter liggende gedachte om een welwillende vrijwilliger publiekelijk op zijn fouten te wijzen. Naar mijn idee ontmoedig je op deze wijze het vrijwilligers initiatief.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2014 23:11 #143179 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic jubileum weekend
Misschien ben ik niet duidelijk geweest.
Ik wil wijzen op het belang van duidelijke, heldere communicatie. VKV is een grote club en het mag best professioneler.
Hier wil ik het bij laten.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-09-2014 21:45 #143211 door Rob Funcke
Beantwoord door Rob Funcke in topic jubileum weekend
Maar misschien ben ik ook wel niet duidelijk genoeg geweest.
In plaats van “op zijn fouten te wijzen” had het moeten zijn “ herhaaldelijk op zijn fouten te moeten wijzen” .
Zo zie je maar weer communiceren is niet zo eenvoudig als men soms denkt.
We hebben er zo te zien allemaal moeite mee.
Maar gezamenlijk hebben we een ding gemeen dat we de vereniging een warm hart toedragen.

Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2014 10:11 #143247 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic jubileum weekend
Dat laatste klopt helemaal, en daarom willen we dat alles zo goed mogelijk gaat. Bij omgaan met opbouwende kritiek is de term "doorzagen" niet erg aardig. Natuurlijk is er veel waardering voor het werk van vrijwilligers, dat staat als een paal boven water, ik ben tot voor kort ook lange tijd actief geweest voor de club en een andere Volvo-club. Maar vrijwilligerswerk is niet vrijblijvend en wordt vaak gedaan door amateurs,die nog wat kunnen leren. "Herhaaldelijk op zijn fouten wijzen"?? Joop geeft m.i. in zijn tweede reactie gewoon aan waar het beter zou kunnen. Daar is toch niets mis mee? Of zullen we het forum dan maar gewoon opheffen en elkaar mailtjes gaan sturen?
Dan krijg je een soort incrowd, die haast niet meer te vernieuwen is.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 10:02 #143307 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic jubileum weekend
Weet iemand wanneer de Landelijke Avondrit op de vrijdagavond begint?

Ik lees vrijdagavond, 19:30 tot ca. 21.30 volgens
Bron: www.volvokv.nl/index.php?view=de ... t&Itemid=8

Maar ik lees ook vrijdagavond, 21:00 tot 01:00
Bron: www.volvokv.nl/index.php?view=de ... t&Itemid=8

Heb erg veel zin in het weekend, leuk dat er al van alles extra georganiseerd is.
Toch zou een chronologisch overzichtje het wel even wat duidelijker maken, ik kom tot het volgende:

Donderdagavond 25-september-2014:
Kamperen voor de liefhebbers, verder geen activiteiten die dag

Vrijdagavond 26-september-2014:
Landelijke Avondrit, start om 19.30 of 21.00 (5,- pp, betalen bij start)

Zaterdag 27-september-2014:
Van 10:00 tot 17.30 is de beurs open (entree 9,- pp, Volvo's parkeren gratis).
Vanaf 10 uur staat het Concours d'Elegance ook opgesteld (50 auto's met verhaal).
Vanaf 17:30: Receptie
Vanaf 18:00: Diner
Rond 20:00: Uitslag loterij (loten 5,- per stuk)
Na 20:00: Feestavond incl. band
Receptie/diner/feestavond kost 15 euro totaal pp, van te voren inschrijven + betalen

Zondag 28-september-2014:
Beurs, ik kan geen openingstijden vinden (wie wel?), ik ga er vanuit dat de beurs zondag ook van 10:00 tot 17:30 open is.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2014 16:03 #143317 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic jubileum weekend
Beste Erik Ciesluk,
Het is niet de bedoeling om achter elkaar aan te rijden. Dus je mag starten met de avondrit op donderavond 25 september 2014 tussen 19.30u en 21.30u. Je hebt een prima chronologisch overzicht gegeven van deze dagen. Groet, Ronald Menges

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.