Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013

Lees meer
07-04-2013 17:00 #125810 door Erik Ciesluk
Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013 is gemaakt door Erik Ciesluk
Dit weekend voor onze eerste keer meegedaan aan de nachtrit. Als voorbereiding hebben we een rit overdag geoefend met bol-pijl en ingetekende route op kaart en dat ging prima. Het routezoeken vannacht ging best (we waren met z'n drieen), wel hebben we flink wat stukken weg 2, 3 of 4 keer gezien.

Het tanken bleek lastiger dan verwacht, we waren van plan om vlak voor de rit alvast te tanken, maar zijn dat vergeten. Toen de tank leger begon te raken van de route af gegaan en op zoek naar een tankstation.. De Texaco's waren dicht of de pinautomaten weigerden dienst, andere tankstations hadden geen gas of waren ook al gesloten. Uiteindelijk met hulp van een ander team (witte combi: bedankt!) samen een ander tankstation gevonden die zowaar open was.

Ik geloof dat we ergens tussen half 2 en 2 uur de eerste helft van de rit achter de rug hadden en we aan een kopje soep zaten bij Transocar; we waren toen de 6e equipe die binnen kwam. Dat betekent dus dat de meeste teams nog binnen moesten komen en dat men dus gemiddeld meer dan ca 6 uur over het eerste deel hebben gedaan! (de rit begon om 20.00)

We zijn vol goede moed aan de tweede helft begonnen, maar omdat we na de rit nog ook nog graag thuis wilden komen (een kleine 190km verderop) hebben we na het stuk ingetekende route besloten te stoppen en zijn we naar huis gereden, waar we aankwamen op het moment dat de straatlantaarns alweer uit gingen.

Als we de route hadden vervolgd met hetzelfde tempo schatten we in dat we ruim na 6 uur 's ochtends pas klaar zouden zijn, dus ik ben heel benieuwd hoeveel die-hards de rit volledig hebben uitgereden, of zijn er op dit moment nog mensen onderweg?? :lol:

Het was erg leuk om te doen, en veel van geleerd: een volgende keer tanken we van tevoren en regelen we een overnachting in de buurt!

Organisatie bedankt! Tot volgend jaar!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 18:13 #125814 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Wij waren ook rond die tijd binnen en hadden alle vragen van deel 1.
Deel 2 bleek lastiger, vooral op het einde was het vinden van de route moeilijk.
Vanaf Arendonk konden we het niet meer vinden en hebben we besloten rechtstreeks naar Transocar te rijden.
Daar waren we om half 7 en ik geloof dat er nog heel veel moesten komen !

Er zaten misschien wat teveel vragen in en je moest eigenlijk met minimaal 3 man zijn..
Toen mijn broer ging slapen moest mijn vader én de route én de vragen doen.


Ohja Erik, hebben jullie een hele tijd met ons meegereden? Samen met een andere 164?
Dat was rond België..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 18:30 #125816 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Ik vond het wederom een prachtige rit! De nachtrit ervaar ik altijd als enorm zwaar, maar leuk!

Samen met drie maten (en mascotte) de rit gereden, zij vonden het ook prachtig. We hadden een goede verdeling, maar niet iedereen nam zijn taak even serieus. De navigator deed zijn werk perfect, slechts 1 maal een stuk echt fout gereden onverhard, gevolg: 164 enorm stoffig geworden!

Lars, volgens mij heb ik jou nog zien rijden. Een klein stukje achter je gezeten bij de Aldi-vragen. Wij waren om 21:15uur begonnen, en 6:35uur klaar.


Koffiemoment rond een uur of vier 's nachts met twee deelnemers uit regio Oost. Bedankt voor de koffie!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 18:40 #125818 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013

"Lars Weffers" schreef:
Wij waren ook rond die tijd binnen en hadden alle vragen van deel 1.
Deel 2 bleek lastiger, vooral op het einde was het vinden van de route moeilijk.
Vanaf Arendonk konden we het niet meer vinden en hebben we besloten rechtstreeks naar Transocar te rijden.
Daar waren we om half 7 en ik geloof dat er nog heel veel moesten komen !

Er zaten misschien wat teveel vragen in en je moest eigenlijk met minimaal 3 man zijn..
Toen mijn broer ging slapen moest mijn vader én de route én de vragen doen.


Ohja Erik, hebben jullie een hele tijd met ons meegereden? Samen met een andere 164?
Dat was rond België..


Hmm rond België hebben we meer herten dan Volvo's gezien, dus die kans is klein.. Wij waren met de donkergroene Amazon onderweg:



Ik heb je auto wel gezien, staat mooi op z'n wielen! (en mooie rode veren heb je, of was dat weer een andere Volvo..) ;)


Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 19:10 #125819 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Boele: Dus jullie kwamen aan toen wij daar de opdrachten stonden in te vullen op het einde?
Ik dacht dat jij in een blauwe 164 reed met die verstraler op het dak.. Maar dat kan dus niet want die vertrok ook om 20:00 net als wij!
In België reden jullie dus achter ons aan, samen met een witte Amazon. Was even de weg zoeken daar, hahah
Jullie hadden trouwens wel vette muziek op bij Transocar, vanmorgen!! :lol:

Erik: dat waren jullie dus niet. Ik dacht, aan jou profielfoto te zien dat je een witte had en die volgde ons ;)
Die rode veren zijn inderdaad van mij.


Ik had trouwens een haas aangereden. Dat beest rende onder de auto en toen ik stil stond liep hij hoorbaar onder de auto/motor door en had last aan één poot. Die heeft geluk gehad dus....

Auto heeft zich prima gehouden maar begon wel te roken. Dacht dat de koppakking lek was maar hij heeft niks verbruikt. Waarschijnlijk gewoon waterdamp wat niet weg kon omdat we niet hard genoeg reden/toeren maakte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 19:20 #125821 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Klopt! We hadden de muziek hard om wakker te blijven! Ik had geen zin meer om uit te stappen, te moe!

Alain Pondman rijdt met de blauwe 164. Mijn auto rookte ook flink, het vroor op sommige plekken, dus niet zo gek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 19:27 #125822 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Reed hij met die schijnwerper dan?
Want daar was de politie naar op zoek, die reden opeens overal!

Roken deed die van jou ook ja!
Ik ben trouwens verliefd geworden op het geluid van een B30...

Zelf heb ik de hele rit gereden, mijn vader was navigator en mijn broer deed de vragen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 19:50 #125823 door Oscar Keur (GAST)
Beantwoord door Oscar Keur (GAST) in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Haha, vertel?!
Politie was op zoek?

Dat waren wij ja met die schijnwerper!
Hij was wel netjes uit als er andere auto's in de buurt waren, op een keertje na dat we m moesten afstellen.

Ik reed dus met Alain en Niek.
Ik heb het ook errug leuk gehad, de terugweg naar huis vond ik alleen zwaarder dan de nachtrit,
ik had ineens een stuk minder te doen op die saaie A2..

Voor updates over de restauratie van een '70 164:
volvorestauratie.blogspot.com/
Klik hier voor het fotoalbum met (bijna) alle foto's (ook degene die niet in mijn topic of op mijn blog worden beschreven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 20:44 #125827 door Alain Pondman
Beantwoord door Alain Pondman in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
Zo, dat was wat geweest hee. Geen politie gezien :) Gelukkig.

We hebben die verstraler later niet veel meer gebruikt. Was doorgebrand. Wij vertrokken ook zo ongeveer rond 20.00 en hebben wel iets harder gereden :) , was voor ons de eerste keer, geen idee of dat wel of niet de bedoeling was. Reden daar bij het spoor na het doodlopende weggetje verkeerd en een heel stuk weg. Teruggedraaid kwamen we iedereen weer tegen en hadden niet goed gekeken op het blaadje met extra aanwijzingen, dat we niet het spoor over moesten, maar langs.

Lang zoeken naar de gele silo, die er dus niet meer stond, vervolgden we onze weg en zaten we een tijdje achter een rode amazon, die we later kwijt waren. Na een keer verkeerd gereden te zijn en terug moesten ivm wat nou een t-splitsing is of een y-splitsing en of dat nou wel of niet geldt als de linker weg doodloopt. Uiteindelijk ging het later steeds beter. We kwamen echter helemaal niemand meer tegen, ook niet bij het af en toe moeten zoeken, naar een indiaan, deden we erg lang over. We hadden het idee dat we toch helemaal achteraan zouden zitten, aangezien we niemand meer tegen kwamen. De leeuwtjes dachten we dat een instinker was, dat waren namelijk varkentjes, daar ook nog een paar keer heen en weer gereden.

En toen kwamen we soep halen en bleken we de eerste te zijn om 00.05, wij lachten ons kapot. 20 minuten laten vertrokken wij voor het 2e deel. We deden het wat rustiger aan, aangezien we toch de eerste waren :) Wel een beetje jammer, wilde nog wat bordjes op de zijkant zetten de Z een N maken of de P een d, maar hebben dat toch maar niet gedaan :) De sfeer zat er bij ons iig erg goed in. Vissegraat was zeer goed te doen, het beste eigenlijk. Goed te lezen en heel duidelijk. Daar bijna twee reeen geschept, moest 1 keer vol in de ankers. Ook de kaartjes waren goed te doen door de binnnstad. Moesten wel ff zoeken bij de frituur miranda, want stond iets verderop, maar dat was dus een aantal kilometer. De Miko, zat ook wel iets verder, maar hebben we goed opgevolgd.

De grensbeschrijving hebben we volgens mij perfect gedaan, want kwamen alle bordjes tegen, die heel gemeen goed waren neergezet :) Nog ff benzine tanken bij de nachtpomp en waren we om 05.00 klaar om naar huis te gaan. Was wel moe van het concentreren :) Het enige jammere was dat mijn kilometerteller er na 20 kilometer mee ophield. Auto is 4 keer op en neer naar wenen geweest en nu houdt hij er mee op. Naja.

Ik heb enorm genoten, volgende keer weer.

Groet,

Alain Pondman

Old volvo's never die: Check onze nieuwe site vernoemd naar de gewonnen kattenrug: www.volvo-lotte.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2013 21:27 #125830 door Alain Pondman
Beantwoord door Alain Pondman in topic Ervaringen nachtrit 6-7 april 2013
BTW, ik zag veel jongeren, meldt je bij jongerenregister@volvokv.nl aan, dan voegen we je toe aan de mailinglist en facebook-groep :)

Groet, Alain Pondman

Old volvo's never die: Check onze nieuwe site vernoemd naar de gewonnen kattenrug: www.volvo-lotte.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.