Volvo Kassieker beurs

Lees meer
19-10-2011 17:42 #107035 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Volvo Kassieker beurs
Bij de bewuste ddrempel stond toevallig iemand die aangaf "rustig aan" en mijn licht verlaagde 144 ging er dan ook zonder problemen overheen.

Op de beurs was het , vergleken met de Veemarkthallen in ieder geval een verwarmde ruimte. Maar wel erg donker waarvoor de organisatie in ieder geval erg zijn best had gedaan middels sfeerverlichting.

Het is jammer dat de kofferbakverkoop elk jaar minder wordt en het vooral handelaren zijn die hun prijs wel kennen. Misschien moeten we hier de Mededingingsautoriteit eens op afsturen want via de eerste beste webshop voor klassieke Volvo's zag ik lagere prijzen als op de beurs. Da's jammer. Ik verwacht toch zeker op zo'n beurs van een handelaar één of andere beursaanbieding maar dat zie je ook nauwelijks meer.

Gezelligheid dus top, beursaanbod niet meer de moeite waard. Waar ik me ook wel aan stoor dat ik lid ben van zowel de VKV (Volvo 144) als de Volvo700vereniging (Volvo 940) en dan toch het vole pond entree moet betalen. Voor komend jaar daarom ook zeker van plan (dank U krdietcrisis) om er eentje op te zeggen.

Maar niet alles komme en kwel. ik heb (zaterdag) met name buiten het reuze naar mijn zin gehad om al die prachtige auto's te bewonderen. dat was ronduit fantastisch en alleen al een reden om naar de beurs te gaan. Misschien moet ik volgend jaar de hal (en entree) maar laten zitten en me lekker buiten vermaken!


Groetjes,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2011 19:44 #107036 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo Kassieker beurs
Ik begrijp persoonlijk het gedoe over de entreeprijs niet: de VKV draagt daar nog steeds een hoop aan bij en ik vind 9 euro entree voor zo'n beurs helemaal geen hoog bedrag. Als de VKV niet bestond, had deze beurs helemaal nooit bestaan en als we allemaal onze lidmaatschappen opzeggen, kun je dag met je handje zeggen tegen de beurs en nog veel meer...
Volgens mij maken we als lid een heleboel mogelijk en dat hou ik graag zo. Als alle leden zich als consument gaan gedragen is het zo afgelopen met de clubs.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2011 19:51 #107037 door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Volvo Kassieker beurs
Tom, helemaal met je eens!

Amazon 1960 two tone 6 volt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2011 21:55 #107038 door Marcel van Soest
Beantwoord door Marcel van Soest in topic Volvo Kassieker beurs
tsja, zo'n hal huren is natuurlijk ook niet voor niks. Als we zoiets mogelijk willen maken dan zullen we met z'n allen de kosten moeten delen door entree te heffen. Als we allemaal buiten blijven dan is er volgend jaar geen beurs meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 07:46 #107064 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Volvo Kassieker beurs
Natuurlijk blijft het je eigen keuze hoe je tegen zo'n beurs en de entree aankijkt. Maar als de hal vol handelaren staat kun je toch moeilijk de leden verwijten dat ze zich als consument gedragen.

De beurs blijft een leuk dagje uit, en zeker met mooi weer als velen zich geroepen voelen om met hun oldtimer ernaar toe te rijden. Maar ik mis wel de sfeer van enkele jaren terug, bijna een volle hal met kofferbakverkopers, weinig commercie en hier en daar een bescheiden tentje van een clubafdeling. Nog een paar jaar verder en we hebben VIP-rooms enzo?? Ieder zijn ding maar ik pas daarvoor.

Ik wil overigens zeker niet al die mensen te kort doen die zich inzetten voor de beurs te organiseren of te ondersteunen. Die doen geweldig werk en van het oprijden van de parkeerplaats tot aan de indeling van de hal, het was perfect geregeld. Hulde daarvoor, dat wordt zeker gewaardeerd.


Groetjes,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 12:34 #107075 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Kassieker beurs
Het is inderdaad merkwaardig dat je het volle pond moet betalen als lid.
In de Rosmalen tijd was er ook een speciale kortingvoor V44 leden.
Naar ik begrijp zal vanaf 2012 de VKB uitsluitend door de VolvoKV worden georganiseerd, de discussie rondom entree zal ik via de ledenraad op gang brengen.

Ik heb geen kennis van de begroting en wat de hal in Gorinchem kost qua exploitatie, maar zal er gericht naar vragen
Ed van der Zee, coördinator P1800 Register VKV

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 12:50 #107076 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Volvo Kassieker beurs
Ja, en dan komt de 700/900 vereniging met dezelfde vraag (wegens de samenwerking) en dan het 240 register etc...en die toegangskortingen gaan wij dan financieren?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2011 21:44 #107173 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Volvo Kassieker beurs
Dat was dus nog 40 km verder doorrijden vanuit het noorden x 2, wordt dan 280 km totaal x de benzineprijs + toegangsprijs en dan moet het wel de moeite waard zijn.

Gelukkig, een mooie locatie, grote hal, veel ruimte voor registers en clubs, veel (bekende) standjes en een enorm parkeerterrein welke rond 15.30 uur niet echt vol (meer) was, een handje vol katteruggen en veel 740 modellen.
Al met al is de beurs op deze voet zeker de moeite waard.
Inderdaad, weinig partikuliere handelaren, een handje vol kofferbakverkopers, maar de beursaanbiedingen moeten het dan wat aantrekkelijk maken.
Gelukkig nog wat leuke zaken kunnen scoren, zoals 2 goede SU's met K&N filters.

Jammer dat ik thuis in de beursgids niet de complete namen/adressen of e-mails kon vinden van de standhouders, ik had nog wat gezien maar met deze summiere info is de firma niet te achterhalen, graag volgend jaar meer info.

En die dubbele contributies, ik vraag mij ook af wat de meerwaarde is van èn de Katterugclub èn de VKV, kan net zo goed op dezelfde voet met dezelfde gezelligheid een register binnen de VKV zijn met financieel nog meer voordeel ook.

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.