Wat was jouw eerste auto?

Lees meer
21-01-2011 22:17 #99799 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Wat was jouw eerste auto?
@K.S. Phoa
Ik was van de lichting 80/9, ik denk dat het begin 81 geweest is. Zijn elkaar daar net misgelopen. Die auto hobby club herinner ik mij nog wel. Maar die had ik niet nodig, met een stiefvader die in Volvo's handelde.
Wat een prachtige foto/auto zeg!

Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Gijs Kirkels (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-01-2011 19:37 #99939 door Gijs Kirkels (GAST)
Beantwoord door Gijs Kirkels (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
zoals ik al in een eerdere topic verteld heb, mijn eerste auto is een volvo amazon p130 b20 van 1968/69.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-03-2011 13:35 #101268 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Een donkerblauwe Volvo 144, bouwjaar 1968. Gekocht van de ouders van een oud-klasgenoot. Inmiddels nog steeds (na 6 jaar) in mijn bezit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Eilander (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-05-2011 21:15 #103094 door Martijn Eilander (GAST)
Beantwoord door Martijn Eilander (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Leuke topic,

Net lid geworden dus ff de site checken.
Mijn eerste auto was een clio 16v uit '93. Was in 1999 of 2000. Maar n half jaartje gehad. Opgeblazen motor. Snel was ie wel!!!
Heb daarna verschillende auto's gehad. oa. vw golf, alfa 75, ford orion, renault megane d, carisma, laguna, kever. Nu n amazone voor erbij. Eraan aan het klussen.
Volvo is een beetje in beeld gekomen door mijn oude overbuurman Gerrit. Hij heeft veel volvo's gehad. Heb een paar keer gereden in zijn volvo 444 uit '52. Reed super. 1400cc, 3-bak. Koekoek op het dak. Helaas is deze 444 verkocht en naar Belgie verhuisd.
Ik hoop dat mn ama snel weer de weg op gaat.
Groet, Martijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-05-2011 20:42 #103309 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Ik had eindelijk mijn rijbewijs. Tranen in ijn ogen en mjn hart sloeg 3x sneller als normaal. Vrijheid! Weg uit dat Rotterdam en de wereld ontdekken die Nederland heet!
Aangezien er nog geen marktplaats.nl bestond rennen naar de deur als de plaatselijke Roterdamse krant kwam waarin particulieren hun autootje te koop zette. De Havenloods (zo heette dat krantje) vermelde in de rubriek auto's een ..trouwjurk! Toen ik verder las, stond die daar: een rode kever uit 1967 voor? 100 gulden! Tja dat was zelfs in die tijd (1976!)zwaar onderbetaald. Mijn vader sprak af dat ik de benzine zou betalen van mijn eigen 25 gulden zakgeld (1 gulden voor een liter trouwens) en voor het uitgaan dan maar zelf moest werken. Bij de kever aangekomen was ik natuurlijk snel verkocht. Een knalrode originele kever met super snel 1300 motortje. (80 km in zijn 2 mee gehaald) . Ik was natuurlijk de 1e en volgens mij bijna de enige scholier met een auto. Daarna hebben we (mijn vrienden, zus, vriendinnen, enz) vele mooie avonturen beleefd. Steevast naar Amsterdam om te shoppen (we waren destijds nogal mode bewust) en uitgaan in diverse steden. De kever 3 jaar gehad en geen cent uitgegeven aan onderhoud. Zelfs geen olie verversen. Het geld had ik als scholier te hard nodig. Enige probleem was dat mijn dynamo graag koolborsteltjes lustte en er 3 per maand opat. Ik had altijd een voorraadje bij me en heb soms langs de snelweg gestaan om ze snel even te vernieuwen. (was makkelijk met 1 schroevendraaier). In geslapen tijdens vakanties, gezoend met vriendinnen, enz, Kortom de liefde is nooit helemaal weggegaan. Ik kijk er met tevredenheid op terug! verburgh (GAST) PS verkocht na 3 jaar voor 450 gulden! :lol:

Berichten: 84
Geregistreerd op: 01 jan 1970 00:00
PrivéberichtOmhoog

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-06-2011 08:20 #103819 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
waar blijven de overige verhalen? ik heb toch niemand afgeschrikt met mijn kever verhaal? (volvo's waren nog onbetaalbaar voor een scholier)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jakob Lagerweij (GAST)
  • Jakob Lagerweij (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-06-2011 02:00 #103894 door Jakob Lagerweij (GAST)
Beantwoord door Jakob Lagerweij (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
het kan erger!
Ford fiesta '82. Kado gekregen van mijn toenmalige stage-gever als een stage-vergoeding.
Gelukkig daarop gevolgd door een Volvo Amazon 121. Wat een opluchting...Het hoge woord is er uit!
...een Ford....

Kort door de bocht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2011 02:34 #103896 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Triumph spitfire, kon voor het degelijke ;-) vervoer gebruik maken van de auto van m'n moeder (golf serie2)
Die spit heb ik nog steeds (nu dus al weer 21 jaar)
Toen kwam er voor 't dagelijkse vervoer er een golfje 1 ,datsun cherry, mazda323, citroen BX, ZX , Audi 100 ,renault espace en toen een seat alhambra .. (de laatste 2 zuiver uit praktische overweging ,die kinderstoeltjes pasten niet allemaal op de achterste rij)
Daar naast nog wat oldtimers die ik dan ook nog steeds heb overzicht op leeftijd.. ama 121 (62) ama station (68) Lancia Fulvia (69) jaguar xj6 (70) en dus nog steeds die spitfire (75)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
17-06-2011 09:01 #103908 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Nou Jo jij kan lastig afstand doen van je auto's maar een mooie verzameling heb je! allemaal in de straat ? of heb je veel stallingsruimte? in onze nieuwbouwwijk is het al lastig parkeren. ;)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2011 14:27 #103912 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
De meeste staan gewoon binnen (helaas niet allemaal vlak bij huis) maar echt parkeerprobleem in de buurt heb ik geen last van (jaren 60 wijk dus de auto's kennen het ;-) )
De ama station is zoizo een "buitenslaper"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.