Wat was jouw eerste auto?

  • Peter van den Ham (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-01-2011 12:39 #99309 door Peter van den Ham (GAST)
Wat was jouw eerste auto? is gemaakt door Peter van den Ham (GAST)
Er is al "Wat heb je naast je klassieke Volvo nog meer" , maar wat was jullie eerste auto.
Ik zal de aftrap geven. Rijbewijs gehaald in 1973 en voordat ik mocht afrijden stond er al een Fiat 850 kleur zachtgeel klaar om in weg te rijden. De Fiat was van 1971. Ik heb de rekening nog. Kostte 3500 gulden.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2011 14:26 #99312 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Wat was jouw eerste auto?
Rijbewijs gehaald in 1970, van 1973 - 1981 heeft bijgaande Amazon 250.000 km trouw dienst gedaan.



The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2011 15:47 #99314 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat was jouw eerste auto?
In 1971 eerst m'n rijbewijs auto en de volgende dag rijbewijs motor gehaald. (Dat kon toen nog en zonder motorrijlessen!!)
Op m'n IFA-DKW 125cc uit 1951: óók dat nog! Rokend en proestrend met de examinator in een Reault 8 achter je aan! Ik heb hem nog steeds. Vervolgens een Matchless 350cc ééncilinder en pas ergens rond 1975 m'n eerste eigen auto: gekregen van een lieve vriendin van een vriendin: een 2-deurs Opel B-Kadett. Ging alle kanten op, zeker vergeleken met de auto's die ik van m'n vader leende tot die tijd!

(Na de Kadett wordt het "saai": in 1979 Volvo 142 uit 1972: vier en een half jaar lang Den Haag-Amsterdam vv elke werkdag; Volvo 144 uit 1972; Amazon Combi uit 1966; een hele trits 245's, op één na allemaal op LPG (de uitzondering was de zéér beroerde 6 cilinder diesel); 940 estate 1998; V70 2,4 2002. Tussendoor in de '80er jaren een jaartje een Ford stationcar, maar die had ik gekregen!!)
Huidig: zie mijn onderschrift, aangevuld met een Yamaha XS750 driecilinder motor uit 1977.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2011 23:26 #99336 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wat was jouw eerste auto?
Dit vind ik nou een leuk item, ben op zoek gegaan naar mijn eerste amazon een '67 kersenrode twee-deurs met dubbele SU's en een B18D.
In 1978 toen ik mijn rijbewijs haalde en al 3 jaar in Amsterdam geneeskunde studeerde had mijn vader de euvele moed me deze te geven......daar heeft hij(denk ik) nog wel eens spijt van gehad.
Enfin, plaatjes van deze schoonheid moet ik jullie nog even schuldig blijven, maar wat ik wel vond is letterlijk de oorsprong van mijn voorliefde van de amazon, welke ik deelde met mijn vader.
Onderstaande foto is van voorjaar 1967 (mijn rode Amazon was nog niet eens gemaakt !) bij ons voor de deur aan de Tolhuislaan 56 in Den Dolder, de donkergrijze Amazon 122-S van mijn vader, zijn eerste

Bijlage amazon1.jpeg niet gevonden




Bijlage amazon1.jpeg niet gevonden


Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2011 09:23 #99341 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat was jouw eerste auto?
Tjee, wat leuk Ed! De enige Volvo die mijn vader ooit gehad heeft (en maar kort, hij heeft héél erg veel auto's gehad!) was een grijze met zwart dak, de EK-32-57. 1961 dus, mijn eigen bouwjaar: 1953.!
(Ik ben op de VKB eens het zusje tegengekomen: EK-32-56, ze bestaan beide niet meer volgens de RDW!)

Het feit dat ik het kenteken nog weet, zegt meer dan genoeg over de oorsprong van het V-virus? Ik weet verder geen enkel kenteken, ook niet van mijn eigen geliefde auto's!!!!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mats Boswijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-01-2011 17:57 #99351 door Mats Boswijk (GAST)
Beantwoord door Mats Boswijk (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Hoewel ik opgegroeid ben de in oude volvo's van m'n pa (amazons, 140 series, p1800's) was mijn eerste voiture een mitsubishi lancer wagon glxi uit '96.
Bijlage:

Voor een prikkie (€300,-) gekocht en probleemloos bijna 3 jaar in gereden! Oerlelijk, maar heel betrouwbaar (heeft me nooit laten staan) en goedkoop. Uiteraard wel eens een stuk uitlaat moeten vervangen, en een keer 2 banden. Bloedsnelle wagen trouwens, en je zag het er niet aan af. Hem de mitsubishi ook regelmatig behoorlijk belast met zware lading/aanhangers enz, no problemo. Maar na die bijna drie jaar intensief gebruiken (niet alleen door mij, maar ook door alle vrienden/kennissen die geen auto hadden) was de fut er wel uit, en heb ik afscheid genomen op de sloop.

Toen kwam ik een ama combi tegen in een loods, en dat was dat ;-)
Bijlage:

Groet Mats

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert-Hans Hafkemeijer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2011 12:04 #99411 door Robert-Hans Hafkemeijer (GAST)
Beantwoord door Robert-Hans Hafkemeijer (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
mijne eerste auto was een mini, (1968) toen een mini, toen een mini station meetwood en open linnen dak. (had ik deze maar bewaard)Toen in 1970 Simca rally 2, 1972 een renault r4, een daf 55 (kaartleesritten gereden), 1980 Trouwen dus een Volvo 343
met pientere pookje, 1982 een Volvo 343 dls was de eerste in nederland met de 2liter motor. Toen vond ik het genoeg, dus auto van de zaak even vertellen een ford sierra diesel, (2.3 liter, niet vooruit te branden) weer een sierra diesel 1,8 td(ook niet vooruit te branden. Daarna 2 VW golf station, en Opel zafira (wat een slechte auto, ja, de ruimte is giga). Een citroen c5 diesel 2.2liter autom. een heel fijne auto, alleen de meeste ritten waren naar de garage!!!!!!. En toen he, he een volvo 760 GLE van 1982.
Waar ik dagelijks in rijd. Waarom vertel ik dit nauw gewoon "wat was jouw eerste auto", moest toch eigenlijk bij die Volvo komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter van den Ham (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-01-2011 15:19 #99716 door Peter van den Ham (GAST)
Beantwoord door Peter van den Ham (GAST) in topic Wat was jouw eerste auto?
Had ik jullie laten weten dat mijn eerste auto (1973) een Fiat 850 was, maar eigenlijk was mijn allereerste auto, eind jaren 50, een dwergauto en nog een cabrio ook. Heeft mijn vader indertijd zelf gebouwd.
Voor de techneuten onder ons, < dan 1 pk, achterwielaandrijving, en remmen met de hakken.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2011 21:32 #99781 door Robert Landsman
Beantwoord door Robert Landsman in topic Wat was jouw eerste auto?
Mooie verhalen! Ik ben begonnen in een groene 144 uit 1968. Nadat ik eindelijk mijn felbegeerde rijbewijs had gehaald, maakte ik in november 1979 mijn eerste zelfstandige rit in. Ik kon er geen genoeg van krijgen, ik toerde door Utrechts landschap en was zo trots als..., laat ik toch die pauw maar noemen. Totdat ... de auto er spontaan de brui aan gaf. Op, over en uit. Hij gaf geen sjoege meer. Ik heb de auto in de berm achter gelaten en ging op zoek naar een huis om te kunnen bellen met Jan, mijn 'stiefvader' die mij deze auto geleverd had. Ik had er wel een beetje de pest in, zou er dan toch wat aan de auto mankeren? Had hij mij een opgepoetst barrel verkocht. Hoe onwetend kan je zijn. Toen ik Jan eenmaal aan de telefoon had vroeg hij nuchter 'hoeveel benzine heb je erin gegooid?' 'Uuhhh...20 gulden", zei ik "is je benzine niet gewoon op". Een eerste wijze les in autorijden, zorg altijd dat je voldoende in de tank hebt!
Op de foto kan je nog zien hoe trots ik was op mijn bolide. In die tijd reed ik wekelijks naar Duitsland waar ik voor mijn dienstplicht was gestationeerd in Hesepe bij de 12e groep geleide wapens. Overigens staat mijn complete 'Volvo leven' in de laatste VKM. Ik rijd inmiddels weer in een iets jongere 144, ook te volgen op mijn blog www.1972Volvo144.blogspot.com



Klassieke Volvo's ... de rode draad in mijn leven... www.1972Volvo144.blogspot.com
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2011 00:01 #99784 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Wat was jouw eerste auto?
@ R. Landsman:

wat gek: van september 1979 tot july 1980 ben ik tandarts geweest op 12GGW, Hesepe. Met bovenstaande witte heb ik indertijd bijna een ton in dat jaar gereden, wekelijks van Zierikzee heen en weer en voor de lol nog één en ander erbij, voor niet ingewijden: Hesepe ligt in de buurt van Osnabrück. Eens per maand een 10.000 km beurt in de autohobbyclub.
Toen ik aan mijn diensttijd begon, had de auto al ruim 3 ton gedraaid en kende ik haar vanaf nieuw - zij was van mijn ouders geweest. Zonder panne heeft zij dienst gedaan, maar was na dat jaar aardig versleten.
Ergens heb ik wel spijt van de verkoop, maar met drie Amazons in 1981 plus een auto van de vrouw, heb ik alleen de beste Amazon gehouden - onze trouwauto - en die heb ik nog steeds.



The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.