Kogelgewicht caravan

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2008 20:58 #89526 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Kogelgewicht caravan
<p>Mijn amazon combi kenteken heb ik opgestuurd naar RDW en deze kwam terug met een max aanhangergewicht vermeld van 1200kg. De kogeldruk mag max 50kg zijn volgens het trekhaakplaatje wat ik nieuw bij Brink heb mogen verkrijgen.</p><p>(en kostenloos, hulde Brink!). Mijn caravan van 1000kg max kan er dus gerust achter.</p><p>Zorg wel voor een goede balans in de caravan, dus zware spullen laag en in het midden boven de as, zoals de gasfles, voortent etc.. Niet alles in de caravan proppen maar zorg ook dat de auto gewicht meekrijgt, een zware auto geeft automatisch al een stabielere combinatie.</p><p>Juiste bandenspanning, hou maar op dik 3 bar, &oacute;&oacute;k de autobanden naar minimaal 2,5 bar. Vergeet de reserve niet(!)</p><p>De kogeldruk zal tijdens rijden best wel eens het dubbele kunnen halen, op moment dat de auto diep inveert bv. Wat dacht je van een Twinny load? weegt van zichzelf zo'n 12kilo, zet er twee gewone fietsen op van gemiddeld 22kilo en reken maar uit. Dat kan gewoon. </p><p>Een trekhaak is heus wel berekend op een langdurige en hoge belasting.</p><p>Veel plezier en een hele fijne vakantie allemaal!</p>

Amazon Combi '66

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD