Overhauling Amazon

• Bezoeker
  • Bezoeker
25-12-2008 23:47 #90688 door
Beantwoord door in topic Overhauling Amazon
<p>Hallo allemaal,</p><p>Bedankt voor jullie reacties! Frans, ik ga zeker een keer op jouw uitnodiging terugkomen! Waar in het land zit je ergens?</p><p>Ben, jouw website kan ik ondertussen dromen. Veel nuttige info! Ken jij die supercharger kits uit de VS of ken/heb jij ervaring(en) hiermee? ( www.v-performance.com/pr_super.html )</p><p>Edwin, ook bedankt voor je reactie. Misschien dat een opgeboord blok (eventueel met bovenstaande kit) een betere optie voor me is icm een m46?</p><p>Joost, zo'n m47 is dus geen aanrader achter een getunede motor? En zo'n m90, is dat lastig in te bouwen qua ruimte en plaatsing? Ik had ergens gelezen dat een 140 achteras beter is dan een 240 as ivm spoorbreedte maar ik maak er nu maar eens een notitie van :)</p><p>Natuurlijk is het ook een vraag of de gewenste bakken/assen en andere benodigdheden nog enigzins verkrijgbaar zijn. Als de perfecte combinatie zo zeldzaam verkrijgbaar is dan rijzen de kosten alleen van de aanschaf daarvan natuurlijk al de pan uit :)</p><p>Hier een voorbeeld van de uiterlijke richting die ik op wil www.speedfactory.nl/showproject.php?proj_id=52 (vandaar ook voor juni 1967, zie aanpassingen) Ben afgelopen week langsgeweest aldaar en hij staat er niet meer. Schijnt nu in omstreken Boxtel rond te rijden.</p><p>Natuurlijk is het gevaarlijk om met een snelle auto te rijden. Zeker zo'n oudje. Het is ook niet de bedoeling de CJIB te gaan spekken maar het is nu eenmaal fijn om af en toe even te knallen of een 'petje' bij te scholen :) </p><p>Cheers</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• M.R. van Doorn (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 10:24 #90687 door M.R. van Doorn (GAST)
Beantwoord door M.R. van Doorn (GAST) in topic Overhauling Amazon
Bartezz, waar zag jij die Amazone met dat Chevyblok te koop staan?

• Frans Versteegh (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-12-2008 11:55 #90686 door Frans Versteegh (GAST)
Beantwoord door Frans Versteegh (GAST) in topic Overhauling Amazon
<p>Hallo Bartezz,</p><p>Ik woon in Geleen, zuidlimburg!!!Als je wil komen kijken mail me dan even: fransversteegh@home.nl </p><p>Groeten en misschien totziens,Frans</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2008 14:31 #90685 door
<p>Marc, dat was een paar maanden geleden, volgens mij op marktplaats. Maar ik heb zoekwekker dus het kan ook ergens anders geweest zijn. Was een 5.7 blok op kenteken...

Geleen, da's goed te doen vanuit Weert :) Zal je het komende jaar zeker mailen!</p><p> </p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
26-12-2008 14:32 #90684 door
PS. niemand ooit van die supercharger kits gehoord?

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2008 22:09 #90683 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Overhauling Amazon
Menige liefhebber zal over die supercharger kits hebben gelezen, maar in NL is er volgens mij nog niemand tot aanschaf over gegaan gezien de kosten. Maar misschien kun je de spits afbijten als geld geen probleem is....

Lees ook eens deze post plus reacties (o.a. van Ben Flierman) op het Brickboard-forum:
www.brickboard.com/RWD/volvo/960550/140-...ide_j_parker.html%0A
Overigens is op dat forum ook veel info te vinden over het tunen van B20-motoren.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 00:17 #90682 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Overhauling Amazon
<p>Hier heb je nog meer leesvoer over het tunen van een B20:</p><p> www.1800philes.com/ </p>

• Arjan Vrielink (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-12-2008 01:43 #90681 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Overhauling Amazon
@ Marc, die Amazon staat bij Wim's Classics zie: www.wimsclassics.nl/cars/1220hx.html

Als mijn Amazon Combi weer hard is zit ik stiekem toch ook aan een andere krachtbron te denken, ik denk zelf een B230FT met M90 versnellingsbak, ik ben me in ieder geval al aan het inlezen :-)

succes met je project, ik hoop er nog het een en ander over te lezen.

• Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2008 11:05 #90680 door
<p>Wederom bedankt voor de reacties en links... meer leesvoer, altijd goed! :)</p><p>@Arjan, dacht echt dat het een 5.7 blok was, snap niet hoe ik erbij kwam? Maar dat is 'm inderdaad!</p>

• jo jo (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
28-12-2008 12:30 #90679 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Overhauling Amazon
<p>Heeft inderdaad op marktplaats gestaan (daar heeft er nog een met een V8 maar zonder de benodigde papieren gestaan)</p><p>Geloof dat deze toendertijd nog niet afgebouwd was en dat men problemen met de koeling heeft (ivm beperkte koelcapaciteit die men weg kan werken)</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD