Verlagen, maar de panhardstang niet inkorten?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-07-2009 23:05 #92735 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verlagen, maar de panhardstang niet inkorten?
<p>Check ook even het topic <a id="topiclink_top" href=" volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19823 ">verlaagde (sportieve) veren Amazon (volvo-forum.nl).

Misschien is het wel zo dat het instelbaar maken van de panhardstang het probleem wat Pieter beschrijft heeft veroorzaakt. En dat hij nu na terugstellen zo staat als onze standaard lengte.

Voor mij in elk geval ook geen verkorte panhardstang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• pieter beeckx (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-07-2009 23:12 #92734 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic Verlagen, maar de panhardstang niet inkorten?
<p>ik zal de stang morgen even meten zoals ze nu staat (de as staat een klein beetje uit het midden om dus het brede banden probleem op te lossen)</p><p> </p><p>ik vind dat als je de moeite doet om ze in te korten je beter er een draadstang inzet (desnoods moet de stang er even af om te verdraaien </p><p>of je zet linkse en rechtse draad en dan moet je gewoon sleutelen en je ziet de as zo verschuiven</p><p> </p><p>heb brede wielen weet niet juist hoeveel J</p><p>maar de volgende banden liggen erop 195/65/15</p><p>het kan altijd dat met het inkorten het rechtse wiel ertegen kwam , ik weet nog van mijn pa zijn amazon dat ook het rechterwiel aanliep bij inveren en die was niet verlaagd(wij rijden alle 2 met lpg in de amazon)</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-07-2009 07:57 #92733 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Verlagen, maar de panhardstang niet inkorten?
<p>Die bandenmaat is op zich erg gangbaar, daar rij ik zelf ook mee. </p><p>Wel is dan inderdaad de breedte van belang en de ET waarde. Als ik je velgen zo zie, dan vermoed ik dat het 6 of misschien wel 7 J is (past beide de 195 band op). Waar loopt (of liep) hij aan? Aan de buitenzijde of binnenzijde?</p><p>De J-waarde kun je opmeten en de ET waarde ook al is dat wat lastig als er een band op zit.</p><p>Zie ook " The Wheel and Tyre Bible " en dan vooral pagina 2 . </p>

• pieter beeckx (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-07-2009 18:19 #92732 door pieter beeckx (GAST)
Beantwoord door pieter beeckx (GAST) in topic Verlagen, maar de panhardstang niet inkorten?
<p>ik heb de panhard stang gemeten van bout tot bout (center hiervan) en dit is ongeveer 73.5 cm</p><p>als ik m'n meter door de velg steek (zo'n ovaal gat) dan meet ik ongeveer18 cm denk ik (is moeilijk te meten)</p><p>als je een smalle velg neemt dan staat het hart langs achter bekeken even ver in de velg als de brede dus breder naar buiten allesinds</p><p>ze lopen inderdaad aan de buitenkant aan , enkel achteraan
en dan ja vooraan als je op een borduur rijd met af draaien</p><p>als je traag genoeg rijd is het geen probleem</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD