rijden op gas
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2009 18:52 #49500
door Gerard Goes (GAST)
rijden op gas is gemaakt door Gerard Goes (GAST)
Hallo ik ben Gerard en rij sinds kort in een geweldig mooie amazon uit 67.
Er zit een gas installatie in deze auto en rijdt echt geweldig maar nu is mijn vraag, kan ik altijd en alleen op gas rijden of moet ik ook af en toe op benzine rijden?
bedenk ik meteen een 2e vraag want ik heb eergisteren geprobeerd om op benzine te starten maar dat lukte niet hoe zou dit kunnen komen?
Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
Groeten Gerard.
Er zit een gas installatie in deze auto en rijdt echt geweldig maar nu is mijn vraag, kan ik altijd en alleen op gas rijden of moet ik ook af en toe op benzine rijden?
bedenk ik meteen een 2e vraag want ik heb eergisteren geprobeerd om op benzine te starten maar dat lukte niet hoe zou dit kunnen komen?
Ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
Groeten Gerard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 19:21 #93128
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic rijden op gas
<p>over 't algemeen wordt aangeraden om af en toe ook eens op benzine te rijden. dit om uitdroging van pakkinkjes en slangen etc. te voorkomen. bovendien verouderd de benzine in je tank ook en is 't goed om daar van tijd tot tijd eens wat "verse" bij te gooien.</p><p>niet starten op benzine: kan vele oorzaken hebben.</p><p>eerst maar ff goed doorstarten, hele carburateur is na omschakelen leeg en moet eerst volgepompt worden met benzine. </p><p>vertel eerst eens wat meer over wat hij wel en niet doet.</p><p>als hij b.v. op LPG loopt is er dan wel over te schakelen naar benzine?</p><p> </p>
Groet, Hans
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 20:35 #93127
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic rijden op gas
<p>Ik rij nu al 10 jaar uitsluitend op lpg. Op benzine loopt hij nu echt waardeloos maar waarvoor zou ik dat nu goed willen hebben?</p><p>Op vakantie naar Frankrijk, Engeland (met de caravan)en zeker in Nederland is LPG zat te krijgen.</p><p>Voor apk hoeft de auto uitlsluitend op de hoofdbrandstof te kunnen rijden.</p><p>Mocht je hem 's morgens op benzine willen starten kun je hem het beste op benzine wegzetten zodat je zeker weet dat de carburateur gevuld is. Maar op lpg starten gaat toch ook goed? Ook bij lage temperaturen hoor.</p><p>gr marcel amazon 1966</p>
Amazon Combi '66
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2009 21:14 #93126
door Gerard Goes (GAST)
Beantwoord door Gerard Goes (GAST) in topic rijden op gas
@Hans om eerlijk te zijn heb ik een paar keer geprobeerd te starten en in mijn onzekerheid ben ik gestopt maar ik begrijp dat je dat echt even door moet proberen om alle benzine goed door de leidingen en carburateur te laten gaan dus zal ik dit morgen vroeg gaan proberen en als dat niet lukt ga een stuk op gas rijden en dan over op benzine, kijken wat ie dan doet maar in ieder geval erg bedankt jullie snelle reactie.
ik zal laten weten wat ie doet op beide opties.
groet.
ik zal laten weten wat ie doet op beide opties.
groet.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-09-2009 10:25 #93125
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rijden op gas
<p>Doet de klep die of het gas toevoer of benzine toevoer regelt het wel. Hij kan door een slecht contact wel is blijven hangen op gas en dan kun je op benzine starten wat je wil maar dan hij laat dan toch echt geen benzine door. Je kunt dit testen door je contact aan te zetten en met de schakelaar te spelen, hoor je een klik (misschien ff met 2 man checken) dan is het relais goed en dus de klep ook. Volgende stap is, haal de benzine slang van de carburateur doe het uiteinde in een fles, liefst een gaatje in de dop boren en daar de slang doorheen (er komt als de pomp goed een behoorlijke straal uit). Zet het contact aan schakelaar op benzine en starten maar, de 2 man houd de fles vast en zal zien of er benzine ingepompt wordt. Is dit zo dan kun je de oorzaak gaan zoeken in de carburateur. Komt er geen benzine uit dan het benzine filter wegnemen (zit voor de benzinepomp) en vervangen. Je zal zien dat er dan benzine uit de leiding loopt, als dit niet zo is dan is de benzineleiding verstopt. Enige remedie is dus hele leiding vervangen. Zoek wel naar de oorzaak van de verstopte leiding want dit kan ook aan de tank liggen. Als deze inwendig verroest is blijf je etteren met het rijden op benzine. Het mooiste is dan tank vervangen voor een nieuwe of deze laten reinigen en inwendig laten coaten.</p>
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-09-2009 16:51 #93124
door Gerard Goes (GAST)
Ik heb van het weekend wederom geprobeerd om op benzine te rijden en nu ging het in 1 keer goed.
Ik was de vorige keer dus te onzeker en was te snel gestopt. In ieder geval weet ik nu dat de auto op beide brandstoffen fantastisch rijdt.
Groet Gerard.
Ik was de vorige keer dus te onzeker en was te snel gestopt. In ieder geval weet ik nu dat de auto op beide brandstoffen fantastisch rijdt.
Groet Gerard.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-09-2009 19:32 #93123
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic rijden op gas
<p>mooi zo!</p><p>leuk dat je dit nog even hebt teruggekoppeld; er zijn naar mijn menig te veel topics met een "open einde"!</p>
Groet, Hans
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-09-2009 23:39 #93122
door René Minnebo (GAST)
<p>Gerard,</p><p> </p><p>heb je tijdens het rijden al is geswitched van brandstof, dus van gas naar benzine en andersom. Moet je zeker een keer gedaan hebben want het overkomt je echt een keer dat je gas op is en je op benzine verder moet.</p>
- Gerard Goes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2009 10:00 #93121
door Gerard Goes (GAST)
@ Rene, Ja ik heb in 1e instantie geprobeerd om op benzine te starten en dat ging, na een beetje aanhouden sloeg mn schatje aan. Daarna heb ik ongeveer 30 km op benzine gereden en toen al rijdend over op gas en terug en dat gaf geen problemen. Gelukkig had ik een paar dagen daarvoor op Discovery channel naar wheeler dealer gekeken en daar zag ik dat je de schakelaar eerst in het midden moet zetten en wanneer de carburateur leeg is over zetten op de andere brandstof, want wist ik niet....... Dus vooralsnoggaat het allemaal redelijk lekker al start ze wel wat lastiger op benzine maar dat zal ook komen doordat ik geen choke heb gebruikt.
Groet G.
Groet G.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-09-2009 14:58 #93120
door René Minnebo (GAST)
En van gas naar benzine gewoon de knop in 1 keer doordrukken naar benzine. Overschakelen alleen maar doen als het kan dus niet in een tunnel ofzo want als ie niet pakt ben lekker zuur. Ik doe het of als ik stilsta meestal thuis of op de snelweg met een vluchtstrook. You never now.