Kenteken
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 19:42 #49465
door Rik Noorman (GAST)
Kenteken is gemaakt door Rik Noorman (GAST)
Hallo,
ik weet dat ik dit eigenlijk in het te koop draadje moet zetten, maar ik denk dat ik hierlangs meer mensen bereik.
Ik ben na veel wikken en wegen toch mijn 164 project aan het afmaken, maar heb nog een donorvolvo staan waar een kenteken opzit met LPG. Is er iemand die interesse heeft in het kenteken?
Zo niet dan vernietig ik het kenteken.
Je kunt per mail of telefonisch contact opnemen met mij.
Laat het even weten via dit forum.
Met vr. gr. Rik Noorman
ik weet dat ik dit eigenlijk in het te koop draadje moet zetten, maar ik denk dat ik hierlangs meer mensen bereik.
Ik ben na veel wikken en wegen toch mijn 164 project aan het afmaken, maar heb nog een donorvolvo staan waar een kenteken opzit met LPG. Is er iemand die interesse heeft in het kenteken?
Zo niet dan vernietig ik het kenteken.
Je kunt per mail of telefonisch contact opnemen met mij.
Laat het even weten via dit forum.
Met vr. gr. Rik Noorman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2009 20:17 #93261
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Kenteken
Ik zou het kenteken niet vernietigen maar een kopie maken en het origineel opsturen naar Veendam RDW anders blijft dit altijd op je naam staan. Van hun krijg je een vrijwaring.
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2009 22:51 #93260
door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Kenteken
Hee René,
Dat weet ik, maar misschien kan ik nog iemand gelukkig maken met een kenteken met lpg.
Over twee weken ga ik hem nar de rdw sturen.
Bedankt voor de tip trouwens!
Dat weet ik, maar misschien kan ik nog iemand gelukkig maken met een kenteken met lpg.
Over twee weken ga ik hem nar de rdw sturen.
Bedankt voor de tip trouwens!
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 13:52 #93259
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Kenteken
<p>Ik denk ,dat het niet de bedoeling van de de nieuwe eigenaar zal zijn het aldus verworven kentenbewijs slechts boven zijn bed te hangen.Het omkatten van autos is strafbaar.Het is zelfs een MISDRIJF.!!!!Een latere eigenaar van een dergelijk voertuig krijgt bij ontdekking door de overheid (denk aan een steekproef door een rdw ambtenaar bij de apk!) te maken met verbeurdverklaring van zijn auto.Hij kan verhaal gaan halen bij degene die hiervoor verantwoordelijk is.Sterkte gewenst!!!</p><p>Bij mijn aankoopadvieskeuringen heb ik adspirant-kopers voor het bovenstaande al een verhoudingsgewijs vrij groot aantal keren kunnen behoeden voor bovengenoemde risicos.Denk niet dat deze autos uitsluitend door particulieren worden aangeboden.Kijk goed naar chassisnummers en voel ook aan de achterkant van de plaats waar het nummer is aangeslagen.Daar neemt men vaak niet de moeite om het bedrog weg te werken.</p><p> </p><p> </p>
29-09-2009 18:55 #93258
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kenteken
<p>Hoi Rik!</p><p>Ik denk dat je het goed bedoelt en iemand uit de club wilt helpen, maar ik zou het advies van Niek toch zeer serieus nemen.</p><p>Uiteindelijk is niemand gebaat bij fraude!</p>
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- Rik Noorman (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 19:25 #93257
door Rik Noorman (GAST)
Beantwoord door Rik Noorman (GAST) in topic Kenteken
Bedankt voor de informatie, ik was hiervan niet op de hoogte.
Ik zal de platen naar de rdw sturen.
bedankt.
Ik zal de platen naar de rdw sturen.
bedankt.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-09-2009 12:34 #93256
door René Minnebo (GAST)
<p>Toch ben ik het niet helemaal eens dat je mensen dupeert, als je een wagen koopt die geen kenteken heeft en er is iemand die alles heeft ook een uitgeslepen chassis nr en dit wordt goed uitgevoerd en de RDW ziet het niet dan is er geen haan die ernaar kraait. Het moet natuurlijk wel om hetzelfde type en model gaan van bijna hetzelfde bouwjaar.</p><p> </p><p>Ga je een niet oldtimer voorzien van een kenteken van een wel oldtimer en dan doel ik op belastingvrij rijden dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig.</p><p> </p><p> </p>
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-10-2009 10:36 #93255
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Kenteken
<p>Omkatten is gewoon verboden en terecht, want het is, ook als het niet ontdekt wordt, bedrog. Er zijn bendes die goud verdienen aan het omkatten van gestolen auto's. Wie zo'n auto (al dan niet onwetend) koopt krijgt een andere auto dan op het kenteken staat. De historie (soms medebepalend voor de waarde van een klassieker) klopt niet meer. En bij latere ontdekking is een onwetende eigenaar gedupeerd. Zie de opmerking van Niek. Hier moet je je verre van houden.</p><p> </p>
02-10-2009 19:45 #93254
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Kenteken
<p>Nou ja, sorry hoor! </p><p>Met die logica van René is het stelen van een rolletje snoep ook niet zo erg? Of maakt het uit of je het steelt van een kleine zelfstandige of van een grootgrutter?</p><p>Glijdende schaal heet dat. En je zadelt al helemaal niet een ander op met je fraude zoals Rudolf gelukkig stelt.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 08:28 #93253
door René Minnebo (GAST)
<p>Ik kan iemand die heeft een combi uit amerika laten komen zonder papieren maar wel keihard, hij had zelf een een rotte combi ook import. De RDW heeft destijds in die rotte combi (toen nog niet rot natuurlijk) een nieuw nr ingeslagen op de rechtervoorbalk en dit staat ook in de papieren(nabij de ophanging oftewel het hondebot) Met de conversie heeft hij toen het oude nr zelf opnieuw ingeslagen in de import combi en het oude nr wat naast de kachelkraan zit weggeplamuurd en alles weer netjes gespoten. Er is niets met de wagen gebeurd dus ook geen schade of van 2 wagens 1 maken.</p><p>De wagen wordt elke keer weer netjes goedgekeurd</p><p> </p><p>Dus wat is dan het probleem, niets in mijn ogen alleen de RDW passeer je op deze manier.</p><p> </p><p>Waar ik wel moeite mee heb is dat men schadewagens (voor of achterkant afslijpen) gaan voorzien van ander kenteken, want dan heb je het over veiligheid.</p><p> </p><p> </p>