Wat vinden jullie hier van?
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2010 17:29 #94015
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
<span id="postmessage_631517"><span class="postbody">Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.
Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</span></span><div style="DISPLAY: none" id="preview_box_631517"></div><div style="TEXT-ALIGN: right; DISPLAY: none" id="post_631517" class="gen"><textarea style="WIDTH: 100%" id="posttext_631517" class="post" onkeyup="AJAXPostEditkeyUp(event, 631517)" rows="15" cols="35">Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</textarea><textarea style="DISPLAY: none" id="orig_posttext_631517" rows="1" cols="1">Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</textarea>
<input class="liteoption" onclick="AJAXEnlargePostArea(631517);return false;" type="button" value=" + " /> <input class="liteoption" onclick="AJAXShortenPostArea(631517);return false;" type="button" value=" - " /> <input class="liteoption" onclick="AJAXEndPostEdit(631517, -1);return false;" type="button" value="Opslaan" /> <input class="liteoption" onclick="AJAXCancelPostEdit(631517);return false;" type="button" value="Annuleer" /> <a class="gen" href="posting.php?mode=editpost&p=631517">Schakel naar het hele bewerkingformulier </div><span class="postbody"></span><span id="editmessage_631517" class="gensmall"></span>
Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</span></span><div style="DISPLAY: none" id="preview_box_631517"></div><div style="TEXT-ALIGN: right; DISPLAY: none" id="post_631517" class="gen"><textarea style="WIDTH: 100%" id="posttext_631517" class="post" onkeyup="AJAXPostEditkeyUp(event, 631517)" rows="15" cols="35">Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</textarea><textarea style="DISPLAY: none" id="orig_posttext_631517" rows="1" cols="1">Gister naar Breda geweest om naar de groene 245 te kijken, hij zag er redelijk goed uit maar technisch moest er wel wat aan gebeuren. Ondanks dat de eigenaar 500 euro onder zijn bodemprijs ging zitten (dit was 5500 euro) heb ik het niet gedaan.Ik ben ook naar een witte ex Amerika import wezen kijken en deze was technisch op en top, harde auto alleen jammer van de te ver doorgepoetste lak en de krassen en deukjess in de auto. Maar dit is wel een potentiele kanshebber want er zit een lading plaatwerk bij, hemelbekleding, vloerbedekking en een motorblok bij. Ik heb er 500 euro af weten te lullen dus ik denk dat deze het gaat worden.</textarea>
<input class="liteoption" onclick="AJAXEnlargePostArea(631517);return false;" type="button" value=" + " /> <input class="liteoption" onclick="AJAXShortenPostArea(631517);return false;" type="button" value=" - " /> <input class="liteoption" onclick="AJAXEndPostEdit(631517, -1);return false;" type="button" value="Opslaan" /> <input class="liteoption" onclick="AJAXCancelPostEdit(631517);return false;" type="button" value="Annuleer" /> <a class="gen" href="posting.php?mode=editpost&p=631517">Schakel naar het hele bewerkingformulier </div><span class="postbody"></span><span id="editmessage_631517" class="gensmall"></span>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2010 21:14 #94014
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>hallo Sven</p><p>eerlijk gezegd vind ik deze auto ook verdacht omdat ook de details onder de kap niet 77 zijn , let maar op de kleine dingen.</p><p>maargoed het is theoretisch mogelijk om echt alles van een 92 om te bouwen , echter redelijk onwaarschijnlijk.</p><p>de prijs -kwaliteit is wel erg aantrekkelijk zo te zien maar ik durf het ook niet aan .</p><p>wat zijn eigenlijk de gevolgen als de overheid er achter komt dat het chassisnummer niet bij de auto past??</p><p>hoe doen ze dat eigenlijk , ik begrijp dat je een kompleet kentekenbewijs van voor 85 moet hebben (donorauto)</p><p>maar dan , zelf nummer inslaan is denk ik zichtbaar , zouden ze een kompleet chassis -deel inlassen??</p><p>maar dat is dan toch ook aan te tonen doordat er lasnaden zitten op plaatsen waar ze niet horen.</p>
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-01-2010 22:27 #94013
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
Hallo René B.
Nou ja, details, dat zijn er nogal wat. De rembekrachtiger met reservoir klopt niet. Het kleppendeksel was in 77 niet zwart geëloxeerd en had een andere dop. Ik kan het niet echt goed zien, maar het lijkt op een B19E blok, terwijl er in een 77er een B21 in de combi zou zitten.
Wat de overheid doet is simpel; men gaat ervanuit dat er sprake is van een misdrijf en de auto wordt in beslag genomen en vernietigd. Als je kunt aantonen dat je te goeder trouw bent, krijg je geen vervolging aan je broek. De auto ben je altijd kwijt. Eventuele kosten en schade zul je zelf op de verkoper moeten zien te verhalen.
Er zullen twéé overheidsinstanties aan je jas trekken: de RDW die verantwoordelijk is voor het kenteken en de registratie en Financiën die voor de houderschapsbelasting tekent. Dit valt in de categorie Economische Delicten; de straffen bij heling en ontduiking van belastingen zijn niet kinderachtig. Staat in ieder geval niet in verhouding, dacht ik zo maar.
Alles overbouwen, van achterlichtunits (zoals bij het voorbeeld) tot veiligheidsgordels en instrumenten is heel veel werk. Hoe "jonger" de auto is, des te meer werk als je het goed wilt doen. Alle snufjes moeten ook werken. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat hier is gebeurd.
Andere nummers in het chassis/de carrosserie kun je op verschillende manieren voor elkaar krijgen. Natuurlijk heb je een compleet kenteken nodig, maar meestal ook de donorauto. Het ligt er maar aan hoe hoog de kosten ten opzichte van de winst zijn. Ik heb wel Mercedessen doorgezaagd gezien waar een ander voorstuk met alle nummers erin aangelast werd. Zo'n 240 zit wat dat betreft niet zo moeilijk in elkaar. En bij een APK vallen dat soort dingen vaak niet op, omdat de lassen op plaatsen zitten waar je ze niet ziet, of zó weggewerkt dat je ze alleen maar met röntgenapparatuur oid kunt opsporen.
Maar je zou ook kunnen denken aan bijvoorbeeld de balk waar de nummers ingeslagen staan bij de oude -donorauto- te verwijderen en onder de nieuwe te zetten. Geen hond die het ziet. En je kunt de elektriek en bijna alle bekleding laten zitten.
Dit soort zaken zal best wat meer voor gaan komen omdat heet lucratief is redelijk comfortabel met een oudere Volvo te rijden en geen belasting te betalen.
Groet, Sven
Nou ja, details, dat zijn er nogal wat. De rembekrachtiger met reservoir klopt niet. Het kleppendeksel was in 77 niet zwart geëloxeerd en had een andere dop. Ik kan het niet echt goed zien, maar het lijkt op een B19E blok, terwijl er in een 77er een B21 in de combi zou zitten.
Wat de overheid doet is simpel; men gaat ervanuit dat er sprake is van een misdrijf en de auto wordt in beslag genomen en vernietigd. Als je kunt aantonen dat je te goeder trouw bent, krijg je geen vervolging aan je broek. De auto ben je altijd kwijt. Eventuele kosten en schade zul je zelf op de verkoper moeten zien te verhalen.
Er zullen twéé overheidsinstanties aan je jas trekken: de RDW die verantwoordelijk is voor het kenteken en de registratie en Financiën die voor de houderschapsbelasting tekent. Dit valt in de categorie Economische Delicten; de straffen bij heling en ontduiking van belastingen zijn niet kinderachtig. Staat in ieder geval niet in verhouding, dacht ik zo maar.
Alles overbouwen, van achterlichtunits (zoals bij het voorbeeld) tot veiligheidsgordels en instrumenten is heel veel werk. Hoe "jonger" de auto is, des te meer werk als je het goed wilt doen. Alle snufjes moeten ook werken. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat hier is gebeurd.
Andere nummers in het chassis/de carrosserie kun je op verschillende manieren voor elkaar krijgen. Natuurlijk heb je een compleet kenteken nodig, maar meestal ook de donorauto. Het ligt er maar aan hoe hoog de kosten ten opzichte van de winst zijn. Ik heb wel Mercedessen doorgezaagd gezien waar een ander voorstuk met alle nummers erin aangelast werd. Zo'n 240 zit wat dat betreft niet zo moeilijk in elkaar. En bij een APK vallen dat soort dingen vaak niet op, omdat de lassen op plaatsen zitten waar je ze niet ziet, of zó weggewerkt dat je ze alleen maar met röntgenapparatuur oid kunt opsporen.
Maar je zou ook kunnen denken aan bijvoorbeeld de balk waar de nummers ingeslagen staan bij de oude -donorauto- te verwijderen en onder de nieuwe te zetten. Geen hond die het ziet. En je kunt de elektriek en bijna alle bekleding laten zitten.
Dit soort zaken zal best wat meer voor gaan komen omdat heet lucratief is redelijk comfortabel met een oudere Volvo te rijden en geen belasting te betalen.
Groet, Sven
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-01-2010 22:38 #94012
door Sven Hakbijl (GAST)
Oh ja en nog een paar dingen: In 1977 was er volgens mij nog geen 5-bak in de 245. En met een KM. stand van boven de 2 ton moet je wel zeker van je zaak zijn wat betreft de motor. Als je hem zelf onderhoudt en rijdt is dat iets anders dan wanneer je hem van een onbekende zou kopen.
Ook kun je je afvragen waarom er gas inzit; de auto heeft ongeveer 7000 km per jaar gelopen. Als het gas er recent in is gebouwd, dus na de vrijstelling, OK.
Maar goed, we waren het er al over eens dat er hier iets niet helemaal klopt.
Ook kun je je afvragen waarom er gas inzit; de auto heeft ongeveer 7000 km per jaar gelopen. Als het gas er recent in is gebouwd, dus na de vrijstelling, OK.
Maar goed, we waren het er al over eens dat er hier iets niet helemaal klopt.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-01-2010 23:26 #94011
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>hallo Sven,,</p><p>je weet er nogal wat vanaf.</p><p>dit is voor mij een duidelijk verhaal , het risico op een aanvaring met de overheid is te groot en weegt niet op tegen de voordelen.</p><p>misschien is de aanschaf van een 145 veiliger , deze zijn allemaal oldtimer.</p>
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-01-2010 09:16 #94010
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>Je kan heel goed een originele 245 oldtimer vinden, als de buitenkant maar overeenkomt met het bouwjaar. Op deze site
www.volvo200.org/modellen/modellen.htm
staan per modeljaar (in Zweeds en NL) de motoren, en veranderende kenmerken zoals bumpers, spiegels, etc. Wat ook makkelijk te zien is en lastiger 'om te bouwen' zijn de achterlichten en de ventilatieopeningen onder de voorruit.</p><p>Verschil tussen de laatste 'belastingvrije' jaren 85-86 en de nieuwere wordt erg klein, daar liggen goeie kansen voor de administratieve verjongingsbranche.</p><p> </p><p>De motor in die laatste is een standaard B200/230F.</p>
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-01-2010 20:30 #94009
door Sven Hakbijl (GAST)
Ik ben het met Marc eens dat er best nog originele en betrouwbare 245's te vinden zijn. We hebben hier nu wel net een paar uitersten gezien. Je moet er alleen misschien wat meer tijd insteken om een betrouwbare te vinden. Maar met de site die Marc ons aan de hand doet is dat weer wat makkelijker. Als je een 245 mooi vindt, zou ik me zeker niet laten ontmoedigen! Ik vond het altijd erg fijne en betrouwbareauto's en zoals ik al schreef, heb ik er veel kilometers met erg veel plezier in gemaakt. Persoonlijk vind ik de modellen t/m 1978 de mooiste, met die ronde koplampen. Maar smaak is héél persoonlijk.
Daarom: Succes met zoeken!
Daarom: Succes met zoeken!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-01-2010 23:14 #94008
door René Minnebo (GAST)
<p>Ik heb er niets op tegen als een oldtimer is geupdated met onderdelen van een jonger model, mits het goed gedaan is. even voor de duidelijkheid wel met een origineel kenteken, dus enkel maar puur het uiterlijk, techniek en het interieur.</p><p> </p><p>Ik ben niet zo'n originaliteits freak, en wat is nou origineel en hoe hou je een auto origineel.............niet dus. Nieuw kopen en gelijk wegzetten in de garage en niet mee rijden, dan blijft ie origineel maar wie doet dat nou. Dus origineel moet je ruim zien. Een leek kun je d'r in ieder geval een hak mee zetten een purist niet, dus die zal nooit mijn auto kopen, ik verspil daar eigenlijk ook mijn tijd niet aan. Het is take it or leave it. Oftewel je ziet wat in een auto of niet.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2010 19:05 #94007
door René Minnebo (GAST)
<p>Mensen,</p><p>Ook de witte 245 gaat niet door, mede door het verhogen van de prijs die we waren overeen gekomen, de verkoper ging zomaar 200 euro omhoog. Maar ook mede door de prijs en kwaliteit verhouding van de 2 serie in zijn geheel.</p><p>Het wordt dus geen 2 serie, althans als er 1 op mijn pad komt en die bevalt dan wel. Maar ik heb ook is gekeken naar de 740 estate. dit vond ik altijd een spuuglelijke auto en zeker de sedan (de sedan eigenlijk nog steeds) maar de estate begin ik steeds meer en meeer te waarderen. </p><p>En wat schetst mijn verbazing deze liggen qua prijs zeer vriendelijk in de markt en zeker de nog net niet belastingvrije serie. Ik heb er 2 op de korrel, beide import waarvan 1 uit CH en de ander ??????? . De 1 heeft de automaat met OD en de ander een 5 bak, dit is overigens een 2 ltr turbo met intercooler en alle toeters en bellen.</p><p>1 jaar op benzine rijden en wegenbelasting betalen en dan de gastank erin laten zetten en ik hou nog geld over van de opbrengst van mijn amazon combi.</p>
06-01-2010 19:57 #94006
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wat vinden jullie hier van?
Gaat een turbo in de 2-serie / 7-serie eigenlijk wel goed samen met LPG?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )