Wat vinden jullie hier van?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2009 23:20 #49312 door René Minnebo (GAST)
Wat vinden jullie hier van? is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p> link.marktplaats.nl/281934759 of deze</p><p> </p><p> </p><p> link.marktplaats.nl/304498858 </p><p> </p><p>Wil toch eigenlijk wel iets groter dan mijn ama combi en stuurbekrachtiging en automaat staan hoog op het verlanglijstje.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2009 08:56 #94034 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>Veel geld, maar als alle rekeningen erbij zijn rond de 5500 waard? </p><p>De groene heeft een amerikaanse kop, terwijl de auto volgens de RDW een nederlandse auto is!</p><p>De grijze is een import: vanaf 1990 in Nederland! Daar moet je in ieder geval een klassiek kenteken op aanvragen.</p><p>Ik ben zelf niet zo weg van de 6cilinder, maar volgens ingewijden zou hij betrouwbaar moeten zijn.</p>

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2009 16:27 #94033 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>Die groene is redelijk verbouwd naar een latere 245 of 240 kun je zien aan het dashboard en de amerikaanse kop die is er denk ik nav smaak d'r op gezet. Maar dat doe geen afbreuk aan het geheel. Echter de prijs is aan de stevige kant zeker voor de zilvere die toch wel een deukje en een plekje heeft. </p><p> </p><p>De eigenaar van de groene is nog op vakantie en naar de eigenaar van de zilveren 265 ga ik binnenkort naar toe, Maar eerst heb ik nog een afspraak in Uitgeest bij een beige 245 echter zonder gas maar wel een plaatje om te zien.</p>

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-12-2009 11:48 #94032 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Wat vinden jullie hier van?
Chassisnummers heel goed (laten ) controleren op originaliteit!!!

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
24-12-2009 23:04 #94031 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Wat vinden jullie hier van?
<p>Auto's van na 1986 worden niet meer belasting vrij. Hou bij aanschaf daar wel rekening mee. Ik zal zelf voor die van 1978 gaan.</p><p> </p><p>cees</p><p> </p>

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2009 23:29 #94030 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
Hallo Ren&eacute;
Afgezien van het feit dat het idd een beetje veel geld is voor deze autoos, vooral die verbouwde 245, vind ik nog het volgende:
Bij de V6 zou je de papieren van de restauratie moeten kunnen inzien. Een veel voorkomend euvel zijn dichtgeslibde oliekanaaltjes in de koppen, die daar niet tegen kunnen. Komt vaak door mensen die het niet zo nauw nemen met de interval voor het verwisselen van het oliefilter. De koppen zouden dus gereviseerd moeten zijn. Voor de rest zou ik net als Niek zegt, goed naar de nummers kijken: Past het blok bij de auto? Er zijn een paar types geweest. Waarom zit er met deze KM-stand gas in? Immers, omgerekend zou de auto minder dan 7000km per jaar hebben gereden. Als het gas erin is gekomen n&aacute;dat de auto 25 jaar werd is het te begrijpen.
Bij de 4-cilinder; een B21 was een heel betrouwbare motor. Hij was echter niet de stilste op de snelweg met 130. Ik heb er met &eacute;&eacute;n dik 4 ton door heel Europa gereden. Dingen die wel voorkomen bij een ruwere rijstijl zijn kantelende zuigers en lekkende klepgeleidingen. En denk eraan dat deze motor een distributieriem heeft die &eacute;cht tegen de 100.000 km &oacute;f na 5 jaar vervangen moet worden! Bij een 245 DL was een overdrive geen optie; bij de GL wel. Een 245 heeft ook een iets kortere achteras als een 244.
Bij de carrosserie zijn een paar plekjes waar je op moet letten: De achterklep: de onderste hoeken van het raam. Dan bij de achterdeuren: daar is een haakse hoek waar de dorpel overgaat in de ronding van het spatbord, zeg maar. Als er veel met (zware) aanhangers is gereden, zitten daar vaak kleine scheurtjes en die roesten. Als die scheurtjes er zitten, zitten er aan de binnenkant in de laadruimte ter hoogte van de bevastigingspunten van de trekhaak ook vaak scheurtjes; meesall in de hoeken tussen wielkast en bodem.
De dorpels aan de onderkant, waar de bodemplaat tegen de dorpel komt, moet je ook even kijken. En natuurlijk de spatbordranden aan de binnenkant, vooral achter.
Bij een station loont het ook de moeite om te kijken naar de achtervering omdat wanneer hij te slap is -de auto heeft nogal wat overhang achter- je dit direct merkt aan het sturen.
De techniek van de 245 van 1978 is niet eens zo heel erg verschillend van een Amazon; onderhoud is allemaal heel goed te doen. Ben benieuwd naar wat je keuze wordt.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-12-2009 20:45 #94029 door René Minnebo (GAST)
<p>Hoi Sven,</p><p> </p><p>Bedankt voor de info.</p><p> </p><p>De 265 is bij mij uit de picture, maar de groene 245 niet, ondanks dat deze een kenteken heeft van 78 maar hij blijkt jonger te zijn. Het is een amerikaan dus dat verklaard de front maar het interieur is van een polar uit 1994. Mij maakt het niet uit of deze nu origineel is of niet als alles qua papierwerk maar klopt en de auto maar hard is. </p>

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2009 10:40 #94028 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wat vinden jullie hier van?
Als de RDW als datum eerste toelating 26-01-1978 opgeeft dan is dat ook zo hoor. Als de auto desondanks jonger blijkt te zijn, dan is er <strong>zeer</strong> waarschijnlijk sprake van een o<strong>mgekatte </strong>amerikaan. Ik zou m'n vingers er niet aan branden!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Sven Hakbijl (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2009 18:44 #94027 door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic Wat vinden jullie hier van?
Hallo Ren&eacute;
Toch ben ik het met Tom eens dat het kenteken wel zou moeten kloppen. Een jongere auto dan op kenteken staat? Hoe zou je dat nou verklaren? En de kleur is eigenlijk ook al niet echt amerikaans. Moet toch minimaal overgespoten zijn. Eigenlijk is elke verklaring bij voorbaat al verdacht! Stukken met oudere voertuignummers ingelast? En als je de datum op het kenteken niet kunt vertrouwen, hoe kun je dan de opgegeven datum wel vertrouwen? Zelfs als de auto hard is en niet al te slecht loopt, zou ik toch ook met Tom's laatste woorden willen eindigen: Ik zou mijn vingers er niet aan branden!
Succes met je beslissing, Sven

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-12-2009 19:51 #94026 door René Minnebo (GAST)
<p>Die discussie met voertuignummers die niet kloppen qua jaar v/d auto is al is gevoerd en die ga ik niet nog is aan. Als de auto aan de hand van APK elk jaar netjes gekeurd is, dan zijn de papieren ook ok&eacute;. Goed, dat het modeljaar niet overeen komt met het kenteken kan ik niets aan doen. De RDW heeft dit nu eenmaal geaccepteerd en dan zie ik het probleem niet.</p><p> </p><p>En mijn schoonvader heeft een 145 ook donkergroen en dat is ook zijn originele kleur en ook uit Amerika.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD