Kampeerweekend
- Joan Tacx
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-03-2010 18:24 #94834
door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic Kampeerweekend
Hallo allemaal,
Ik zag deze discussie en ik wou even reageren. Ik heb al twee keer mee mogen helpen aan het opzetten van een kampeerweekend.
Ik heb daar ook de kosten gezien, even een vergelijking.
5 jaar geleden had je een feesttent voor 1200,00 je moest de tent wel zelf opzetten.
Nu betaal je al gauw 3000,00.
Dan zijn de eisen van de brandweer ook toegenomen.
Vroeger mocht je met een warmte kanon (gasvlam) de tent verwarmen.
Tegenwoordig (vanwege veiligheid) geavanceerde verwarming, je bent dan duurder uit.
Vroeger was noodverlichting in de tent niet nodig, nu wel reken maar uit.
Nu moet de afstand tussen de caravans groter zijn dan vroeger, dus meer ruimte = meer geld.
Vroeger zij een camping eigenaar nog wel eens, ik heb wel een veld vrij dat kunnen jullie voor een lage prijs
kunnen gebruiken.
Tegenwoordig moet je al naar een evenementen terrein en daar willen de gemeentes vaak ook wat voor hebben.
Dat er dit jaar en vorig jaar verschil zit, kan ook te maken hebben met de locatie.
Gewilde locaties of regio's zijn vaak duurder.
Helaas ontkomen we daar niet aan.
Iedereen die het organiseert wil ook voor zo'n laag mogelijke prijs het kampeerweekend organiseren.
Want hoe lager de prijs = hoe meer mensen = (vaak) hogere omzet van de bar.
En daar kunnen weer activiteiten tijdens het kampeerweekend georganiseerd worden.
Ik wil afsluiten met de tekst.
Laten we er met z'n allen er weer een geweldig weekend van maken.
Tot dan, regio Oost zet hem op !
(PS je kan al inschrijven hoor)
Joan
Ik zag deze discussie en ik wou even reageren. Ik heb al twee keer mee mogen helpen aan het opzetten van een kampeerweekend.
Ik heb daar ook de kosten gezien, even een vergelijking.
5 jaar geleden had je een feesttent voor 1200,00 je moest de tent wel zelf opzetten.
Nu betaal je al gauw 3000,00.
Dan zijn de eisen van de brandweer ook toegenomen.
Vroeger mocht je met een warmte kanon (gasvlam) de tent verwarmen.
Tegenwoordig (vanwege veiligheid) geavanceerde verwarming, je bent dan duurder uit.
Vroeger was noodverlichting in de tent niet nodig, nu wel reken maar uit.
Nu moet de afstand tussen de caravans groter zijn dan vroeger, dus meer ruimte = meer geld.
Vroeger zij een camping eigenaar nog wel eens, ik heb wel een veld vrij dat kunnen jullie voor een lage prijs
kunnen gebruiken.
Tegenwoordig moet je al naar een evenementen terrein en daar willen de gemeentes vaak ook wat voor hebben.
Dat er dit jaar en vorig jaar verschil zit, kan ook te maken hebben met de locatie.
Gewilde locaties of regio's zijn vaak duurder.
Helaas ontkomen we daar niet aan.
Iedereen die het organiseert wil ook voor zo'n laag mogelijke prijs het kampeerweekend organiseren.
Want hoe lager de prijs = hoe meer mensen = (vaak) hogere omzet van de bar.
En daar kunnen weer activiteiten tijdens het kampeerweekend georganiseerd worden.
Ik wil afsluiten met de tekst.
Laten we er met z'n allen er weer een geweldig weekend van maken.
Tot dan, regio Oost zet hem op !
(PS je kan al inschrijven hoor)
Joan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Bakker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-03-2010 00:06 #94833
door Hans Bakker (GAST)
Beantwoord door Hans Bakker (GAST) in topic Kampeerweekend
<p>Zuid-West organiseerde in 2008 het LKW in Burgh-Haamstede volgens de inmiddels onstane traditie om rondom de Hemelvaartsdag een viertal dagen met een aantal gelijkgestemden te kamperen. Iedere dag gezellig ontbijt in de tent en op de zaterdagavond een gezamenlijke maaltijd eveneens in de grote tent. De prijs was toen 95 euro voor 2 personen en de kinderen waren gratis. Nu twee jaar later is dit bedrag dus opgelopen naar 130 euro voor 2 personen met 2 kinderen en dan nog 30 euro erbij voor de gezamenlijke maaltijd op de zaterdag.</p><p>Dat de kosten oplopen is normaal, maar wanneer er zoals vorig jaar in Alkmaar en dit jaar in Papendal voor een evenemententerrein wordt gekozen nemen de kosten zeer behoorlijk toe. Op een camping zullen de totale kosten veel lager zijn is mijn ervaring. Ik ben ook lid van de VW-busclub en daarmee hebben wij in 2009 gestaan op een camping in Enkhuizen en Hellevoetsluis en wij betaalden hiervoor 12,50 euro per bus per nacht, inclusief de stroomvoorziening. Te betalen per bus ongeacht of het 1, 2, 3 of 4 personen waren. Wij stonden daar met respectievelijk 400 en 200 bussen. Eten en drinken moest ieder voor zichzelf regelen.</p><p>Je kunt ook net zoals bij Zuid-West bijvoorbeeld de kosten drukken door mee te helpen met het opbouwen en afbreken van de tent. Eventueel te vinden sponsors zijn natuurlijk ook mooi meegenomen. Bij lage inschrijfkosten zal het aantal deelnemers groter zijn en meer deelnemers betekent meer inkomsten en een hogere omzet in de tent. Dat betekent dan ook meer inkomsten om er zodoende financiëel beter uit te komen.</p><p>Een gevaar bij hogere inschrijfkosten is dat er minder deelnemers zouden kunnen komen en je zit toch voor dezelfde onkosten. Komen er nu zoals de laatste jaren gebruikelijk was geen 120 eenheden maar bijvoorbeeld 90, dan komt er ook ruim 4000 euro minder binnen dan de verwachting zal zijn.</p><p>Vriendelijke groet,</p><p>Hans Bakker uit Den Haag</p><p> (U weet wel die stad met als symbool een ooievaar. Hoog op de poten en een grote bek.)</p>
09-03-2010 12:57 #94832
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Kampeerweekend
<p>Bekijk het van de zonnige kant zou ik zeggen........</p><p>Ik zou niet weten waar ik met mijn gezin voor 160 euro 4 dagen kan verblijven en nog een BBQ erbij krijg. Dus laten we het nu positief bekijken en niet vallen over een paar tientjes meer of minder op een lang weekend.</p><p>Voor de mensen die dit jaar gaan wens ik iedereen heel veel plezier! Papendal is een prachtige omgeving met volop mogelijkheden om bezienswaardigheden te bezichtigen, te wandelen of lekker een eindje te gaan rijden met de Volvo.</p><p> </p>
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 20:36 #94831
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Kampeerweekend
<p>Als laatste wil ik ook even reageren op de kostenverhoging van het kampeerweekend 2010.</p><p>In de eerste plaats kiezen we zelf voor een weekend rond hemelvaart, in deze periode is er geen camping die op de Volvo club zit te wachten, ze zijn toch volgeboekt, met andere woorden volle mep betalen.</p><p>Dan de prijs van 65 euro pp, je moet kijken wat je er voor terug krijgt in de vorm van 4 dagen Volvo plezier met heel veel gratis. Je kunt ook zeggen dat de afgelopen jaren de deelnemers prijs erg goedkoop was, dat is mooi maar is niet altijd mogelijk, zeker niet als je zelf een camping moet inrichten.</p><p>Ik kan u verzekeren dat Regio-Oost zijn uiterste best heeft gedaan om de prijs zo laag mogelijk te houden, en u 4 dagen zal vermaken zoals u dat van ons gewent bent.</p><p>Vriendelijke groeten Kees Vos, penningmeester Regio-Oost </p>
- Hans Bakker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-03-2010 22:33 #94830
door Hans Bakker (GAST)
<p>Is hiermee de discussie over de kosten van het LKW <em><strong>door Kees Vos</strong></em> gesloten???</p><p>Groet,</p><p>Hans Bakker</p><p>.</p>
- Tonny Slingerland (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2010 15:15 #94829
door Tonny Slingerland (GAST)
Beantwoord door Tonny Slingerland (GAST) in topic Kampeerweekend
<p>Hans,</p><p>Vraag je je nu werkelijk af of de discussie over de kosten van het kampeerweekend is gesloten.</p><p>Wat denk je zelf? Het lijkt mij wel !!! Dat eeuwige gezeik over een paar tientjes</p><p>Niemand kan jou er blijkbaar van overtuigen dat de dingen heden ten dagen duurder worden en dat de eisen die gesteld worden aan een dergelijk evenement aangescherpt worden. Dat dat vervolgens ook weer kostenverhogend werkt is wel duidelijk.</p><p>De locatie, voorzieningen, voorschriften etc. zijn in iedere regio anders en daar hangt klaarblijkelijk een ander kostenplaatje aan. Wees blij dat er nog locaties zijn waar wij met zoveel leden en onze ' vervuilende' klassiekers terecht kunnen.</p><p>Groet, André</p>
- Hans Bakker (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-03-2010 19:55 #94828
door Hans Bakker (GAST)
<p>Heer Boer</p><p>Als u dit <em><strong>"dat eeuwig gezeik over een paar tientjes"</strong></em> en als u denkt dat ik geen weet heb van kosten die stijgen kan ik u meedelen dat ik er tenminste over nadenk en mij zorgen maak over een <strong>eventueel</strong> teruglopend aantal deelnemers.</p><p>Ik heb de laatste vier jaar steeds met veel genoegen deelgenomen aan het Landelijk Kampeerwekend en zal dat nog lang willen blijven doen. Ieder jaar was er een in verhoging van het inschrijfgeld van 5 of 10 euro. Nu gaan het van 95 naar 160 euro en dat noem ik, omdat ik kostenbewust ben, een zeer forse stijging. </p><p><strong>En nu hou ik er over op.</strong></p><p>De mazzel, Hans Bakker</p><p> </p><p> </p>
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-03-2010 10:14 #94827
Discussie gesloten!
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-03-2010 11:54 #94826
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Kampeerweekend
De heer Andre Boer maakt kennelijk de dienst uit op dit forum!
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2010 07:21 #94825
<p>Niek, laat mij nou in die waan.</p><p>groet, André</p>