APK keuring

• Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2010 12:30 #96050 door
Beantwoord door in topic APK keuring
<p>Leuk om de andere kant van het verhaal te horen.</p><p>'Garage Naam Verwijderd' lijkt me een keurig bedrijf! </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Pieter Singelenberg (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2010 18:28 #96049 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic APK keuring
ik ben nu toch wel benieuwd naar de reactie van de heer van Loon.....

• M.M. van Loon (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2010 10:26 #96048 door M.M. van Loon (GAST)
Beantwoord door M.M. van Loon (GAST) in topic APK keuring
<p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Terug van vakantie, wil ik toch nog even terugkomen op de heer van V, en het volgende te willen vermelden, ondanks het feit of dit allemaal wel zin heeft, te laten weten, dat ik helemaal geen agressief persoon bent, en me al helemaal niet agressief had opgesteld tegen deze man. Ik had hem alleen medegedeeld, dat ik het bedrag een hoop geld vond, maar dat mocht ik zeker niet zeggen. Maar dat ik niet meer bij hem terug zal komen mocht ik blijkbaar ook al niet zeggen.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Ik was alleen zeer verbaasd toen ik de rekening gepresenteerd kreeg en dat ik 96,03 euro moest betalen voor de APK en dat ik het een hoop geld vond.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Ik vindt het ook zeer vreemd te moeten vernemen in het forum dat de heer van V. niet de gelegenheid kreeg dit te verklaren, want dat had hij al gedaan. Hij kreeg hier gewoon de tijd voor nadat ik de rekening moest betalen. Ik heb keurig de rekening betaald en netjes gepind.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Dat er een plastic gasdop was geplaatst, weet ik ook niet of dit verplicht is, en dat de ruitensproeier was afgesteld alsmede het chassisnummer was schoongeschuurd omdat het chassisnummer onleesbaar was, kreeg ik pas achteraf te horen toen ik de auto kwam ophalen en de rekening gepresenteerd kreeg.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Met kennissen van mij hebben we de carburateur opnieuw afgesteld, omdat het door de garage niet gelukt was. Dat ik zijn naam had gebruikt op het forum, stond ik niet bij stil en was zeker niet mijn bedoeling geweest waarvoor ik mijn excuses aanbied.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Even voor de vergelijking, wat ik ook niet eerder vermeld had in mijn vorige reactie was, dat ik bij de andere garage </font></font></span><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">( garage M. om het zomaar even te benoemen ), voor mijn tweede auto een scheve remklauw was rechtgezet alsmede het afstellen van mijn v-snaar en dat allemaal onder de APK van 29,90 euro incl. gasmeting zonder dat daarvoor extra kosten in rekening was gebracht. Blijkbaar zijn er ook garages die alles rekenen. Het jaar ervoor kwam ik bij garage K, terecht, daar betaalde ik 27,95 euro voor een APK incl. de gasmeting.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Op het forum wil je toch je ervaringen delen met anderen. Blijkbaar mag je het niet vermelden op het internet.<o:p></o:p></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Het is meer dan normaal, dat er tijdens een APK wordt geconstateerd, dat er bijvoorbeeld onderdelen moeten worden vervangen en dat daar uiteindelijk arbeidsloon voor gerekend wordt.</font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">( Let wel: Monteren en Plaatsen ) Tenslotte moet er betaald worden voor het materiaal en het </font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">monteren en plaatsen ervan wat logisch is.</font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </font></o:p></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman">Tot slot mag ik het niet vreemd vinden hoe de heer van V. dan aan al die berekeningen gekomen is van 96,03 euro voor een APK. Met name als je daar ook nog eens voor het eerst komt als nieuwe klant, en dat het heel begrijpelijk is, dat je dan een hele andere indruk krijgt.</font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font></span></p><p class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span lang="NL" style="mso-ansi-language: NL"><font size="3"><font face="Times New Roman"></font></font></span></p>

• J.L.M. Bruin
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-08-2010 13:15 #96047 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic APK keuring
<p>Uit de reactie van Van Loon maak ik op dat hij verwacht, als nieuwe klant, vreselijk verwend te worden zodat hij nog eens terugkomt. Dat was vroeger misschien zo maar nu niet meer. Uit zijn relaas blijkt ook dat hij regelmatig shopt. Als garage K (of M) zo goed was, waarom dan toch geswitched?? Ik heb nog nooit problemen gehad met van V (sr of jr). </p><p>Verder blijkt dat er dus meer gedaan is dan door van Loon gedacht. Een communicatieprobleem dus wat meer pleit in het voordeel van van Z dan van Loon. Tevens verwachtte van Loon gebeld te zullen worden, ook daar waren blijkbaar geen afspraken over gemaakt.</p><p>Ik weet dat er zat garages zijn die nog geen eens kijken naar een ruitensproeier, een gasdop of een verplichte rechterbuitenspiegel bij aanwezigheid van een trekhaak, om maar eens wat te noemen. </p><p>De gasmeting was om gevraagd, wat klein materiaal en de rest is arbeid en btw.</p><p>Het zou van Loon sieren als hij terug was gegaan naar van V om de auto correct af te laten stellen en de rekening nog eens te bespreken ipv hem in een kwaad daglicht te stellen. En zo een wereldbedrag is het ook weer niet (een kennis van mij heeft vorig jaar zijn Karmann Ghia laten spuiten voor 5 mille en die staat nu al weer aardig te roesten in zijn garage, kijk dan zijn toch serieuzere problemen).</p><p>Op het forum mag je best je ervaring delen, maar deel die dan eerst (vertel oorzaak en gevolg) zonder meteen de garagehouder door het slijk te halen.</p><p> </p><p> </p>

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
C40 - 2021

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-08-2010 10:44 #96046 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic APK keuring
zou het wellicht zo kunnen zijn dat de heer van Loon niet meer op zijn eerdere adressen terecht kan, omdat deze, door de door hem voorgestelde manier van klantenbinding, failliet zijn gegaan....

Life is what you make it!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD