APK keuring
- M.M. van Loon (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2010 18:06 #48882
door M.M. van Loon (GAST)
APK keuring is gemaakt door M.M. van Loon (GAST)
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Ik wil mijn ergernis uiten op een automobielbedrijf bij <span style="font-weight: bold;">Naam verwijderd</span>.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">De laatste keer opende ik het magazine van de V44 volvo vereniging en daarin stond een advertentie in van het automobielbedrijf </font><font face="Calibri" size="3"><span style="font-weight: bold;">Naam verwijderd</span></font><font face="Calibri" size="3">.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Voor het eerst maak ik een afspraak met dit automobielbedrijf voor mijn oldtimer voor een APK.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Ik vroeg de eigenaar van dit bedrijf even een blik te werpen en te kijken naar de carburateur omdat deze teveel benzine krijgt en de auto tijdens het overschakelen van Gas naar Benzine inhoudt.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Automobielbedrijven bellen altijd van tevoren op als er kosten aan verbonden zijn mochten ze iets ontdekken en te moeten vervangen.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Nu komt het: Als nieuwe klant kom ik daar dus mijn auto ophalen want hij is APK gekeurd. De kosten hiervoor bedroeg 100 euro. Dit noem ik nog eens een duur APK’tje en dat voor een nieuwe klant!</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Ik wil daarom ook via deze weg op het forum volvo liefhebbers van oldtimers attenderen voor het feit dat er ook onbetrouwbare automobielbedrijven zijn die het alleen maar gemunt hebben op uw portemonnee. Zo heb ik het dus nu ook ondervonden bij dit automobielbedrijf.</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Zelfs de Mercedes dealer waar ik geen vaste klant van ben rekent mij 29,90 euro voor een APK inclusief afstellen V-snaar. Dit noem ik nu een automobielbedrijf die van mij een PLUIM krijgt!</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Ik gun elke volvo liefhebber eerlijkheid en betrouwbaarheid en veel plezier te mogen hebben van zijn/haar <span style=""> </span>oldtimer maar ook van een betrouwbare garage, want zo een ervaring dat ik nu vandaag hebt meegemaakt is heel pijnlijk!</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><font face="Calibri" size="3">Voor mij niet meer, dit bedrijf ziet mij nooit weer! Ik ga op zoek over twee jaar naar een ander eerlijk betrouwbaar automobielbedrijf en wie weet wordt het wel een bezoekje aan de Kwik-Fit!</font></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 0pt;" class="MsoNoSpacing"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p><p style="margin: 0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"><o:p><font face="Calibri" size="3"> </font></o:p></p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Stoop
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2010 18:52 #96059
door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic APK keuring
Ik kwam vroeger jaren bij dit bedrijf . Altijd goede service . Sinds <font face="Calibri" size="3"><span style="font-weight: bold;">Naam verwijderd</span></font> is overleden , heeft zijn zoon de zaak overgenomen . En die rekent flink . Kon je bij <font face="Calibri" size="3"><span style="font-weight: bold;">Naam verwijderd</span></font> een klein onderdeeltje zo meenemen , bij zijn zoon moet je echt alles betalen . Zelfs een schroefje . Ben er vorig jaar voor het laatst geweest , kleppen stellen van mijn 240 . De auto heeft nog nooit zo beroerd gelopen . Dat was voor mij de druppel . Nooit meer naar deze zaak.............
22-07-2010 19:35 #96058
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic APK keuring
Natuurlijk is opeens een rekening van 100 euro geen leuke verrassing.
Het verhaal vertelt echter niet wat er voor die 100 euro gedaan is.
Als het echt alleen een APK is, dan is het inderdaad erg duur.
Maar als er heen een en ander vervangen of aan gesleuteld is om hem door de APK te halen misschien niet.
Zie ook www.apk.nl/afsprakenkaart/
Een service van de RDW die het maken van goede afspraken faciliteert.
Je zult vast niet de eerste zijn en er zijn ook een hoop garages waar het vast niet hoeft, maar als klant heb je hierin ook een verantwoordelijkheid vind ik.
Tot slot is het uiten van dergelijke zaken op een publiek forum in mijn ogen tricky.
Aan de ene kant is het goed om anderen te waarschuwen.
Aan de andere kant is het (vaak) maar een kant van het verhaal.
Iets wat we in de forumregels van het nieuwe forum mee moeten nemen en kijken hoe "we" dit willen.
Ik zal het daar eerst eens in de moderatoren discussiegroep gooien.
Het verhaal vertelt echter niet wat er voor die 100 euro gedaan is.
Als het echt alleen een APK is, dan is het inderdaad erg duur.
Maar als er heen een en ander vervangen of aan gesleuteld is om hem door de APK te halen misschien niet.
Zie ook www.apk.nl/afsprakenkaart/
Een service van de RDW die het maken van goede afspraken faciliteert.
Je zult vast niet de eerste zijn en er zijn ook een hoop garages waar het vast niet hoeft, maar als klant heb je hierin ook een verantwoordelijkheid vind ik.
Tot slot is het uiten van dergelijke zaken op een publiek forum in mijn ogen tricky.
Aan de ene kant is het goed om anderen te waarschuwen.
Aan de andere kant is het (vaak) maar een kant van het verhaal.
Iets wat we in de forumregels van het nieuwe forum mee moeten nemen en kijken hoe "we" dit willen.
Ik zal het daar eerst eens in de moderatoren discussiegroep gooien.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-07-2010 21:30 #96057
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic APK keuring
<p>100 euro is inderdaad niet goedkoop voor een "kale" keuring. maar, wat heeft hij daarvoor gedaan? zijn bijvoorbeeld de remmen alleen getest of zijn ook de wielen en trommels eraf geweest om de staat van de remblokken te bekijken? is niet geheel onbelangrijk met de 2-jaarlijkse keuring van onze auto's! daarnaast heeft hij, neem ik aan, je carburateur afgesteld. kost ook weer tijd, en tijd=geld... kortom de ene keuring is de andere niet.</p><p> </p><p>aan de andere kant tekenen de meeste oldtimerrijders er waarschijnlijk voor als hun auto voor € 100,-- door de APK komt!</p><p> </p><p>als je 'm bij de Kwikfit brengt loop je een reëele kans dat je minmimaal aan een set nieuwe banden, schokbrekers en een accu toe bent; tenzij je één van de betere Kwikfit vestigingen weet te vinden.</p><p> </p><p>ben het wel met Lars eens dat dit forum niet de juiste plaats is om garages af te kraken, negatieve publicatie is altijd veel makkelijker dan positieve. </p><p>een bedrijf X dat een tijdje terug op dit forum compleet werd afgebrand heeft mij fantastisch geholpen toen ik met pech (koelvin dwars door radiateur) langs de snelweg stond; ik was daar geen klant, maar hij kwam me met een auto-ambulance ophalen, repareerde de auto zonder wachttijd en dit alles voor een zeer schappelijk prijsje. waarmee ik maar wil zeggen dat de ene ervaring met een garag de andere niet is. waar gehakt wordt vallen spaanders. </p><p> </p>
Groet, Hans
- M.M. van Loon (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-07-2010 21:57 #96056
door M.M. van Loon (GAST)
Beantwoord door M.M. van Loon (GAST) in topic APK keuring
<p>Daar heeft u inderdaad gelijk in. Je mag zeker niet alle garages afkraken. Maar ik bracht als Nieuwe Klant mijn Volvo weg voor een APK keuring. Het enige wat er aan gedaan is, is het aan een schroefje draaien voor de afstelling. Nu loopt mijn volvo nog beroerder dan hij al was. Op LPG liep hij PERFECT, behalve op Benzine niet. Nu loopt hij dus ook op LPG beroerd nadat ik hem had opgehaald!</p><p>Ik ben nu nog minder blijer geworden. Dus zit de hele avond thuis te prakiseren waar de jonge monteurtjes nu aan gezeten hebben. Nu moet ik alle forums langs om uit te zoeken hoe ik dit weer oplossen kan. Als ik nu weet, wat ik toen niet wist was ik er nooit aan begonnen om ze naar de Carburateur te laten kijken!</p><p>Verders zijn er geen andere bijzonderheden verricht dan de verplichte APK!</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-07-2010 22:15 #96055
door 05703-dummy
Groet, Hans
kwestie van teruggaan en onder garantie opnieuw laten afstellen, en dan desnoods niet op de voorgeschreven CO-waarden maar op een manier dat ie goed loopt, zowel op benzine als op LPG. LPG was ok, mag dus geen probleem zijn. op benzine kan het lastiger zijn als er b.v. onderdelen van je carburateur versleten zijn, en ja dan kunnen ze er weer langer mee bezig zijn hetgeen in dat geval logischerwijs weer extra kosten met zich meebrengt.
Groet, Hans
23-07-2010 00:52 #96054
door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic APK keuring
Ik heb uit voorzorg de naam van het bedrijf verwijderd.
Wat Hans zegt, teruggaan en er met de garage uit proberen te komen.
Op het nieuwe forum zullen de moderatoren hier regels voor gaan opstellen, maar dat is een andere discussie!
terug ontopic
Wat Hans zegt, teruggaan en er met de garage uit proberen te komen.
Op het nieuwe forum zullen de moderatoren hier regels voor gaan opstellen, maar dat is een andere discussie!
terug ontopic
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 09:09 #96053
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic APK keuring
<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Toch eens even contact opgenomen met de betreffende garage. Dan krijg je toch weer even een wat genuanceerder beeld. Hij is behoorlijk aangeslagen en is zelfs bereid om uit <strong>principe </strong>het geld terug te geven.</span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> </span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Dit schrijft hij mij:</span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Helaas zijn er mensen die onverbeterlijk zijn, ik was zeer verbaasd toen ik de reactie merkte van deze persoon die nog nooit gezien had en voor het eerst hier kwam.</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">De auto kwam hier voor een apk en of ik naar de afstelling van de carburateur willen kijken ( met de 4 gasmeter). Wij hebben dit gedaan er geprobeerd de auto nog iets af te stellen en het chassisnummer was slecht leesbaar omdat deze auto net was gespoten hebben wij dit afgeschuurd en verder de ruitsproeiers afgesteld en er zat geen gasdop op de auto (ook afkeur) kennelijk mag ik hiervoor niets rekenen en heb dit uitgelegd aan deze mensen maar gelijk werd er geroepen dat de apk dus € 100,-</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">kost ( rekening was € 96.- ) en tot slot gaat hij nu dus mij naam ten schande maken op het Forum, jammer.... Terwijl ik zeker geen afzetter ben.</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Dus rekening was als volgt apk 29.50</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> 4 gasmeting 14.95</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> gasdop 5,- </span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> arbeid 27.50</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> afmelden 3.95</span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"><o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> btw 15.33 </span><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman", "serif"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> Totaal 96.03<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Misschien was de arbeid € 10,- teveel, verder zeker niet buitensporig, ik ben zeer aangedaan door deze agressieve manier van reageren en hij gaf ook geen enkele kans om dit te verklaren ( net of ik mij nu heel schuldig moet voelen) maar het ging hier zeker niet alleen om een apk..<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Groeten<o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'"> <o:p></o:p></span></p><p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: "Arial", "sans-serif"; FONT-SIZE: 10pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'">Ronald van Velzen <o:p></o:p></span></p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 18:41 #96052
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK keuring
Volgens mijn berekening heeft garage Naam Verwijderd zich maar liefst 20 eurocent tekort gedaan.Het is overigens wel grappig dat Ronald van Velzen ons -door tussenkomst van zijn voornaamgenoot Menges- dan weer met zijn eigen naam groet. Voorts vraag ik me af waarom de naam van het bedrijf KwikFit niet is verwijderd.Dit bedrijf wordt immers en passant ook nog door de stront gehaald.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 19:21 #96051
door 05703-dummy
Groet, Hans
<p>Altijd wakker die Niek, tis niet te hopen dat garage Naam Verwijderd nu nog een naheffing gaat sturen...
</p><p>En KwikFit wordt heel neutraal behandeld hoor, je moet alleen wel de betere vestigingen weten te vinden, maar dat geldt voor iedere garageketen...</p>

Groet, Hans