paypal

Lees meer
21-01-2023 00:35 - 21-01-2023 00:39 #201815 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic paypal
Hallo Johan,
tsja, hoe leg je PayPal uit? Zoals ik het zie is PayPal bij gebruik vergelijkbaar met een bank, je rekening"nummer" is een e-mail adres.
Als je iemand moet betalen heb je om naar de juiste persoon te betalen alleen zijn PayPal e-mail adres nodig, verder niets. Als je eigen PayPal account gekoppeld is aan je creditcard heeft PayPal geen bankrekeningnummer van je nodig, je betalingen worden dan via je creditcard afgerekend.
Betaling met PayPal bij online aankopen gaat normaal zo: je klikt PayPal als betaalmethode aan (en meestal moet je nog een vinkje bij de voorwaarden zetten), daarna klik je op betalen en dan opent PayPal, daar log je in met je PayPal e-mail adres en je password (zo nu en dan moet je nog een derde verificatie doen), dan zijn alle gegevens waarnaartoe je gaat betalen al ingevuld en kun je die bekijken, als er geld op je PayPal rekening staat kun je kiezen of je daarmee wilt betalen of met je creditcard, dan moet je de betaling bevestigen en dan kom je weer terug op de website waar je gekocht hebt.
Betalingen die je zelf via PayPal wilt doen: website oproepen en inloggen, PayPal e-mail adres van ontvanger invullen en natuurlijk het bedrag, een berichtje erbij zetten kan ook. Je kunt kiezen of je met verzekering (dan met kosten voor betaling, de ontvanger ontvangt minder dan je betaald en dat accepteerd niet iedereen, dan moet je meer overmaken zodat het te betalen bedrag aankomt) of zonder verzekering betaald (dan geen kosten, wat je betaald komt aan, is voor aan iemand die je vertrouwd / aan vrienden).
Als je met PayPal betaald of erop geld ontvangt, ontvang je een desbetreffende e-mail op je PayPal e-mail adres, dat is gewoon een willekeurig e-mail adres zoals men normaal heeft (of men maakt er een aan speciaal voor PayPal, maar dan moet je daar ook steeds speciaal op inloggen als je wilt zien wat er er aan betaal/ontvang berichten van PayPal aangekomen zijn).
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2023 18:36 #201826 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic paypal
Rudi legt het perfect uit! 
Maar even iets anders Johan. Heb je wel eens gekeken bij Bunq? Ik heb net even gekeken en ik kan daar een adres in de Filipijnen invullen. Ik kan het verder natuurlijk niet controleren omdat de app mij vooral als Nederlander in Nederland zie en ik wil geen rekening openen op een willekeurig adres in de Filipijnen 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2023 00:13 #201838 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Beste Stijn, ik ga het proberen maar toen ik het bekeek had je een Nederlands adres nodig ik zie dat het nu anders is.
Ik moet alleen navragen of je dan een IBAN bankummer krijgt anders ben ik net zo ver als met een creditcard.

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-01-2023 23:49 #201864 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Beste Stijn,antwoord van Bunq gehad je moet in een van de EEA landen wonen daar waarvan Buq opereerd dus het kan niet.
ING heb ik ook geprobeert tot dat je aan het pun komt dat je naar een van hun kantoren moet komen.
Een maal dat je een bunq of ING  rekening hebt kun je gewoon vertrekken uit Nederland en je rekening meenemen zolang je niets veranderd en de policy niet verandert kun je die rekening houden.. 
Ik ga nu voor een creditcard maar ik moet aan meer voorwaarden voldoen dan een Filippijn maar mijn bank help mij daar bij.
Ik hoop voor maart een creditcard te hebben.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-01-2023 20:16 #201876 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic paypal
Balen Johan! Ik denk dat hier Europese regelgeving / de Wet financieel toezicht de oorzaak van is. Daar heb jij alleen helemaal niks aan...
Succes!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.