paypal

Lees meer
17-01-2023 04:25 #201739 door Johan Geers
paypal is gemaakt door Johan Geers
Ik woon op de Filippijnen en heb sinds kort geen Nederlandse bank rekening meer, Nederlandse banken willen alleen maar klanten die in Nedeland wonen dus werd mij verzocht om mijn bankrekening op te zeggen.
Dus al mijn pensioenen komen nu direct op mijn Filippijnse bankrekening.
IK heb hier een debietcard maar die werkt tot nu toe alleen in de Filippijnen.
Een cerditcard is moeilijk maar wordt wel aan gewerkt.
Nu denk ik er over om een Paypal rekening te openen, maar hoe vertrouwd is dit.
Ik wil als het nodig is spullen uit Europa Volvo onderdelen etc over laten komen en dit betalen met paypal.
Werkt dit wereldwijd?

Mijn vraag is wat is jullie ervaring met paypal?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2023 08:28 #201742 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic paypal
Ik gebruik het af en toe. Geen problemen gehad tot nu toe. Het werkt een stuk gemakkelijker dan internationaal geld overmaken via de bank.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2023 08:30 - 17-01-2023 08:31 #201743 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic paypal
Hallo Johan,
ik betaal al vele jaren probleemloos met PayPal, vooral met het buitenland zonder Euro een heel gemak (wisselkoers niet precies bekeken maar zover ik gezien heb normaal) en het wordt door veel personen gebruikt. Soms moet men bij bedrijven/internetaankopen bij betaling met PayPal een toeslag betalen omdat er kosten aan een bedrijfsmatige betaling met PayPal verbonden zijn, als ontvanger ontvangt men dan iets minder dan wat de betaler betaald (al naar gelang bedrag, niet alleen centen maar Euro's). Bij privé betalingen kan men voor een kostenloze variant kiezen, dan is er geen verzekering enz. die normaal een betaling met PayPal zekerder maakt.
Normaal betaal je uiteindelijk via een creditcard, maar als er geld op je PayPal rekening staat kun je gewoon daarmee betalen, dan is dat een soort bankrekening. Het inloggen gaat met een e-mail adres en een passwoord en steeksproefgewijs een extra controle (verschillende varianten mogelijk). Als iemand je wil betalen op PayPal heeft hij alleen je e-mail adres dat erbij hoort nodig, geen verdere gegevens, dus ook geen fraudegevoelige creditcardgegevens.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2023 14:28 #201748 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic paypal
Ik maak er ook regelmatig gebruik van. Tot nu toe eveneens probleemloos. Je kunt kiezen voor achteraf (dus op een later tijdstip) betalen of voor meteen betalen, dat kan dan in beide gevallen naar keuze via een lopende rekening of creditcard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2023 00:43 #201754 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Bedankt voor de informatie, mijn probleem is als ik van hieruit(Filippijnen) geld over wil maken kost dit 50Euro per transactie en dat is een beetje te gek de goedkoopste die ik heb kunnen vinden is de City bank die vraagt 35 Euro.
Dus ik ben naar een manier aan het zoeken om deze kosten binnen de perken te houden.
Organiesatie als western Union doen het gewoon niet geld van de Filippijnen over maken naar Europa bang voor witwassen.
En als ik via een bank wil doen b.v. mijn lidmaatschap moet ik met bewijzen komen dat ik lid ben van de Volvo club dus voor die betaling moet ik ook iets voor verzinnen.
Ik heb gelukkig heel veel onderdelen reserve.en ik rijdt niet zoveel maar als ik dan onderdelen nodig heb moet ik niet te lang hoeven te zoeken want bij de club kun je niet met credit card of paypal betalen.
Of kun je met paypal ook naar een bankrekeing betalen b.v. paypal naar Rabo bank? 
Een creditcard ben ik ook aan het werken maar kan maanden duren ik ben een vreemdeling en daar gelden andere regels voor maar ik moet zeggen mijn bank werkt er goed aan mee dus afwachten.

Filippijnen een mooi land om te wonen maar voor de betalingen is het even minder.

bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2023 07:59 #201757 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic paypal
Hallo Johan,
men kan een PayPal account openen/gebruiken zonder creditcard door dit aan een bankrekening te koppelen. Tevens kan men van een PayPal account op een bankrekening betalen. Dit is tenminste in NL mogelijk.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2023 08:17 #201758 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Als je met Paypal Philippines een geld transactie naar Nederland/Europa wil doen kom je in Xoom terecht en die verteld je weer doodleuk dat het vanuit de Filippijnen niet moglijk is om geld te verzenden naar Nederland Europa. Waarom die vraag heb ik aan xoom gesteld afwachten.
Ik ga er ook aan twijfelen of dat een Filippijnse credit kaart ook gaat werken in EUROPA ook al is het VISA of Mastercard.
Dat ga ik over een paar maanden merken als ik hoop ik een creditcard heb.
En debiet kaart (Mastercard) werkt niet heb ik al geprobeert mijn bank is aan het uitzoeken waarom.
Want hier is het net als in Nederland je een kaart internationaal moet zetten voordat je de Filippijnen verlaat. 

m.vr.gr.

Johan Geers..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-01-2023 15:41 #201761 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic paypal
Ik zit in Frankrijk en betaal vanaf een Nederlandse bank die op mijn buitenlandse adres staat. Ik vermoed dus dat het alleen een probleem oplevert als je buiten Europa woont.
Ik betaal veel met PayPal trouwens en dat bevalt me goed. Alles wat je koopt is automatisch verzekerd, dus een niet aangekomen artikel is geld terug.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2023 00:36 #201767 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Antwoord gekregen van Paypal het is alleen mogelijk om geld te verzenden als je in Europa, USA of Canada woont.
Een rekening vanuit de Filippijnen betalen weet ik niet.

m.vr.gr.

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2023 00:04 #201812 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic paypal
Beste Tom, ik had vroeger Rabo bank met het adres in de Filippijnen maar de Rabobank en hun zijn niet de enige wilde daar vanaf.
Dus werd ik genoodzaakt om mijn rekening op te zeggen.
En een nieuwe Nederlandse bankrekening openen vanuit de Filippijnen kan (nog) niet.
Ik ben nu bezig met een creditcard want een debitcard wordt in Nederland (en dat is het enige land in Europa) niet geacepteerd.bij online bestellingen.
Alleen ABNAMRO en Rabobank acepteren zo een kaart om geld te pinnen.
Ik heb alleen een bankreking nodig om zo nu en dan eens spullen te kunnen kopen, maar met een creditcard gaat het denk ook wel lukken.
Maar hoe werkt PAYPAL nu?
B.v. ik vind iets dat ik met PAYPAL kan betalen ik klik op het logo en dan? Zie ik dan de gegevens van de ontvanger?
Wat moet je dan nog meer doen?  Paypal nummer van je bank?

alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.