Motornummer naar chassisnummer.

  • Rt Ruud Schaminee (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-11-2022 20:05 #200768 door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Motornummer naar chassisnummer. is gemaakt door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Hallo allemaal,  ik heb een vraag. Ik ben bezig met een 142 te restaureren. Bestaat er een register of iets dergelijks waar ze met een motornummer het chassisnummer of kenteken kunnen achterhalen. Ik heb namelijk een andere motor ingebouwd in een 142 en nu wil de RDW de herkomst weten. Wie kan mij helpen. Anders moet ik weer een andere motor kopen en inbouwen. Oude motor was er helaas niet meer bij. Bedankt voor Uw reactie alvast. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2022 11:37 #200772 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motornummer naar chassisnummer.
Hoi Ruud,

Ik weet het antwoord op jouw vraag niet. Ik vraag me wel af, waarom de RDW wil weten ,waar de motor vandaan komt. Mogelijk kan Jan Venema je verder helpen.

vriendelijke groet, Niek de Boer


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2022 12:05 - 05-11-2022 12:07 #200773 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Motornummer naar chassisnummer.
Hoi Ruud,

Deze info kan je zelf opvragen bij het Volvo Museum (als ze reageren). Voor zover ik weet kan je met het motornummer niks achterhalen bij de RDW omdat ze die niet registeren: alleen het type motor en voor moderne auto's de motorcode van dat type. Hetzelfde geldt voor het body nummer die je op de Amazon aantreft op een klein geschroefd plaatje.
Het Volvo Museum kan in het archief wel achterhalen welke auto dit was (het chassisnummer), met dat chassisnummer kan je dan naar de RDW, maar niemand weet of dat chassinummer bij de RDW in NL geregistreerd is geweest.
Net als Niek vraag ik mij af waarom de RDW dit wil weten. Ik vermoed dat zij een controle doen of je de motor niet ergens hebt gestolen / of er niet sprake is van heling, dus mogelijk heb je aan een factuur van de herkomst van de motor voldoende. Als je nu moet achterhalen uit welke specifieke auto je motor kwam, dan ben je denk ik ontzettend lang bezig....

Edit: zie in dit topic onderaan hoe:  www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...nker-handen?start=20

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2022 13:32 #200776 door Cees Berkvens
Beantwoord door Cees Berkvens in topic Motornummer naar chassisnummer.
De vraag is natuurlijk: waarom ging je met die auto naar de RDW? Het voertuig is al eerder bij de RDW geweest om een kenteken aan te vragen? Bij die eerdere actie is waarschijnlijk het motornummer en de indentificatie op de aandrijflijn genoteerd.
Weer een andere motor lost het probleem dan ook niet op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2022 13:49 #200778 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Motornummer naar chassisnummer.
Als je een motornummer hebt, kan ik misschien opzoeken uit welk type auto hij origineel kwam of voor bedoeld was.Welk bouwjaar heeft jouw 142?

Of dat helpt weet ik niet, maar je kunt bij het museum ook vragen welke motor er origineel in jouw auto stond bij de productie.
Ze hebben het wel erg druk met aanvragen, dus het antwoord kan lang duren!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rt Ruud Schaminee (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-11-2022 18:08 #200785 door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Beantwoord door Rt Ruud Schaminee (GAST) in topic Motornummer naar chassisnummer.
Hallo Niek, dank je voor je antwoord. Ik zal het even uitleggen. Ik heb deze 142 bouwjaar 1971 overgenomen van een stallingslokatie. Deze auto stond daar 20 jaar en heb ik overgenomen. De oude eigenaar is niet meer te traceren ( stond op een bedrijf en die zijn failliet). Het is ook allemaal via de politie gegaan. Alleen zat er geen motor en automatische bak in. Deze heb ik gekocht op Marktplaats en geplaatst. Nu ben ik voor een zichtkeuring bij de RDW geweest en vertelde dat. Had ik niet moeten doen , want hij zei meteen dat daar een chassisnummer of kentekennummer bij die motor moet zitten om idd te kijken of deze van diefstal afkomstig is. Daarom deze vraag hier uitgezet. Mvg. Ruud. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rt Ruud Schaminee (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-11-2022 18:11 #200786 door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Beantwoord door Rt Ruud Schaminee (GAST) in topic Motornummer naar chassisnummer.
Op zich moest ik naar het RDW voor een chassisnummer zichtkeuring om de auto op mijn naam te kunnen zetten en ik vertelde dat ik er een andere motor er in gezet had. Had ik niet moeten doen. Nu moet ik dus een kenteken nummer of chassisnummer bij de motor leveren. Mvg. Ruud. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rt Ruud Schaminee (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05-11-2022 18:14 #200788 door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Beantwoord door Rt Ruud Schaminee (GAST) in topic Motornummer naar chassisnummer.
Welke orginele nummer erin moet is niet van toepassing helaas. Ik moet bij de RDW aantonen dat de motor niet gestolen is. Ik had deze auto zonder motor en bak gekocht. En dit verteld bij de zichtkeuring. Nu willen ze of het kenteken of het chassisnummer van deze motor. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2022 18:50 #200789 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Motornummer naar chassisnummer.
Mogelijk volstaat een aankoop bewijs ook. Misschien kan iemand je daar aan helpen.
Bij een ruilmotor van een revisiebedrijf is ook niet duidelijk uit welke auto de motor komt, daar volstaat de rekening.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Rt Ruud Schaminee (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-11-2022 15:46 #200829 door Rt Ruud Schaminee (GAST)
Beantwoord door Rt Ruud Schaminee (GAST) in topic Motornummer naar chassisnummer.
Hallo allemaal,  dank voor Uw antwoorden allemaal. 
Misschien beter voor een andere motor gaan. Is hier iemand of kent hier iemand die een b20 motor heeft of alleen een onderblok is ook prima waar een chassisnummer of kenteken van bekend is. 

bedankt voor de moeite alvast. 
Mvg. Ruud. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.