problemen met blauwe platen en parkeergarage

  • 17681-dummy
  • 17681-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Ouwe meuk is leuk
Lees meer
30-07-2022 21:06 - 30-07-2022 21:06 #199836 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Precies. Totale onzin, jouw auto heeft een plaat die aan de eisen van de wetgever voldoet, je betaalt netjes voor het gebruik van de garage en dat hun systeem niet werkt is niet jouw probleem. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
15-08-2022 20:40 #199910 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Hallo,
Onlangs zelfde eravring: de slagboom herkende de blauwe platen niet. Ik had als backup een kaartje, dus geen probleem verder.

De nieuwe kentekens hebben niet alleen een gele achtergrondkleur en zwarte letter, maar ook een zwarte rand. Een contras rand hebben ook de andere (EU) kentekens.
Mogelijk dat de contrastrand mist waardoor de beeldanalyse geen kenteken weet te vinden?
Als dat zo zou zijn, dan zou bv ook een chroomrand of andere contrastrand als kader kunnen dienen. Zelf zou ik eens wat gaan experimenteren, wat wel of niet werkt. UI t nieuwsgierigheid want het probleem is van hun: je hebt legale kentekenplaten, maar zij snappen die dus niet. Hun probleem, zij mogen het ook oplossen ipv doorschuiven.

Overigens heb ik de GAIK platen in de schuurliggen, al dik 15 jaar. Ook al staat op het kentekenbewijs wel dat ik GAIK platen heb. De RDW heeft destijds (per mail, zit geprint in de auto) dat ik gewoon blauwe platen mocht voeren. Geen speciale administratie nodig.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2022 21:39 #199911 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
In het verleden op een camping gestaan waarbij de poort ook gebruikt maakte van kentekenherkenning. Ook hier werd de blauwe plaat van onze Amazon niet herkend. Als ik vervolgend de witte “AHW” plaat voor het nummerbord monteerde, werd deze wel herkend en ging de poort keurig over.

Wat mij is opgevallen is dat dat zowel de GAIK platen als de witte AHW plaat, reflecterend zijn. De blauwe plaat is dit niet. Ik kreeg sterk het vermoeden dat het kentekenherkenningsysteem daar op acteert. 
Overigens bij die bewuste camping mochten wij gebruik maken van een andere (leveranciers) ingang.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2022 22:41 #199940 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Chrome-rand is niet de oplossing kan ik uit ervaring vertellen.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
18-08-2022 19:21 #199953 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Dus het kader is niet de oplossing, een test minder te doen dus.

Reflectie zou nog wel goede kandidaat kunnen zijn dan. Welke straling gebruikt zo'n scanner/camera? Ook in het donker moet die tegen de koplampen in de kentkenes kunnen lezen. Dan helpt het wrs als je in het niet zichtbare spectrum 'kijkt'. Mogeijk dat daar dereflectie dus ook een cruciale rol in speelt.
Ik zag overigens dat er ook reflecterend zwarte/blauwe platen bestaan.

Wat betekent dit trouwens voor de automatisch nummer-plaat herkenning zoals door politie gebruikt wordt? In de basis dezelfde techniek, lijkt me.
Volgens dit artikel  lijkt infrarood gebruikt te worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-08-2022 20:21 #199955 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Zoals ik al schreef komen bekeuringen "prima" door. Dus ofwel gebruikt de politie geavanceerdere apparatuur, ofwel wordt er een foutmelding gegenereerd omdat er geen leesbaar kenteken wordt gezien. In dat laatste geval wordt het handwerk zodat je toch de bekeuring krijgt waar je "recht" op hebt.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2022 02:46 #199959 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage

Dus het kader is niet de oplossing, een test minder te doen dus.

Reflectie zou nog wel goede kandidaat kunnen zijn dan. Welke straling gebruikt zo'n scanner/camera? Ook in het donker moet die tegen de koplampen in de kentkenes kunnen lezen. Dan helpt het wrs als je in het niet zichtbare spectrum 'kijkt'. Mogeijk dat daar dereflectie dus ook een cruciale rol in speelt.
Ik zag overigens dat er ook reflecterend zwarte/blauwe platen bestaan.

Wat betekent dit trouwens voor de automatisch nummer-plaat herkenning zoals door politie gebruikt wordt? In de basis dezelfde techniek, lijkt me.
Volgens dit artikel  lijkt infrarood gebruikt te worden.
Ik heb enkele weken geleden oldtimerplaten besteld. Behalve de optie geperste of opgelegde letters en nummers, had ik de keuze van een (ietsje lichtere gefoliede reflecterende donkerblauwe plaat of een matzwarte gelakte plaat)
Met de gedachte in mijn achterhoofd dat de politiek wil dat de volledige steden 30 km/uurzones  worden, in combinatie tot mijn onbetrouwbare snelheidsmeter, ging mijn keuze opnieuw naar de (duurdere) niet reflecterende plaat.
Met gele platen heb ik regelmatig een prent (vorige week opnieuw bij Breukelen eentje waar ik 104 reed i.p.v.100). Sinds 2000 heb ik naast een gele plaat ook oldtimerplaten (de niet reflecterende). Op 22 jaar tijd en + 200.000 km slechts 1 prent gehad, en dat was in het buitenland).
Voor parkeergarages is de gefoliede reflecterende plaat misschien een optie?  Maar dan heb je ook meer kans op flitsboetes.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2022 03:51 #199960 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Ik kocht een witte plaat (aanhanger), niet reflecterend, die werkte niet. Daarna deze plaat geel gespoten en de letters zwart gemaakt: ook niet. Dat de plaat moet reflecteren zou dus inderdaad het antwoord kunnen zijn.
Heb nu toch maar een set GAIK platen laten maken, en als ik de parkeergarage in of uit moet, gaat een van die platen even met een tie-wrapje over mijn blauwe plaat heen. En dan meteen er weer af.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-08-2022 08:31 #199961 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage

Zoals ik al schreef komen bekeuringen "prima" door. Dus ofwel gebruikt de politie geavanceerdere apparatuur, ofwel wordt er een foutmelding gegenereerd omdat er geen leesbaar kenteken wordt gezien. In dat laatste geval wordt het handwerk zodat je toch de bekeuring krijgt waar je "recht" op hebt.
Dat is ook mijn ervaringen, ze maken prima foto's.
Hier op weg naar de HTTT, zin in koffie :-)
 
 

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
19-08-2022 19:27 #199967 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Zo leren we weer eens wat, in- en uitrijden is meestal IR aan de voorkant. Boetes meestal zichtbaar licht van achterzijde.
Dus de optimale situatie is een reflecterende (zwarte) plaat voorzijde wegens in- en uitrijden, en een matte plaat achter wegens de flitskasten.
Officieel moeten voor en achter zelfde palten zitten, maar formeel zijn er alleen GAIK en donkere oldtimerplaten. Verschil reflecterend vs mat bestaat daarin dus eigenlijk niet en zal zeker niet opvallen. Overweging waard als je vaak in- en uitrij-problemen hebt.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.