problemen met blauwe platen en parkeergarage

Lees meer
29-07-2022 23:44 - 29-07-2022 23:46 #199820 door Albert Samsma
problemen met blauwe platen en parkeergarage is gemaakt door Albert Samsma
 
Als houder van een parkeervergunning in Amsterdam Centrum mag ik mijn Volvo 164 uit 1973 in de parkeergarage onder de Stopera parkeren, en dat doe ik sinds 2017. Het kenteken herkenning systeem leest echter mijn blauwe klassieker platen niet, zodat ik iedere keer via de intercom moet vragen om in- en uitgelaten te worden. En vanochtend bij het uitrijden kreeg ik te horen dat dat maar eens afgelopen moet zijn; teveel gedoe voor beheerder Cition om de hele tijd mijn kenteken handmatig te checken. Ik moet maar gele platen laten maken, zeggen ze. 
Het verbaast me sowieso dat mijn kenteken niet herkend wordt; dat overkomt me elders nooit. Zou het werkelijk een software / camera probleem zijn, of is dit gewoon klassiekertje pesten? 
Verder vraag ik me af of van mij gevraagd kan worden om een ander kenteken te nemen (gewoon een extra gele plaat laten maken met hetzelfde kenteken kan natuurlijk niet) omdat hun systeem niet naar behoren werkt.
Heeft iemand verstand van dit soort narigheid?

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 03:24 - 30-07-2022 03:36 #199821 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Ik heb afgelopen week nog klassiekerplaten besteld, je hebt verschillende keuzes, geperste of opgelegde letters,
gespoten, niet reflekterend (eerder zwart) of gefoliede en wel reflekterende(donkerblauw) platen.  je kan natuurlijk ook moderne gele platen bestellen.
In communistisch Amsterdam bepaalt Femke en co welke duurzame groene fossielvrije hobbies goed zijn voor haar onderdanen, daar hoort een Volvo 144 niet bij.
De vele prachtige  jaren 50 en 60 oldtimers die je 20 jaar geleden langs de grachten zag staan, zijn zowat allemaal vervangen door Tesla, Nissan Leaf en andere saaie tupperware e-koekblikken,
Ook de mooie klassieke bootjes op de grachten moeten er aan geloven. helaas... Maar nivelleren is een feest, toch?
En zonder appje zus of appje zo kan je al helemaal geen gebruik meer maken van allerlei voorzieningen, want we hebben graag 100% controle op onze onderdanen.
ik heb 18 jaar in Amsterdam gewoond, het is er lang leuk geweest maar ik begin die stad al een tijd meer en meer te mijden als ik er niet echt moet zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 08:05 #199822 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Blauwe kentekenplaat mag, maar gele ook: www.fehac.nl/dossier-kentekens/

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 08:28 #199823 door Peter Mönnich
Beantwoord door Peter Mönnich in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Gewoon een klacht indienen, als ze daar niet op reageren nog een keer en dan voorleggen aan de gemeentelijke ombudsman. Die maakt gehakt van dit soort organisaties die hun klanten haten.

Volvo PV544 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 17:15 - 30-07-2022 17:26 #199829 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Hee dat wist ik niet, had begrepen dat je moet kiezen tussen je oude blauwe kentekenplaten of een geheel nieuw kenteken met gele. Maandag de RDW eens bellen. Bedankt, P. Hanot.
Maar misschien moet ik maar eens beginnen met bezwaar maken, en die gemeentelijke ombudsman valt inderdaad ook te overwegen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 17:25 #199830 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Ik weet niet of er iets veranderd is sinds ik gewone echte gele platen met mijn kenteken gekocht heb toen ik al blauwe platen had, maar dat was geen probleem, wel moeten voor en achteren dezelfde soort gemonteerd zijn. Dus ik heb zonder problemen van allebei een echte set.
Maar ik begrijp niet waarom blauwe platen bij die parkeergarage niet kan, hoe doen ze het dan met buitenlandse auto's? Die zijn meestal ook niet geel.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 17:29 #199831 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Dat had ik kennelijk verkeerd begrepen van de kentekenplatenboer. Dus jij hebt gewoon een set gele platen bij laten maken? En vervolgens kan je kiezen met welke platen je de weg op gaat? 
Ja, buitenlandse kentekens zijn er natuurlijk dagelijks in de parkeergarage, maar die moeten gewoon een kaartje trekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 17:36 - 30-07-2022 18:05 #199832 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Gele mag je altijd plaatsen, alternatief blauwe mogen plaatsen is een uitzondering voor bepaalde kentekens maar is geen verplichting, dat staat ook in de link van Leo.
Men hoeft trouwens de blauwe niet in te leveren als men gele erbij koopt, en dat heeft geen invloed op de duplicaatcode (dus geen 1 of zo boven het deelstreepje op de kentekenplaat).
(Indien de volgorde andersom, dus als je gele hebt en je wilt blauwe met hetzelfde kenteken moet je de gele inleveren, de gele worden geregistreerd en de blauwe niet.)
Tenminste zo is het mij altijd verteld en dat past bij mijn ervaringen.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 18:31 #199833 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Okee, dus het kost me alleen de aanschaf van een set GAIK platen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2022 19:24 - 30-07-2022 19:30 #199834 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic problemen met blauwe platen en parkeergarage
Dit is niks nieuws hoor. De automatische kentekenherkenning van deze camera's zijn gewoon geprogrammeerd op iets geels met zwarte cijfers/letters. Ik heb dat ook in meerdere P-garages/-terreinen meegemaakt dat m'n kenteken niet herkend werd.
Ook op Google streetview waren in het begin alle gele kentekens geblurd, dat gebeurde automatisch. De donkerblauwe platen waren gewoon te lezen en zijn achteraf handmatig (?) geblurd.
Flitsers herkennen de donkerblauwe kentekens helaas dan weer wel (of zouden die ook handmatig uitgelezen worden?).
En wat betreft jou garage: die moeten niet zeuren, het is hun gebrek en niet het jouwe! Zolang er in hun kleine lettertjes tenminste niks omschreven staat aangaande gele platen/zwarte letters, maar dat verwacht ik niet.
 

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.