hoe hoort het typeplaatje bevestigd? Popnagels of parkers?

Lees meer
26-01-2022 11:24 #197520 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Het typeplaatje op je foto laat ook van achteren gestanste tekens zien, de foto is alleen maar ongelukkig met licht van rechts onder genomen waardoor het optisch andersom lijkt, draai de foto maar eens op de kop.
 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 11:46 #197521 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Bedankt Rudi.
Belangrijke tip! Op de foto omgekeerd zie je inderdaad dat het opliggende cijfers en letters zijn. Weet je toevallig ook welk lettertype en formaat er voor de typeplaatjes werden gebruikt?
Lo Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 11:54 #197522 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
In een eerder antwoord van Ed van der Zee stond dat er ook ergens te vinden was welke bedrijven die letters in het typeplaatje kunnen/mogen slaan.
Heb ik niet kunnen vinden.
Ik hoop dat Ed deze post leest en alsnog kan doorgeven tot wie ik me dan moet wenden.
Lo Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 12:19 #197523 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Hier staat het inslaan :
www.volvokv.nl/forum/mijn-restauratie-pr...mmers-inslaan#192244

Bijgaand een afbeelding van het typeplaatje van mijn Combi uit 1966.
De letters zijn 5 mm groot
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 16:04 #197537 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Beste Renny, bedankt voor de duidlijke foto en de maat van de letters. Nu weet ik ook dat er geen letter P voor het typenummer op het plaatje hoort te staan.
Lo Bouwens


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2022 11:53 #197741 door Lo Bouwens
Nog één hopelijk laatste vraag over het typeplaatje. Werd het in een auto van typejaar1965 met popnagels vastgezet of met schroeven - en dan met kruiskop of met één gleuf? Ik wil het zo origineel mogelijk maken opdat de RDW niet lastig wordt, want de officiële nummers in het plaatwerk zijn slecht te lezen. Het typeplaatje werkt dus als "leeshulp".
De door mij als restauratieproject gekochte Amazon combi staat op het slapende klentekenbewijs overigens op naam van Hans van Buiten. Hij is (of was) lid van de technische commissie van de Volvo KV en taxateur.  Ik zal hem sowieso eens benaderen, misschien heeft hij nog interessante details over de auto.
Wie weet leest hij zelfs dit bericht...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2022 19:54 #197746 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic hoe hoort het typeplaatje bevestigd? Popnagels of parkers?
Beste Lo,
Bij onze Amazon is het plaatje met kleine bolle kruiskopjes bevestigd. Is een tweedeurs uit 1965 en voor zover ik weet is het plaatje sowieso de laatste 44 jaar niet van z,n plaats afgeweest.
Groef, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.