hoe hoort het typeplaatje bevestigd? Popnagels of parkers?

Lees meer
09-01-2022 13:36 #197240 door Lo Bouwens
Ik heb een Amnazon  Combi uit 1965 gekocht die al door de vorige eigenaar is gedemonteerd en met veel nieuwe delen erbij. Vervelend is dat het typeplaatje niet in een van de dozen zit. Ik kan via de website van de VolvoKV natuurlijk een nieuw plaatje bestellen, maar wat moet er op staan? Ik kom niet verder dan het chassisnummer en motornummer, beide goed leesbaar. Volgens mij moet er ook een kleurnummer op staan, en verder?
Misschien is het mogelijk een paar foto's van typeplaatjes bij uw antwoord te voegen? 
Bij voorbaat dank,
Lo Bouwens (lo.bouwens@gmail.com) nu nog gast, maar wel aangemeld...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2022 19:31 - 09-01-2022 19:32 #197248 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Hier een voorbeeld van een '67 Amazon, dit is voor de B18 modellen en staan de gegevens op van type, kleur body, interieur

 

De gegevens van de P220

P120_1965_combi_specificaties (2).pdf
 
Als je even zoekt dan kun je op dit forum veel hierover vinden, ook waar je ze kunt laten voorzien van de cijfers en letters, anders wel als je op Engelse tekst zoekt, S nummers is wat lastiger.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2022 20:59 #197249 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Dat 1967 voorbeeld klopt niet voor het gevraagde 1965 bouwjaar. Tm 1966 was het een ander plaatje met chassis nummer erop.
zie ook www.volvoamazonpictures.se/typeinformation/typeinformation.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2022 21:02 #197250 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Ah, ik heb zelf zelfs ooit zo’n vroeg plaatje nieuw gekocht 
https:/www.oudevolvo.nl/blog/2010/04/07/typeplaatje-voor-amazon-binnen/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2022 23:17 - 09-01-2022 23:21 #197254 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Dat is inderdaad even opletten, tot en met '65 werd het chassisnummer op positie 2 gezet, dus vanaf '66 niet meer.
Dus voor deze combi moet op regel 1 het type worden vermeld met de letter F er achter, van de serie
Op regel 2 het chassisnummer wat tussen 29400 en 44599 moet liggen
Op regel 3 de kleur
OP regel 4 de kleur combinatie interieur
Dus je moet een plaatje hebben ZONDER de S regel eronder en deze is in het KVO verkrijgbaar 

999198.jpg (800×600) (volvokv.nl)

Moet lukken toch ?

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-01-2022 10:42 #197259 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Allen reuze bedankt voor de duidelijke adviezen.
Ik ga ermeer aan de slag. Tijdens de restauratie zullen er helaaS vast wel andere - meer serieuze - problemen om  advies vragen. Maar nu eerst even lid worden dus.
Nogmaals, zeer bedankt!
Lodewijk Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2022 15:48 #197504 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Toch nog even over het typeplaatje, sorry.
Ik heb bij de clubwinkel het genoemde plaatje (leeg) gekocht en ik snap nu wat waar moet komen te staan.
1) Alleen is mijn chassisnummer *24828* en dat valt dus niet tussen de twee genoemde nummers.29400 en 44599.
2) En ik vraag me af wat ik moet doen met dat andere getal dat op,het (papieren) kenteken staat en ook in de motorrruimte bij het chassisnummer is ingestanst: 22134VE. Is dat soms het typenummer dat op de bovenste iets langere regel moet komen?
    Zo niet, waar vind ik dan wel het correcte typenummer? 
3) De kleurcode van de lak is 80 en de (huidige) bekleding is dokerrood kunstleer, daarvan weet ik de code (nog) niet.. Kent iemand dat nummer toevallig? Op het papieren kenteken staat ook nog een code: 00VOLV-00234828.
Het zal jullie als kenners wel onbenullig voorkomen, maar dat typeplaatje heb ik bij de RDW wel nodig zodat ze de auto kunnen identificeren en het kenteken weer tot leven wekken, De nummers die in de motorruime zijn ingeslagen zijn erg slecht leesbaar, maar met het oude kentekenbewijs en een correct ingeslagen typeplaatje wel te herkennen..
Hopelijk krijg ik bevredigende antwoorden op deze drie vragen. Misschien herkent iemand het kenteken: FF-76-05? Degene van wie ik de auto heb gekocht, kocht hem op zijn beurt weer van iemand van de Volvoclub...
Lo Bouwens
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2022 16:13 #197505 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Ik heb het typenummer kunnen samenstellen aan de hand van de verwijzing door Lars (Volo Pictures): 22134 VE is het typenummer. Prima informatie.
Lo Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-01-2022 16:41 #197506 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Ook het kleurnummer van het donkerrode kunstleer van de Combi uit bouwjaar 1965 gevonden: 510-518. Dat was echt een goede tip.
Lo Bouwens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 11:08 #197517 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic wat moet er precies op het typeplaatje staan?
Nog één (hopelijk laatste) vraag over het typeplaatje:
in de documentatie van die uitgebreide Volvosite staat op het typeplaatje in de bovenste regel van het plaatje overal de letter P met daarna een liggend streepje vóór het typenummer. Is dat bij de in Nederland geleverde auto's ook zo, of moet op de bovenste regel alleen het typenummer in cijfers plus de hoofdletters daarachter staan? Ik voeg een afbeelding van een typeplaatje voor een Volvo uit het jaar 1965 bij. Daar is ook te zien dat in dat modeljaar de letters en cijfers inliggend waren en niet vanaf de achterkant van het plaatje gestanst. Ik zou graag weten wat de hoogtemaat van de letters en cijfers precies is. Het is misschien lastig, maar het zou fijn zijn als iemand even onder zijn motortkap wil duiken om de maat van de letters en cijfers op te meten.
Ik wacht de reacties af,
Lo Bouwens
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.