Correctie op VKM 85 over Milieuzones: rijden op LPG in Frankrijk

Lees meer
24-07-2021 18:16 #194993 door Twan Vinders
Nou, als je mijn post GOED gelezen had, had je geweten, dat dat ook precies is waar ik op doel!
Punt is alleen dat bij aanvraag er vóóràf door het aanvraagsysteem al ten onrechte een scheiding naar bouwjaar plaats vind.
De oorspronkelijke vraag ging ook over het verkrijgen van een vignet voor een BUITENLANDS voertuig, zijnde een oldtimer, op LPG.
Dat jij voor een FRANSE auto van 1970 op LPG een sticker krijgt is logisch.

Nogmaals, mijn aanvraag is goedgekeurd en ik heb de sticker, wat voor onze medeleden van belang is, is dat je even moet opletten hoe je het aanvraagformulier invult.

Salut!
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2021 18:24 - 24-07-2021 18:38 #194994 door Tom Steverink
Als je mijn post GOED gelezen had, had je geweten dat ik alleen maar een bouwjaar en GAZ had ingevuld.
Maar van mij mag je overal gelijk in hebben hoor.
Er is geen enkel reden om vuil te gaan doen, ik wil alleen maar uit mijn positie dingen verhelderen en heb geen enkel belang bij gelijk krijgen.
Fijne dag en fijne vakantie verder.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2021 21:04 #195000 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Correctie op VKM 85 over Milieuzones: rijden op LPG in Frankrijk
Heren,
laten we het even gezellig houden en dat bedoel ik zonder onnodige caps-lock. Bespaar mij verder totaal onnodige rapporteer-meldingen om een simpele miscommunicatie. Ik probeer van mijn welverdiende vakantie te genieten en die meldingen horen daar niet bij  !
Ga verder ook voor het gemak eens uit van goede bedoelingen. Zonder alle bijzaken e.d. lees ik samengevat:

Frans wijst op eem correctie en kan geen milieusticker krijgen. Hij heeft dat op schrift van de ambtenarij en kan dat dus mooi laten zien mochten er problemen zijn.
Twan heeft daar geen zin in en heeft een mooie manier gevonden om toch een sticker aan te vragen.
Twan stelt vervolgens dat onze klassiekers op LPG verplicht een milieusticker moeten hebben
Tom woont in Frankrijk en heeft hetzelfde als Frans gehoord. 
Tom geeft onderbouwing en maakt de nuance dat een klassieker in Frankrijk kennelijk geen klassieker hoeft te zijn i.v.m latere inbouw van bijv. LPG.
En als ik het goed lees heeft het zijn van niet-klassieker voordelen voor het rijden op épisodes de pics de pollution?
Twan legt nog even uit dat hij het (natuurlijk) vanuit NL perspectief bekijkt
Tom wijst op het feit dat ook buitenlanders moeten voldoen aan de Franse wet (zie Duitsland en de milieustickers daar) en herhaalt dat een Nederlandse klassieker geen klassieker hoeft te zijn in Frankrijk. Zoals ik lees omdat bijv. LPG het een 'niet-langer-klassieker' maakt.
Twan stelt vervolgens dat dat precies is wat hij bedoelde omdat hij op LPG rijdt. Hij wijst op de vreemde programmering van het aanvraag-programma.
Tom stelt dat het hem wel gewoon lukte en dat dat het enige is wat hij probeerde uit te leggen.


Wie dan ook naar Frankrijk gaat: geniet!

Au revoir
Tot ziens en in het geval van mijn huidige bestemming:
Hej då! 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
02-08-2021 08:56 #195115 door Frans Boeijen
Bedankt Stijn, Tom en Twan, voor jullie reacties op mijn VKM artikel en de correctie hierop. Ik ben momenteel op vakantie in Frankrijk met onze Amazon 1967 op LPG (of GPL hier, als ik dat tenminste kan vinden), en zonder sticker. Tot op heden zonder problemen maar wel met heel veel opgestoken duimen :)Ik hoop dat anderen die naar Frankrijk willen met hun klassieker hun voordeel kunnen doen met alle gegeven informatie. Voor de prijs hoef je t niet te laten.Ik wens iedereen een fijne vakantie en een veilige reis! 
Au revoir!Frans

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2021 10:07 - 02-08-2021 10:08 #195117 door Rob Vijgenboom
Frans,

Langs de autoroutes mag het vinden van GPL geen probleem zijn; daarbuiten wordt het wat ingewikkelder.

Wellicht heb je iets aan deze site (klikken op het departement waar je bent) : GPL stations in Frankrijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-08-2021 15:20 #195128 door 11019-dummy
Ik gebruik al jaren een app op mijn telefoon, werkt prima!
myLPG.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-08-2021 17:42 #195327 door 12021-dummy
Beste Frans, download de app mylpg en je vind alle lpgstations in heel Europa.

PV444 - 1955

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.