Correctie op VKM 85 over Milieuzones: rijden op LPG in Frankrijk
- Frans Boeijen
- Offline
- Expert lid
- Maak graag roadtrips met de Amazon
Auto's ouder dan 1 januari 1997 krijgen blijkbaar geen sticker.
__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Twan Vinders
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Op de franse site waar je 'm kunt aanvragen staat gewoon als de auto gas GPL loopt krijgt ie Crit1, staat verder nix bij van bouwjaar.
Ik moet nú even de post afwachten om het zéker te weten.
Ik heb wèl domweg bij bouwjaar 2021 vermeld, echter wèl de kopiën van het kentekenbewijs méégestuurd waarop duidelijk 1967 staat.
Zal me melden als ie binnen is !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Twan Vinders
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Ik heb dus vandaag inderdaad mijn Crit'air1 certifikaatsticker gekregen met het kenteken DM-06-15, zijnde mijn Duett op LPG uit 1967, mèt QR-code en de vermelding NL .
Dus het kàn wèl !!
Truuk is dus om bij het bouwjaar van de auto, gewoon dedatum van jouw aanvraag te vermelden en verder gewoon een kopie van het kentekenbewijs (waarop dus duidelijk bj 1967 vermeld staat) bij te voegen.
Dit kan dus wel alleen als ie op LPG (Gaz) loopt
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Dat lijkt me dan wel valsheid in geschrifte.Ik heb wèl domweg bij bouwjaar 2021 vermeld,
Pakt ie hem ook als je het feitelijk juiste bouwjaar invult?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Twan Vinders
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Bij de aanvraag wordt je eerst gefilterd op bouwjaar, terwijl dit op brandstof zou moeten zijn.
De overheidsregel (rechtsgeldig) geeft aan dat ALLE auto's op LPG, ongeacht het bouwjaar CRIT'AIR 1 krijgen, dùs óók oldtimers, alleen het programma voor de aanvraag kijkt éérst naar het bouwjaar !
Vervolgens weigert het programma de aanvraag en dit ten onrechte.
Je moet sowieso een kopie van je kentekenbewijs insturen waarop dus duidelijk het werkelijke bouwjaar staat vermeld, daarna wordt de aanvraag kennelijk handmatig gecontroleerd en wèl of niet toegekend.
In mijn geval dus ondanks een "foutieve" aanvraag tòch toegekend, verstuurd en ontvangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ik ga nog eens even zoeken, maar de grens is 30 jaar en ouder. Met 25 jaar kom je er helemaal niet in..behalve met een boete of op LPG met een sticker.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Het geldt bij een Frans geregistreerde auto dus alleen voor een "Collection" kenteken, niet voor een klassieke auto met een regulier Frans kenteken.
Maar als je op LPG rijdt is het wel handig om de sticker aan te vragen via de optie "GAZ", gewoon je bouwjaar intypen, want dan heb je geen gedoe met de vraag of je auto wel of niet een klassieker is.
Dat is hier niet alleen afhankelijk van bouwjaar, maar ook of de auto origineel is. (De vraag blijft wel of je nog op benzine mag kunnen rijden.......)
Bijvoorbeeld, mijn 144 staat op LPG, maar ik kan geen klassieker (Collection") kenteken krijgen omdat de LPG installatie wordt gezien als niet origineel...en het is dus geen klassieker in Frankrijk.
Eerst de LPG eruit!!.
Logisch? Nee.
PS Oh, om het nog wat leuker te maken: bij "épisodes de pics de pollution", dus dagen met hoge vervuiling, worden de klassiekers ook geweerd!.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Twan Vinders
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 25
Volgens mij heeft jouw verhaal betrekking op in Frankrijk geregistreerde oldtimers !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Alleen moet je in Frankrijk op verzoek het kenteken van je klassieker laten zien. Eén en ander omdat in Nederland het begrip klassiek kenteken niet bestaat.
Een duitse klassieker wordt in principe alleen geaccepteerd als het een klassiek kenteken heeft, de Duitsers kennen dat namelijk wèl en de Fransen weten dat..
Bij parkeren in Parijs moet je het kentekenbewijs met de datum eerste toelating zichtbaar op je dash hebben liggen. Een kopie accepteert men ook gelukkig.
Eén en ander omdat in Nederland het begrip klassiek kenteken niet bestaat.
Jij hebt een vignet gekregen omdat je op LPG rijdt en je dat hebt ingevuld. ik heb het geprobeerd met datum 01-01-1970 en dan krijg je hem ook..
Op benzine krijg je geen vignet voor je klassieke auto.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.